torsdag, juni 06, 2019

Sveriges nationaldag med stänk av reseminnen

Jag kom hem igår kväll och resväska med liten last landade hos mig. Ja, och jag bar så svetten lackade, till andra våning.  Det blev till att skifta resväska och packa om, så nu står jag här med en mindre att plocka i och beger mig frampå förmiddagen till Värmland!

 Som sagt, jag har varit på en jättetrevlig resa ner till Sydtyskland och Alsace.
På vägen hem hade vi ett stopp, där jag fotade lite vacker svensk sommaräng. Sverige är fantastiskt!

Och här i Lisch har ungdomarna tagit studenten. Jag har vaknat flera gånger om, till alla lastbilsflak som kört förbi om och om igen, med glad musik. Härliga tider!

Så vänder tanken till en vingård i Alsace. SÅ mycket vackra blomster och SÅ varmt som det var.

 Här har vi besökt en odling med vit sparris och även deras butik. Visst passade jordgubbsbubbel perfekt ihop med jordgubbar!

Här var det dukat till bröllopsfest på ett hotell,  där vi övernattade.

Detta är allt ni får av mig på några dagar. Min mobil pajade dagen innan resan och jag fick skyndsamt köpa en ny. Jag har försökt komma underfund med den, men har inte lyckats blogga.  Och saknar BankId, men allting rullar på. Vad gjorde vi förr?

Jag får ta itu med saker och ting på måndag. Det är som det är.  Men jag är så nöjd. Den som har Instagram har dock kunnat följa mig.

Ljus och Kärlek, vänner! Trevlig dag och glad pingst!

10 kommentarer:

  1. Välkommen hem ... och ha en bra resa till vackra Värmland!
    Ha en bra Nationaldag ... och alla andra dagar också!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj vad du flänger runt - skoj! :-)
    Såg ut som du haft det toppenbra, lite synd på telefonen bara - hoppas ni kan bli kompisar snart :-)

    Ha en härlig nationaldag!

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra och färgglade bilder från din resa. Förstår att den var trevlig!
    Ha det nu så bra i Värmland och hoppas du får rätsida på din nya mobil.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem! Jag förstår att du haft en jättefin resa och har bju varit med dig via Instagram. Ja, hur gjorde vi förr. Ibland kan jag tycka att att vissa saker fungerade nog så bra då. Mobiler och internet över lag är inte bara av goda.
    Jag hann också hem innan jag snabbt reste vidare. Kom sent i tisdags och reste onsdag morgon till Arvika. Tove har vernissage på lördag och visst måste "gänget" vara med.
    Tack för vackra bilder både från resan och här hemma. Visst är Sverige fantastiskt!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  5. Välkommen hem från Tyskland å ha det så bra i Värmland.
    Trist med mobilen... men Du blir nog kompis med den nya.
    Ha det så jättebäst, kram

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem till Sverige och ungefär samma värme som du upplevde i ALsace. Så du borde vara väl acklimatiserad om man säger så;-)
    Å vad du flänger runt! Hur f*n orkar du? Men du verkar ha himla kul och det är huvudsaken. Ha det underbart hos dottern, svärsonen, Diego och alla höns i Värmland.

    OSIS med pajad mobil. Undrar varför min gamla iPhone 5S som är cirka åtta år gammal fortfarande funkar utan minsta problem...

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem även om det bara blev en kort mellanlandning! Ha det nu så gott i Värmland.

    Kram <3

    SvaraRadera
  8. Ha en fin resa och en härligt pingshelg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Låter härligt! Ja, vad gjorde vi förr? Skillnaden är ju att alla hade ett annat system då, nu svårt att klara sig utan tekniken ...

    SvaraRadera