söndag, juni 16, 2024

Jag skyltar med mat!

Hej söndag!
Det var självklart inte bara drinkar som intogs på Gran Canaria. Det var också massa goda bufféer.  Från morgon till kväll fanns där precis allt och där kockarna lagade på plats. Jättegod mat och ögat ville alltid ha mer än magen orkade med.

Här var första kvällens middag. Det syns att jag var hungrig och tog till mig på tok för mycket på en gång, abbans.  

När ögat har vant sig så skärper sig hjärnan och portionerna blir mer tilltalande.

Man hade olika teman för varje dag och det var spännande med olika länders mat.  

Jag väljer ju gärna räkor, i den mån det finns. Här en av luncherna.

Lite internationellt även i Lidköping! Jag var framme i tisdags då det öppnade.

Här går jag i ett näste av rensning. Flytten är beställd inklusive packning, men jag måste förminska mitt bohag kraftigt och köpa en del nytt. Jag får mindre yta att bo på plus att med öppen planlösning får jag färre väggar. Hur många saker äger man inte, trots flyttar innan??  En halv månad kvar, så är jag där!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. God mat och dryck är ju en stor del av semestern. Och bufférestauranger passar ju extra bra om barn är med på resan. De är ju sällan road av en tre eller fyrarätters meny. Visst är det trevligt med olika teman på middagarna, har förstått att det ofta är så och ett bra sätt att variera maten.
    Förstår att du har en hel del om dig nu inför flytten. Och visst är det så att en öppen planlösning per automatik ger färre väggar. För oss tog det ett bra tag att få till det här hemma.. Många fönster är det, 10 st i vardagsrummet, varav fyra dubbla. Men å andra sidan blir det väldigt ljust i lägenheten.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Och fint barnanpassat, som sig bör. Perfekt.
      Ja, nu är det snurrigt. Jag ogillar att bo i en röra, men får försöka stå ut, jag är ju snart på plats.
      Jag får stora fönster också, så det blir ljust. Sovrumsfönstret dock mindre, men bara bra.
      Kram!

      Radera
  2. LillaSyster2024-06-16 13:53

    Så mycket gott det fanns att välja på.
    Att bo i kaos är aldrig roligt, tur att det är tidsbegränsat- då är det lite lättare att stå ut. Lycka till med rensningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag är inte någon kaosboende, absolut inte, ordning och reda är mitt motto. Men snart är jag där jag ska vara.

      Radera
  3. Go mat och mycket mat, när det bjuds på mycket gott är det lätt att överlasta tallriken, för självklart vill kan smaka på allt 😋
    Att rensa ”döstäda” tar energi och att bo i en ”jordbävning” 😜 ger inte lugn, men snart är Du på plats och kan njuta❣️
    Ha en fin fortsättning på denna söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet alltihopa men det är just nu en prövning 😂 Kram 💖

      Radera
  4. Man äter ju med ögat också och dina maträtter ser väldigt läckra ut!
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst äter man med ögat! Väldigt viktigt. Annars kunde man blunda och svälja bara, haha.
      Tack och kram!

      Radera
  5. All inclusive är alldeles perfekt speciellt när man reser med barn. Mat, dricka och glass finns att tillgå hela tiden vilket är smidigt. Själv föredrar jag dock att gå ut och äta på restaurang men visst har vi haft all inclusive. Speciellt i Egypten är det nästan alltid så.
    Ja, nu närmar det sig med flytten. Även om du har köpt vissa tjänster så innebär det enda mycket arbete om man behöver sortera ut. Öppen planlösning gillar jag men antalet väggar blir helt klart färre. Lycka till med allt som ska fixas!

    Kram och god söndagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tack, jag behöver all lycka till, för det här visade sig jobbigt. I början när jag stod i färd med att döstäda gick det rätt fint, men nu känns det som att väggarna faller över mig. Men, snart är jag där!
      Kram!

      Radera
  6. Jo, man tar väl mer än man egentligen ska ha första middagen, men jag brukar få i mig allt ändå vid semesterresor.
    Visst har man mycket grejer, alltför mycket egentligen men det är som det är, lycka till med utrensandet.

    Ha en fin söndagskväll.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, det går små myrstig just nu, men lite då och då och tiden krymper.

      Radera
  7. Oj, så mycket gott! Ja, maten är en viktig del av resan!
    Inte helt lätt att veta vad man får plats med när man flyttar till mindre yta och annan planlösning.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart är jag där så då får det lösa sig.
      Kram

      Radera
  8. Vilken tur att jag precis ätit en kycklingsallad annars hade dreglet runnit runt munnen nu! Man äter ju med ögonen och de är totalt bottenlösa till skillnad från magen. Nu ska jag kika vad ni gjorde på holmarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mycket gott där. Lite enklare här hemma 😍

      Radera
  9. Maten såg riktigt läcker ut. Olika teman såg härligt ut :)

    SvaraRadera