tisdag, januari 22, 2013

My life is in your hands


Ett smakprov på vad vi tränade på igår kväll.
Bortse från den bedjande rösten, den hade vi inte *ler*
Men en trösterik sång, när hjärtat är fyllt av sorger och bekymmer.
Kanske lite väl gråtmild, men med bra gung i.

Sången ger mig mycket.
Kan du sjunga? frågade någon. Inte vet jag, men jag sjunger med glädje och just Gospel är med känsla och gemenskap.
Jag antar att man kan öva upp sig, är bra för kroppen, man fyller lungorna!

Ja, jag cyklade till sångövningen också, jag fyllde mina lungor med friskt luft, ända bort till Lockörns Kyrkans Gård.

Vaknade även idag, till en vanlig sketen tisdag. Sitter här med min kopp kaffe och läser nyheterna. Borde egentligen låta bli, för blodtrycket stiger bara.
Läs här, då hur den "hjälpsamme" mannen, inte bara en, utan minst två gånger försöker hjälpa den 91-åriga damen med rullatorn och samtidigt rövar hennes pengar. Osmakligt!

Något som är mer positivt, är förslaget om att slå ihop SVT och UR och satsa på folkbildning, och ha det på SVTPlay. Många är det som kollar TV på mobila prylar, så som surfplattor och i mobiltelefonen.

Nej, go vänner, nu ska jag ägga upp mig med lite sill, smör och mosade ägg.
Jag är tacksam över det.
Kärlek.


28 kommentarer:

  1. Goderutimorgon här är "myggfritt" och sjunger i kör gör jag inte tror dom skulle leta efter den katt som fått svansen i kläm då...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för morgonens skratt, Kurt Fido!

      Radera

  2. Jag tror att alla kan träna sig upp sin sångröst, inte beöver vi bli någon Celine Dion inte.... :-)

    KrameLuttarSkallIVägTillEnNyLäkareKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa då, det tror jag med! Spelar just nu Celine, förresten, det är en fröjd att höra en äkta sångfågel.

      KrameLuttarHoppasDetGårBraKärlek♥

      Radera
  3. God morgon!
    Det verka på detta inlägg som om allt är bra med dig :) EXAKT som det ska vara! *nickar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jodå, det är väl finemang med mig för det mesta, inte riktigt som jag önskade, men ändock!

      Radera
  4. Dottern säger att jag absolut ska gå med i någon kör. Själv tycker jag inte att jag sjunger bra längre, men med lite träning kanske det kunde bli bättre?
    Hoppas att frukosten smakade bra!
    Varm kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan träna upp sin röst, det är lätt att den tappar höga toner upp i åren. Gå med i kör, absolut, det är sådan livsglädje!
      Kram och frukosten var delikat♥

      Radera
  5. Tiitar in och önskar dig en bra dag
    Hoppas solen lyser även på dig denna tisdag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack o tack o solen lyser här idag!

      Radera
  6. Alla kan väl sjunga? När man ändå slår ihop svt och ur kan man väl ta bort tv-licensen också... ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla kan sjunga, mer eller mindre bra! Jag har tyckt som du länge, att ta bort tv-licensen, den går att baka in ;)

      Radera
  7. Sång är kul, jag har ju haft lite egna band i genom åren så tror jag är hyfsad på sång..sjunger mkt för lillan mest nu..
    Men vad hemskt med mannen som "hjälpte"kvinnan.. tragiskt.
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet. Det är en glädje att sjunga för och med barnen också, det gjorde jag mycket.
      Kram

      Radera
  8. sv:nu jag tar aldrig ut något i förskott, det är bara trist om det hela aldrig skulle lyckas
    Minns omsen. Allt som har med skatter att göra är bara trams. Snart kommer det väl en skatt på att man finns till

    Ha en bra kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det inte det redan? Skatt på att man finns till.... kyrkoskatten m.m.
      Tack, jag filosoferar ♥ Må väl.

      Radera
  9. Låten var vacker♥

    Läst tillbaks, härlig bild på en Kabelina, du och din Pusselbit♥ längtan och minnen...

    Vi har kallt och är inte ute så långa sträckor i taget, fler och kortare istället ;)

    Kram på dej♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, brrr här visar termometern på 11 minus. Har varit ute idag medan solen sken, men som du skriver, det blir ingen lång tur. Kram♥

      Radera
  10. Fy fasen för dom som ger sig på äldre... Det är illa nog att inte kunna hålla fingrarna i styr.

    SvaraRadera
  11. Jag skulle också vilja sjunga i kör, jag har bara inte gjort slag i saken och visat mitt intresse.
    Jag blir både arg och ledsen av att läsa om sådan här brottslighet. Usch & Tvi för sådana människor!
    Kramen till världens go´aste Gerd! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Prova att komma med i kör, det är väldigt berikande, ger stor glädje!
      Kram till dig, goaste du Rozie♥♥♥

      Radera
  12. Gud så förbenat oförskämt att låtsas vara god och sen stjäla och dessutom göra det två gånger... Nä fy för sådana där människor... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en anledning att få fart på blodtrycket, när man läser om sådant, usch och fy. Kram♥

      Radera
  13. Äldre människor i dag har det inte lätt. Min svärmor blev grundlurad i förra veckan och vi är chockade att hon gick på det... Inte lätt... Men arg blir man. Arg och ledsen.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nää, man tror ju inte det är sant! Jag blir rädd, jag vill inte bli gammal. Usch och fy.
      Kram.

      Radera
  14. "Sketen tisdag", var det inte ett uttryck som KlaraKajsa använde, hon med "efter sol kommer regn", eller tvärtom?
    Vet du något om henne nu? Hade kontakt förr, hon har ju t.o.m. varit hit hem och hälsat på. Nu är det flera år sedan jag hörde något.
    Fint att du har kommit in i en sång gemenskap, det är faktiskt nyttigt för både ande, själ och kropp.
    Ha en fin onsdag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det skrev alltid KlaraKajsa. Jag har tappat kontakten nu, har också träffat henne på riktigt.
      Men, så blir det, vänner kommer vänner går....
      Jag tror hon har det bra, finns på Facebook.
      Sången, ja. Det är underbart.
      Tack och kram!

      Radera