torsdag, juni 06, 2024

Långa resan är i hamn

Bye bye, Sunclass i Arguineguin! Hej då Gran Canaria, sa Sally! För henne var familjehotellet hela Gran Canaria. Lilla "Lotta på Bråkmakargatan", kvick som en vessla överallt och stenkoll på allt, 6 år. Storebror Lowe var duktig och omtänksam.

Ja, så många aktiviteter som där fanns. Och allt gick ut på Lollo och Bernie, som alla barnen älskade och naturligtvis hade med sig en mascot hem.

Man behöver chilla lite hos pappa ibland.

Det fanns hur mycket som helst att göra för barnen och jag kunde oftast få tid till att sitta under korkeken och filosofera, mer som en farmor och "sällskapsdam". Jag ser ju inte så bra så att jag kan passa rörliga barn, men så fint att finnas med som en trygghet.

Båda barnen älskar musik och lilla Sally videofilmade ganska mycket under kvällarnas uppträdanden.

En vanlig kväll vid 21-tiden.

Långa resan, ja. Tisdag 29 maj lunchtid tog jag tåget till Örebro. Blev mött av sonen och sen drog vi med två av hans barn till Arlanda långtidsparkering och checkade in på Comforthotellet. Gångavstånd sen till terminalen jättetidigt på onsdagen men tjänade timmar på att vara framme på plats redan vid 15-tiden.

Igår natt nådde vi Örebro, jag sov över, och fick skjuts hem som igår. Uppackning och två tvättmaskiner fick snurra.

Jag testade att blogga på plats men det blev rena fiaskot, då bilderna blev för stora, trots att jag förminskat dem innan. Så det projektet lade jag ner, det fick bli Instagram i stället. Men där taggade jag platsinfo och fick på grund av det, två olika föräldrar som inte ville vara med på bild och video, trots att inte ansiktena syntes för okända och de var med i en vattenlek "Mitt barn og samboer er på dette bildet. Det vil jeg ikke. Ber deg om å slette bildet." Så där ser man hur känsligt det är, jag var inte ens mammarazzi. Självklart tog jag bort enligt önskemålen, inget att vara kinkig om.

Nåväl, fredag idag, jag går här i röran. Sol och temperatur är lägre i Sverige just nu, 13 grader. Får väl gå till affären och handla lite god mat, kylskåpet gapar rätt tomt.

Ljus och Kärlek 🙏🏻

16 kommentarer:

  1. En del är fåniga tycker jag. Bättre få att inte ta med platsinfo. Så kanske man får ha din inlägg ifred.
    Gott att kunna vara behjälplig som "sällskapsdam". Och tack och lov för tvättmaskin. Kram //Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hade de inget annat för sig än att kolla bilder på platsinfo?? Övernitiskt.
      Annars var jag väldigt nöjd med resan. Kram!

      Radera
  2. Välkommen hem igen!
    Då har du många fina bilder från Gran Canaria nu. Det är ett härligt ställe, men vi var oftast i Las Palmas eller San Augustin.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. De orter nu nämner var ju väldigt populära förr i tiden. Min favorit för alltid är Porto Rico. Kram!

      Radera
  3. Ja, då var det bara att ta bort bilderna. Man vet ju inte alltid anledningen till att folk inte vill vara med.
    Det låter som att ni har haft en härlig resa i alla fall och lite miljöombyte är sällan fel.
    Kram och god fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inget att tjafsa om. Kan ju ha varit skyddad ID, fast... jag hade inga ansikten med direkt. Japp, miljöombyte, familjemys och god mat! Kram!

      Radera
  4. Vem vet varför de reagerade… jag försöker i möjligaste mån undvika andra människor på mina bilder.
    Men visst han det kännas kymigt att någon reagerar negativt på vad man lägger ut.
    Så underbar tripp Du gjorde med de bästa❣️
    Härligt att få umgås och ladda batterierna, samla minnen❣️
    Att komma hem till kyliga Norden är väl inte direkt välkomnande 😅
    Ha en fin fortsättning på denna fredag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju SÅ försiktig med bilder, men jag skulle nog inte ha platsmarkerat, då hade ingen sett.
      Japp, en riktigt fin familjeresa! Kram!

      Radera
  5. Hej! Och välkommen hem. Perfekt att ni reste upp till Arlanda dagen innan och redan var på plats när det var dags för avresa. Förstår att ni haft en fin vecka. Här på hotellet var vi en del i slutet av 1980-talet när döttrarna var små. Perfekt med alla aktiviteter för barn och att de träffar vänner.
    Tycker nog det var småaktigt att påpeka detta eftersom ansiktena inte syntes. Så lika bra att ta bort bilderna. Hade också gjort det. (Men eftersom personernas ansikten inte syntes så hade du ju inte behövt det.) Däremot är det förbjudet att foto och lägga ut bilder från en privat miljö utan samtycke. (Skola, någons hem osv. men inte otillåtet på en allmän plats och utomhus. ) Säkert var det platsmarkeringen som påverkade.
    Önskar dig nu sköna dagar även här hemma och många fina upplevelser har du/ni med er.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo, jag förstod att parkering och hotell blev alldeles perfekt på uppresan till Arlanda. Det blev jobbigare hem, men det gick bra, vi somnade i Örebro, bara att gå och lägga sig.
      Sunwing eller Sunclass, som de kallar sig, är väldigt perfekt för både barn och gamla. Tyckte mycket om konceptet.
      Nej, jag fattar inte dessa två norrmän, som inte tålde bilder "i allmänhet" varav den ena kände sig kränkt. Försökte ha en diskussion men nej, hon skulle anmäla till Instagram om jag inte tog bort.
      Tack, jag slappar och tar en stund i taget nu. Allt känns bra.
      Kram!

      Radera
  6. Har mest följt din resa via Facebook - det är också numera lite krångligt för en WP:are att kommentera på blogspot :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår. Jag körde med Instagram/FB - det var smidigt. Usch, det är många som har problem med att läsa och kommentera bloggar, så synd.

      Radera
  7. LillaSyster2024-06-08 19:12

    Borta bra men hemma bäst =) Så bra att ni haft det trevligt ♡ Jag har märkt att om man väljer visa webversionen då man ska kommentera så funkar det bättre. Ha en fortsatt bra kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, men det stämmer. Webversionen har funkat. Men på plats märkte jag inte att bilderna blev "för stora". Tack, jo visst var det underbart, men även skönt att komma hem.

      Radera
  8. inte fel att vara sällskapsdam heller

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var perfekt, att bara vara farmor.

      Radera