tisdag, september 10, 2024

GĂ€stdag 🩋🐌🐞

God morgon! Inte steg jag upp med tuppen, oh nej, mer likt en snigel i lagom takt. Jag mÄste ha tappat farten nÄgonstans dÀr pÄ sjukhuset och kan inte hitta den igen.

Men pensionĂ€rer har vĂ€l ingen brĂ„dska, eller hur? Eller Ă€r det vi som har mest brĂ„ttom av alla? 

HÀr ute i glashuset sitter jag fint Ànnu sÄ lÀnge. Jag vÀntar pÄ att fÄ lagt in en mjuk golvmatta, sÄ blir det bÄde varmare och snyggare.

Mitt digitala lÄs pÄ insidan av dörren. VÀldigt smart (figurerna har jag klistrat dit pÄ bilden förstÄs).

Ja, jo, ett par goda vĂ€nner pĂ„ sedvanlig sverigesemester tittar in till mig idag, det ska bli kul, hĂ€r en stund och sĂ„ fĂ„r jag prata utrikiska 🙃😀

Min förhoppning Àr att jag ska ta en bloggvandring nu snart, samlar mig och spanar pÄ det.
Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

20 kommentarer:

  1. Du ser ut att bo sÄ trevligt!
    Ha en fin tisdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. SĂ„ mysigt! Ha en fin dag ! Kram

    SvaraRadera
  3. LillaSyster2024-09-10 12:51

    Det var en smart grej pÄ lÄset =)
    Ha en trevlig dag med finbesök!

    SvaraRadera
  4. Sjukdom och sjukhusvistelse blir ÀndÄ omtumlande och tar pÄ krafterna och dÄ kan det ta tid att fÄ upp farten igen. Samtidigt sÄ kan du unna dig att mjukstarta dagarna.
    SÄ trevligt med besök. NÄgot sÀger mig att du kommer att prata tyska men kanske har jag helt fel.

    Önskar en fortsatt fin tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tÀr, det kÀnns. Mer Àn man tror.
      Japp, jag har pratat tyska đŸ™đŸ»
      Kram!

      Radera
  5. FörstÄr att du Àr fortsatt matt sÄ att ta det lugnt Àr en god idé. Skönt med balkongen och att du snart ocksÄ fÄr solskydd hÀr. Och visst gör en mjuk matta mycket till. Skönt att du fÄtt det digitala lÄset- Ger ju viss trygghet-
    Önskar en fin dag med dina utlĂ€ndska gĂ€ster. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, har haft det sÄ trevligt idag. Kram!

      Radera
  6. Tror som Znogge att Du fĂ„r prata tyska 😊 Din vĂ€n med husbil.

    Ta det lugnt. Det Du inte hinner idag lĂ€r vara kvar i morgon 😅

    Den hjÀlp man behöver Àr oftast personlig och svÄrt att veta vad det finns för alternativ innan man frÄgar.

    PĂ„ tisdag ska jag dejta min lĂ€kare sĂ„ det gick snabbare Ă€n vad de sa 👍 dĂ„ lĂ€r jag förutom svar pĂ„ de prover som togs i morse Ă€ven fĂ„ veta om de kommit till beslut.

    Nu Ă€r jag slut pĂ„ sĂ„ jag tĂ€nker vila mig i form 🙃

    Ha en fortsatt fin tisdagskvÀll kram Äsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jomen jag gör inte mer Àn jag orkar. LÄngsamt, som en snigel.
      Tack och kram!

      Radera
  7. Hej Gerd! Nu har jag lÀst ikapp hos dig och förstÄtt att du flyttat till fina Karlstad! Varför vet jag inte, har du delar av familjen dÀr eller kommer du dÀrifrÄn? Och sÄ lÀser jag om att du blev sjuk och har fÄtt ligga pÄ lasarettet, sÄ trÄkigt! Lite olycksförföljd kan jag tycka, först axeln och nu nÄgon annan krÀmpa. Hoppas du ÄterhÀmtar dig fint! 54 kvadrat Àr inte fy skam mot, nÀstan det dubbla mot mina 30 kvadrat! Aldrig bott sÄ smÄtt förut, men det funkar bra nÀr jag skalat av allt onödigt i mitt hem. Det var mitt fria val, hade kunnat vÀlja en tvÄa, men har vant mig vid smÄ utrymmen och nu nÀr jag inte har hund lÀngre heller sÄ Àr det tillrÀckligt för mig. Min sommar var inte sÄ skoj i övrigt, bröt handleden nÀr jag tuppade av hemma , hÄl i huvudet och blÄmÀrken pÄ hela kroppen. SÄ det blev en gips-sommar utan bad. Men nu Àr armen bra igen. Hoppas nu att allt gÄr Ät rÀtt hÄll för dig, skickar en krya-pÄ-dig-kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Paula! Nej, jag hÀrstammar inte frÄn VÀrmland men yngsta dottern bor ganska nÀra hÀr, sÄ dÀrför valde jag Karlstad. Jag har inga barn alls i Lidköping, de Àr utspridda, alla mina fyra.
      Att jag skulle hamna pÄ sjukhus med ambulans tvÄ mÄnader efter flytten var absolut inte meningen, nejnej. SÄ dumt. Olyckan hÀnder sÄ lÀtt. Nu var detta ingen olycka hos mig men det gick snabbt ÀndÄ, sÄ jag fÄr ta det lugnt och inte stressa. FÄr lite hjÀlp hÀr ett tag.
      Kram!

      Radera
  8. Skönt att du Àr hemma igen i din fina lÀgenhet och inglasad balkong, det har vi ocksÄ, hört att man kallar det för pensionÀrskuvös! Haha! Det digitala lÄset ser spÀnnande ut? Krya nu pÄ dig i lugn takt, det ska jag göra! Kram Susjos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gott att vara hemma. PensionÀrskuvös, namnet har jag hört och gillar den skarpt. Ett hett önskemÄl frÄn mig.
      Tack och kram!

      Radera
  9. minns min mor, hon var alltid sÄ upptagen! (hon dog förra Äret, pigg 90-Äring)

    SvaraRadera
    Svar
    1. MÀrkligt det dÀr med att vara sÄ upptagen, det ligger nog i en. 90 Är Àr en bra Älder.

      Radera
  10. Man mÄste ju inte ha fart pÄ hela tiden.
    Hög igenkÀnningsfaktor kring det sÄdÀr i allmÀnhet.
    Jag har blivit lÄngsammare med Äldern :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sköter sig sjĂ€lvt liksom det dĂ€r med Ă„ldern, farten och allt och tur Ă€r vĂ€l det 😀

      Radera