fredag, september 06, 2024

Uppe pĂ„ berget🌳

 

Uppe pÄ Rudsberget och lÀngst upp pÄ knallen. HÀrligt med en del trÀd och vanlig mark. PÄ köpet fÄr jag dÄ denne backen upp, som jag tidigare haft som flÄsmÄl att trÀna upp kondisen pÄ. Nu blev det ett tillfÀlligt bakslag, men jag ska allt pÄ det igen.

Till vÀnster om hÀr ligger ett tiovÄningshus. Det nedanför Àr ett sexvÄningshus, sÄ det Àr lite blandade storlekar pÄ olika vis.

Vilken kanoners dag som det blev igÄr. 27 grader!

Jag Àr sÄ tacksam över att ambulansen kom sÄ kvickt och att de jobbade pÄ bra. Det kÀndes vidrigt att inte kunna andas. Kroppen blir fort utslagen ocksÄ. Jag sov och yrade en del, tappade synen lite grand. Men det var tryggt att vara övervakad.

SÄ pÄ sjÀtte dagen blev jag utskriven och fick dÄ Äka hem till Sarah, sÄ tacksam för det.

Min lilla frukost hemmavid idag. Trevlig fredag med ljus och kĂ€rlek đŸ™đŸ»

10 kommentarer:

  1. Det mÄste ha varit skönt att bli utskriven och fÄ Äka hem igen. Hoppas att du fÄr fortsÀtta att mÄ bra.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. MÄste vara skönt att fÄ bukt med andningsproblemen. LÄter förskrÀckligt att inte kunna andas normalt. Backen fixar du snart! Kram

    SvaraRadera
  3. FörstÄr att det var en obehaglig upplevelse men gott att du fick vÄrd snabbt. Nu hoppas jag att du fÄr mÄ bra fortsÀttningsvis.

    Kram och god fredag <3

    SvaraRadera
  4. LillaSyster2024-09-06 13:23

    Ta det nu i lagom takt att komma tillbaka med konditionen uppför berget. (Ge dig inte pÄ berg nÀr det finns smÄsten=) Ha en fin fredag och var rÀdd om dig!

    SvaraRadera
  5. Ta det lugnt och börja med ett steg i taget.
    Jag antar att Du fÄtt nÄgra förhÄllningsorder och det Àr bra om Du inte överanstrÀnger Dig.
    Sol och blĂ„ himmel Ă€r min favoritfĂ€rg đŸ€©
    Det ser fint ut i Ditt nya bostadsomrÄdet.
    Ha en skön fredag kram Äsa

    SvaraRadera
  6. En dag i taget sÀger de ju, ta hand om dig Gerd.

    SvaraRadera
  7. Bara ha det sÄ gott du kan i ditt nya liv!
    Ta det pö om pö, snart springer du uppför backen hur lÀtt som helst...om du har brÄttom förstÄs. Men brÄttom lönar sig inte.
    Ha en skön kvÀll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Skönt at allt gick bra och att ambulans med personal var snabba pÄ plats. Och svensk sjukvÄrd kunde visa sig frÄn den bÀsta sidan. Fint att du ocksÄ
    kunde spendera nĂ„gra dagar hos Sarah och samla krafter. Önskar dig god bĂ€ttring. Kram

    SvaraRadera
  9. Ta det lugnt ett tag nu, sÄ hörs vi av senare!

    SvaraRadera
  10. Kanonsommar och -vÀder har vi ocksÄ haft.
    Har förstÄtt att en del haft bara regn, det kÀnns obegripligt med tanke pÄ hurdan sommaren i södra Finland varit.

    SvaraRadera