onsdag, april 10, 2024

Vårvindar friska...

... leka och viska...
Jag bjuder på lite vårtecken, det känns roligare än en massa snöhögar.

På min gård, eller rättare sagt på hela bostadsområdet, vårstädas det. Soprummet saneras, flaggstängerna tas ned och tvättas av. Snyggt och prydligt alltihopa.

Ja, och sen kom spöregnet, men 17 grader var det ändå, så lite balkonghäng hann jag innan.

I morse spöregnade det och i skrivande stund är det mulet och 8 grader. I eftermiddag ska det blåsa upp till kuling men solen ska skina stort. Klimatet är oroligt, känns det som.

Mina ihopslagna, utslagna tulpaner och nejlikor frodas mer och mer och gläder mig.

Den här lilla solskenet till barnbarn har ett smittande skratt och är en riktigt liten klätterapa. Sally Sötnos 💖 Jo, jag fick ett filmklipp också där hon svänger och sprattlar hej vilt och ville skicka filmen till farmor plus att hon vill ringa till farmor. Och det fick hon ju. Vi videopratar ganska ofta.

Ikväll blir det sångövning i kyrkan inför Valborgsmäss på Skalunda hög. Hoppas vädret är bättre i år. Förra året höll jag på att frysa ihjäl, fingrarna som skulle bläddra mellan notbladen var alldeles köldstela, svårt att bläddra med vantar på.

Jag önskar en fin onsdag med ljus och kärlek 🙏🏻

12 kommentarer:

  1. Så skönt att bo i ett område där allting sköts väl och hålls i ordning. Det betyder mycket.
    Man kan verkligen se att Sally är en glad tjej med glimten i ögat :D
    Lycka till med kvällens sångövning. Hoppas Valborg blir lite mildare i år men det kan vara en riktigt kall helg.

    Kram och god onsdag!

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt nu med våren som gör sin entré mer på allvar. Så fint de gör hos dig. Även hos oss har all snö och grus sopats bort och innergårdar har fått härliga blomsterarrangemang i vackra lerkrukor. Såg igår också att både magnolian och körsbärsträden är på väg att slå ut. Men lite kvar är det .
    Roligt med Sally och kanske kommer hon även på ett besök till dig under våren eller i sommar. En härlig ålder.
    Igår hade vi här +18 och vi var på en härlig båtpromenad så att det idag är mer grått är helt ok.
    Lycka till med sångövningen-
    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Vårigt hos Dig 🤩 så fint.
    Så långt gången våren är hos Dig.
    Valborgsmässoafton är väl kall av tradition, det är väl då vinterkläderna har åkt in i garderoben och människorna ska frysa in våren 😅
    Din Sally är ett energiknippe och söt som socker❣️
    Ha en fortsatt fin onsdag och lycka till ikväll kram åsa

    SvaraRadera
  4. Hoppas att det gick bra med sångövningarna! En skön Valborgsmäss kan man verkligen önska sig. Vi får väl se hur det blir?
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick bra, i blåsten! Önskar mig bättre väder dock. Kram!

      Radera
  5. Mitt blogginlägg idag visar verkligen skillnaden mellan norr och söder 😅
    Än är det långt till vår och snöfritt.
    Ha en fin torsdag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är skillnad. Har läst ditt inlägg. Tack, torsdagen blev bra i min takt dvs mycket att göra. Kram!

      Radera
  6. Den sången har jag hört och minns <3
    Och barnens energi blir vi glada av!
    Kramar!

    SvaraRadera