söndag, september 15, 2024

Hittade första spadtaget

 

God söndag, säger jag, i solsken! Lite kyligare är det, som sagt, men solens strålar kan ännu värma i lä. Här var jag ute och gick omkring igår och solen skiner likadant idag.

Det är grönska, skog och stora stenar där uppe på berget och långt där nere hörs motorvägen lite dovt, dock inte alls störande på något vis. Inte alls som trafiken i Lidköping utanför mitt.

Jag hittade en bild från det första spadtaget 2017 med byggnationen av Willhems höghus uppe på Rudsberget, där jag nu bor. Lite kul.

Visst ser det lite mysigt ut ändå med grönskan så nära!


Den här paviljongen är också trevlig, finns flera sådana med bänkar och bord. I Lidköping hade jag berså.

Det mesta är väl i ordning i min lägenhet. Dock några saker kvar som ska fixas. Och några olika läkarbesök. 

Försöker tänka så här!

Ljus och Kärlek 🙏🏻

14 kommentarer:

  1. Gott i solen idag! Fint att bo nära skog och gröna områden. Kram

    SvaraRadera
  2. Absolut ‼️ska vi vara nöjda med det livet ger och någon björntjänst vill vi inte veta av.
    Fint och grönt hos Dig 🤩
    Att Du flyttade till Karlstad var ju så bäst❣️
    Ha en skön söndag kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag fick äta gott idag också, så nöjd. Ja, fördel Karlstad.
      Detsamma, kram!

      Radera
  3. Jag tycker att du ser ut att bo bra med naturen inpå knuten. Måste vara skönt att slippa störande trafik. Så kul att du hittade den bilden :D

    Kram från ett soligt Skåne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bor absolut väldigt bra. Precis som jag vill.
      Kram!

      Radera
  4. LillaSyster2024-09-15 13:52

    Det var ett bra spadtag =) Njut av söndagssolen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag har verkligen njutit av denna dagen!

      Radera
  5. Härlig omgivning du visar upp här, att bo nära naturen är ju underbart.
    Bara att gratulera!!

    Ha en fin söndag nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nära naturen men ändå nära city på något sätt, är väl max!

      Radera
  6. Din nya omgivning ser verkligen inbjudande ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det gör den, min favorit hittills. Här ska jag bo kvar.
      Kram!

      Radera
  7. Visst är det skönt med grönska i närheten. Betyder ju mycket. Kul med första spadtaget. Kram

    SvaraRadera