söndag, juni 09, 2019

Skyltsöndag 9 juni

God morgon från någonstans! Skriver så i det förinställda, men förmodligen är jag i Värmland och kommer till kvällen.

Skyltsöndag, är det (bloggvännen BP håller i temat) och jag kommer inte hinna att förbereda några färska bilder utan det blir en kompott.

Skylten är ju Kungliga Slottet, då jag var på seminarium tidigare i maj.

Här är kartan, som jag promenerade själv efter, då jag stigit av tåget.

En reklamskylt från den gospelgrupp som jag deltar i.
Bakgrunden är ju Chicago, där vi var förra året, men dragplåstret är en dam, som heter Kiralina. Jag var med och hörde henne på Sjung Gospel i Stockholm i januari i år. Fantastisk röst.
Tror hon har en bakgrund från Kanada och Jamaica KLICK!

Ljus och Kärlek

8 kommentarer:

  1. Snyggt att inte missa Skyltsöndagen :-)

    Hoppas du har det bra i Värmland (om du nu är där) och ha en bra resa hem!

    SvaraRadera
  2. Bra att förinställda inlägg och att de dessutom sköter sig och kommer i tid.
    Förstår att du haft fina dagar i Värmland och önskar dig välkommen hem igen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar röst hon har. Jag gick in på Youtube och hittade några avsnitt där hon sjunger tillsammans med Roger Pontare. Kram

    SvaraRadera
  4. Det är bra att kunna förinställa sina inlägg ibland ... och nytagna skyltar behövs ju inte :) Det blev en bra skyltning!
    Antar att du haft fina dagar i Värmland, men välkommen hem när du nu kommer :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Go' mitt på eftermiddagen :) Att kunna förinställda inlägg är ju praktiskt :)
    Bra skyltar, återvinning är bra :)
    kram

    SvaraRadera
  6. Snyggt skyltat som vanligt och inget slarv även om du är på resande fot!

    Kram och ha en fin söndag och pingstdag!

    SvaraRadera
  7. Inget fel på den kompotten alls om du frågar mig. Är stolt över dig att du lyckades navigera runt huvudstaden med kartan. Bra jobbat där!
    Nu fick jag ju googla Kiralina och hon är ju verkligen meriterad - WOW. Vilket dragplåster! Sedan undrar jag bara hur man kan ha "a good time in the Lord". "with the Lord" hade nog varit mera logiskt, men min man trodde att man säger så i gospelvärlden.

    Du ser, nu har du satt mig i arbete igen;-)

    Tusen tack för skyltkompotten och länken:-)

    SvaraRadera
  8. BP: Din make har rätt. Man säger så.
    Och till er alla andra: tack för att ni följt mig på de förinställda inläggen!
    Jag har en del att jobba med iom den nya mobilen. Men ett steg i taget 😀
    Kram!

    SvaraRadera