söndag, september 08, 2024

Söndagsfrid đŸ–Œ

 

God förmiddag! 22 grader och halvsoligt. Himlen har Ànnu inte antagit den blÄ fÀrg, som den haft nu under flera dagar. Helt ljuvligt septembervÀder hÀr ju.

Jag har bara varit ute korta stunder för att "kĂ€nna pĂ„ luften". Är mycket piggare men Ă€ndĂ„ trött. Jag har fĂ„tt trygghetslarm igen, nu som en armbandsklocka och en liten modern basenhet. Dessutom ett digitalt lĂ„s för hemtjĂ€nsten.

Ja, jag har tackat ja till lite hjÀlp i hemmet under nÄgra första veckor tills jag blir starkare.

En rad av mina fina Ànglar som fick följa med mig i flytten.

HÀr ser vÀl ut som lite överallt. Handikapparkering, cykelstÀll, elsparkcyklar... och sÄ barn som leker utanför. Ordning och reda, mÄ jag sÀga, trevliga grannar absolut.

Snart kommer jag att fÄ persienner och till balkongen plisségardiner. BÄde för att kunna se bÀttre pÄ TV och dator samt att skydda frÄn stark vÀrme. Som jag har vÀntat och vÀntar pÄ detta!

Ljus och KĂ€rlek đŸ™đŸ»

8 kommentarer:

  1. Önskar dej en vacker, god och fridfull söndag. Kram

    SvaraRadera
  2. Sol och blÄ himmel Àr ju fantastiskt skönt men sol pÄ fel stÀlle kan vara störigt.
    Bra Du fĂ„tt hjĂ€lp❣️ BĂ€ttre att skynda lĂ„ngsamt Ă€n att tĂ€nka jag klarar mig sjĂ€lv‼️
    Ha en fin fortsÀttning pÄ denna söndag kram Äsa

    SvaraRadera
  3. SÄ bra att du har fÄtt trygghetslarm igen och att du tar emot den hjÀlp som erbjuds. Finns ingen anledning att inte göra det.
    Skönt att persienner och liknande Àr pÄ gÄng för det kan man inte vara utan.
    VÀdret klagar vi verkligen inte pÄ!
    Önskar en fin söndag nu!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ett trygghetslarm Àr sÄ skönt att ha nÀr man har behov för det och ett sÄdant digitalt lÄs skulle min mor behövt en gÄng i tiden men det fanns inte dÄ...antar jag.
    Persienner Àr ju en nödvÀndighet, absolut.

    Ta hand om dig och ha det bÀst.

    SvaraRadera
  5. LillaSyster2024-09-08 15:42

    Bra att du tagit lite hjÀlp! Hoppas att dina solskydd kommer upp nui veckan. Visst Àr det en ljuvlig september vi har! Ha en bra eftermiddag och ta det lugnt! Kram

    SvaraRadera
  6. Trygghetslarm Àr bra, sÄ lÀtt att ramla.

    SvaraRadera
  7. Kul att Ànglarna fick en bra plats!
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  8. LÀser din blogg baklÀnges, vet inte vad som hÀnt - men det lÀr klarna!
    Bra att du gĂ„r med pĂ„ att ta emot hjĂ€lp ❣

    SvaraRadera