fredag, september 13, 2024

Fredagen den 13:e 🐞

Fredagsbloggen körs idag. Ett samtal vĂ€ntar som jag ska ringa. Det har varit mycket nu i flytten och sen blev det Ă€nnu mer efter sjukhusinlĂ€ggningen! Harre min je du milde! Jag hinner knappt ligga pĂ„ sofflocket! đŸ€Ł

Men nÄgot mer ska jag vÀl kunna hitta pÄ denna fredag? Jotack, Sarah ska handla lite Ät mig och jag har fÄtt hem kyld mat ifrÄn sjukhusköket, faktiskt jÀttegod husmanskost, till vardagarna. Och jag har fÄtt tvÀtten fixad och struken, sÄ allt gÄr i min lilla takt. Bra att hjÀlp finns nÀr den behövs, bara att sÀga ifrÄn nÀr jag tycker jag kan sjÀlv.
 
Men jodÄ, jag har hunnit med att kolla pÄ "Halv 8 hos mig" denna veckan, som kom frÄn Lidköping. I denna kvartetten fanns min f.d. nagelskulptör och frissa Annette (inspelat för tvÄ Är sen, alla programmen i serien nu). Hon kom pÄ delad andra plats, inte illa, fick sig en rejÀl kosing. Programmet var kul och underhÄllande.

Solen skiner idag men bara 11 grader, ajaj.
Ha det sĂ„ gott everyhopa! Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

18 kommentarer:

  1. SÄ roligt att du kÀnner Annette frÄn HalvÄtta hos mig. Jag sÄg ocksÄ det programmet. Hon var duktig, men det var nÄgra hemska klor hon hade.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. HÄller med dig om klorna. Inte min grej. Jag vill gÀrna ha fixade naglar, men de ska vara korta och klÀdsamma. Kram!

      Radera
  2. LillaSyster2024-09-13 11:45

    FÄr spana in din nagelskulptör pÄ play. Bra att du fÄtt maten hem och ta dig tillbaka i lagom takt. Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. JadÄ, det var trevliga prickar alla fyra som var med.
      SÄ nöjd med maten.

      Radera
  3. Det programmet Àr en vit flÀck hos mej..kul med nÄgon man kÀnner som Àr med pÄ TV.
    Ha en fin dag! Kram//Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Programmet har jag sett till och frÄn.
      Kram!

      Radera
  4. BĂ€verhill đŸŠ« hon var onekligen lite eljest Din nagelmakare, men hon fixade god mat 👍 bĂ„de hon och han, hon fick dela första platsen med fick ovanligt höga poĂ€ng.
    Bra med hjĂ€lp vid behov det ska Du absolut ta emot 👍
    Idag kastar jag in handduken och lĂ€gger mig i ett hörn, drar nĂ„tt gammalt över mig…
    Ha en fortsatt fin fredag kram Ă„sa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Illa att du ska ha den sjukdomen som knÀcker dig sÄ ibland.
      KryapÄdigkram!

      Radera
  5. SÄ fint att du fÄr den hjÀlp du behöver, missade inte ett avsnitt av "halv 8" förr, kunde ju vara riktigt kul tyckte vi.

    Ta hand om dig och ha det bÀst. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag Àr sÄ tacksam, funkar sÄ bra. Tack detsamma!

      Radera
  6. Har helt missat att du legat pÄ sjukhus ... har haft problem med att WP inte uppdaterar en del av bloggarna jag följer, dÀribland din. Har tagit bort dig och lagt till dig igen i lÀslistan och hoppas det ska funka.
    Fint att du Àr hemma och fÄr hjÀlp med det du behöver. FortsÀtt nu att krya pÄ dig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte bloggvandrat nÄt sÀrskilt pÄ sistone. Jag har ocksÄ problem med en del bloggportaler, dessutom med min syn, sÄ jag sitter inte sÄ lÀnge vid.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Gott att du tar emot den hjÀlp som gÄr att fÄ nÀr den behövs. Sedan Àr det bara att avstÄ.
    Jag kÀnde igen din frisör och hon var dessutom vÀl med i "Vem bor hÀr?" En liten linslus ;-)

    Önskar en god kvĂ€ll nu!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min förra frissa Àr en stor linslus, skulle jag vilja sÀga. Visst var hon med i Vem bor hÀr?! Dessutom har hon varit med i Körslaget med en kör frÄn Lidköping för en massa Är sen.
      MÀtt, go och gla, tack för ida! Kram!

      Radera
  8. Fint att sĂ„ bra hjĂ€lp finns att fĂ„. LikasĂ„ toppen att den mat du fĂ„r hem Ă€r god. Vet ju att det kan variera en hel del. Toppen ocksĂ„ att Sarah kan hjĂ€lpa dig att handla. Önskar dig nu en fin helg. Min startade bra med en fantastisk teaterförestĂ€llning dĂ€r Görel Crona var Selma Lagerlöf och speglade hela hennes liv. KĂ€ndes nĂ€stan som om publiken inte andades pĂ„ en timme.
    Önskar dig nu en skön helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den teatern lÀt ju spÀnnande!
      Dagen min har varit innehÄllsrik och nu ska jag krypa under lakanen och vila mig för natten.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Trevlig uppdatering frĂ„n dig :) SĂ„ bra att du fĂ„tt maten hem och ta dig tillbaka i din takt. Önskar dig en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack Åke, man fĂ„r göra det bĂ€sta av det vĂ€rsta.
      Godnatt.

      Radera