söndag, juni 09, 2024

Drinkar på Gran Canaria

När vi landat, åkt med flygbuss, åkt med transferbuss och kommit till hotellet Sunwing, så blev vi mötta av ett glas bubbel. Lite senare när vi installerat oss så tog jag mig en första "drink" som blev ett glas vitt vin, som svalkade gott.


Andra dagen upptäckte jag att det fanns en "dagens drink" och beställde då denna välsmakande gröna variant.

Nästa dagens blev denna gula. Amapola. Vodka, melon liqueur, granadine, pinapple juice, Blue tropic.

Nästa blev en GT (Gin och Tonic) med blåbär. Jättegott!

Här hittar vi Rosita. Gin granadina, apricot brandy, lime juice, orange juice, pineapple juice.

San Fransisco.

Jo, jag frågade denne trevlige och snygge "groggblandare", om jag fick ta kort på honom!

El Canario. 
Berry bubbles. Cava och blueberry juice.

Alla drinkarna var goda och läskande och jag kan ha rört ihop namnen så här efteråt. Barnbarnen hade det lättare, de beställde bara en grön drink, en blå drink. De såg precis likadana ut som "vuxensaften" 😂

Idag huttrar jag och fryser med 12 grader, regn och mulet, så då finns inga tankar på någon svalkande drink, haha. Får koncentrera mig på att komma iväg och rösta bara, känns som en stor och besvärlig uppgift just idag.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

20 kommentarer:

  1. WOW ... såå många drinkar du hann med att prova! En del ser riktigt goda ut!
    Välkommen hem igen!
    Hoppas du kom iväg till vallokalen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en om dagen, alltså dagens drink! De var mest läskande och lite kul koncept.
      Tack och kram!

      Radera
  2. LillaSyster2024-06-09 18:54

    Klart att han ställde upp på bild =) En del ser ganska giftiga ut.....
    Idag får du värma dig med semesterminnen och kanske en skvätt kvarglömd glögg. För som det stormar ute - var ute och gick imorse runt kl 08 hade alldeles för lite kläder på mig, trodde att jag skulle få upp ångan men inte idag. Ha en bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag värmer jag mig med minnen, dock ingen glögg, men jag hittade lite rom, det är gott, det också.

      Radera
  3. När vi gick ut från kulturhuset efter röstning så sa jag till J att det kändes som september.
    Mina blommor i badkaret ogillar att duscha.,,
    Skoj med en dagens drink 🍹 kanske något vi borde anamma i sommar 🤪 jag som knappt dricker annat än rött vin 🍷 och det väldigt sällan.
    Vädret är allt utom roligt just nu.
    Men Du får försöka hitta annat att glädjas åt och se framemot ☺️
    Hur gick det, kom Du i väg till vallokalen?
    Kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vägrade gå ut i spöregnet, faktiskt. Så tråkigt. 11 grader, blåst. Jag är inget för drinkar, gillar mest rött vin. Men rött vin dricker man inte i värmen 😂 inte jag i alla fall.
      Nu gäller andra uppdrag att ägna mig åt, mååånga tankar där!
      Kram!

      Radera
  4. Så trevligt med alla vackra drinkar! Det är verkligen Kanarieöarna i ett nötskal......
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske är typiskt Kanarieöarna? Har inte tänkt tanken. Men trevligt var det.
      Kram!

      Radera
  5. Vad trevligt med olika nyanser :)

    SvaraRadera
  6. Vilket tilltalande koncept med dagens drink. Alltid lite lyxkänsla när man är utomlands.
    Även här är det höstväder skulle jag vilja säga men vi ska i alla fall slippa regnet i dag. Alltid något.
    Önskar en glad måndag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får verkligen hoppas på bättre väder snart. Sannerligen uggigt.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Dagens drink är ju inte fel, så slipper man att välja, är det dessutom gott så är det ju optimalt. ;)
    Lika illa här vädermässigt, hujeda mej, och vi som har skolavslutning imorgon.

    Ha nu en fin Måndag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt kul, tyckte jag. Men man kunde självklart välja något annat.
      En skolavslutning bör /ska vara solig och fin!

      Radera
  8. Ja, skillnad i väder blev det. Men under veckan ni var borta hade vi här runt +24. Riktigt behagligt.
    Kul att testa olika drinkar och inte minst då "dagens drink".
    Nu hoppas vi på att det fina vädret snart är tillbaka här igen.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet, det var ju 24 grader här också när vi åkte iväg. Men det är som det är när man beställt resan i februari och det ska passa in med ledigt ifrån skolan.
      Kram!

      Radera
  9. Så trevligt och gott! Och snygg också 😊

    SvaraRadera
  10. Hej min vän❣️ Har Du lämnat Blogglandia❓kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej då. Det kommer nåt i morgon. Kram 💖

      Radera