fredag, juni 14, 2024

Minnen från Gran Canaria

God fredagsmorgon!

Jag förgyller denna mulna dag med 13 grader här hemma, med några strandbilder vid Atlanten. Kanarieöarna har en ganska så jämn och behaglig temperatur, även om den kan vara lite disig på morgonsidan och kalima kan uppstå (ökenstorm).

Medans vi var här så hade Sverige 24 grader och stor sol, men det är ju sånt som man inte kan beräkna, när resan beställs i februari. Att vi skulle ha samma.





Lilla underbara Sally, hon förnöjde sig på alla de sätt. Här i ledstången till trappan som ledde till restaurangen. Väldigt spännande!

Älskade lille Lowe.

Jag vet inte, kanske det kommer någon mer bild från Gran Canaria framöver. Om inte, så är detta ett avslutat bloggkapitel.

Jag har fått frågan om jag ff är kvar på Blogglandia. Svar: Det är jag. Men det har varit svårt att blogga med bilder den senaste tiden, så det har tagit mycket energi och kraft ifrån mig att få till det, på olika sätt. Så himla trist, för det ska vara lätt som en plätt och inget annat. 

Nu ska jag ägna mig åt några andra hemligheter, som kanske en del av er numera vet. Jo, jag ska flytta ifrån Lidköping den 1 juli. Och att döstäda, det tar sin tid.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. Det är ju inte lätt att pricka in rätt väder varken på resmålet eller hemma när man bokar. Er resa blev ju inte sämre för att det var varmt hemma. Dessutom så är miljöombyte inte fel. Sedan fick du umgås med sonen och två fina barnbarn.

    Det kommer att bli jättebra med din flytt är jag säker på. Sedan innebär det mycket arbete att städa ut och att rensa. Önskar dig stort lycka till med bestyren. Tänk vilken spännande tid som väntar!

    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret sköter sig själv, men jag fick en fin vecka tillsammans med några av mina bästa.
      Japp, jag är ganska så trött på allt urstädande och det känns som om energin stundtals rinner ut.
      Men en god fredag får vi ha! Kram

      Radera
  2. Fina bilder, Lilla Sally är uppfinnesrik och Lowe har blivit stor…Er resa blev ju inte sämre pga vädret var bra här hemma, nu fick Du miljöombyte och dessutom kvalitetstid med sonen och barnbarnen❣️
    Jag vet ju att Du ser framemot att flytta även om städningen och utrensning tar tid och är delvis känslosam så blir det bättre när Du väl är flyttklar.
    Ett nytt kapitel börjar❣️
    Jag är glad att Du inte lämnar Blogglandia ❤️
    Ha en fin fortsättning på denna fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag skriver väl ett och annat inlägg när lusten faller på och orken finns. Så kul med lite konversationer och kontakt.
      FredagsKram!

      Radera
  3. Ha en riktigt trevlig helg och lycka till med döstädningen!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har döstädat ganska länge nu och det verkar aldrig ta slut. Hur många saker har jag???
      Kram

      Radera
  4. Så fint där borta, nån gång så återvänder vi väl och njuter igen.
    Flytta? Oj, va spännande, va nyfiken jag blir.

    Ha det nu bäst Gerd. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ena avlöser det andra. När resan beställdes hade jag ingen ny lägenhet. Men nu har jag det. Tack!

      Radera
  5. LillaSyster2024-06-14 18:25

    Tusen tack för värmande blå bilder =) Behövs verkligen nu när "kylan är här igen" Jag håller tummarna för att alla cyklister får uppehåll, det räcker med att det är kallt att cykla runt Vättern - tja de gör ju det frivilligt, men ändå=)
    Flytta köpte du en lägenhet på soliga Gran Canaria? Ha en fin fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, vädret var så underbart, så perfekt vänligt i min smak, så ett par moln hit och dit gjorde då inget. Nej, jag köpte ingen lägenhet där. Inte den här gången, men har varit nära tidigare.
      Tack och detsamma!

      Radera
  6. Temperaturen skiljer, nu får ni klä på er varmt 🙂

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder. Så skönt att det inte är för varmt, man orkar inte göra så mycket då.
    Lycka till med flytten!
    Stora kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jo, lagom är bäst.
      Stora kramar tillbaka!

      Radera
    2. Fast nog är det skönare med sol, blå himmel och värme än detta kyliga, regnande och omväxlande åskoväder.
      Ha en fin fortsättning på denna lördag kram åsa

      Radera
  8. Temperaturen var väl idealisk för bad och sol! Jag skulle knappast våga ge mig av till sydEuropa under sommarmånaderna nu då det har blivit så himla varmt överallt! Jag skulle sitta o flämta och må riktigt dåligt om det blev varmare än 30 grader vilket det nu är på många håll. Ni hade nog valt rätt destination då öarna ligger så långt från fastlandet så det kanske kyler ner lite.Familjemys ser trevligt ut, och nu undrar jag förstås som alla andra vart du ska flytta! Kan det vara närmare de dina? Sommarhälsningar från pörtet

    SvaraRadera