onsdag, april 17, 2024

I ord och bild

Idag känns det som om jag lägger ut en bildblogg, för texten är något skral. Men det kanske ökar på under tiden jag skriver, vad vet jag.

Jag blev i alla fall väldigt glad igår när jag gick och handlade och fick se den stora stjärnmagnoliabusken som står i ett fördelaktigt hörn på bostadsområdet. Det är ett fint vårtecken!


Här fick jag en hälsning från båthamnen i Ed i Dalsland. Nära och kära var här kvällstid och åt medhavd kvällsmat vid 18-tiden. Måste ha varit rofyllt.

Jag själv steg upp i morse och fick se en strålande sol 06:22. Kyligt som bare den, där jag stod på balkongen, en plus, tror jag.

Samtidigt så kom sopbilen, som vanligt på onsdagar, och tog restavfall. Nu har vi fått utökad sorteringsmöjligheter med papper, plast, metall osv så här nära. Matavfall har vi haft ungefär ett år.

När jag tagit dessa foton återvände jag till sängen och sov några timmar till. Jag var uppe så sent igår kväll och lyssnade på Karlavagnen, som handlade om olika slags donationer. Det handlar inte bara om organ, utan man kan donera hår, blod, stamceller, hornhinnor och mycket mycket mer. Jag var på vippen att komma med i programmet, en digital redaktör hade ringt upp mig och pratat en stund. Så var det för ett par år sedan också, då hade jag en färdig intervju, som de inte hann med. Men det gör inget alls, finns många som behöver berätta! Intressant!

Men nu ska denna dagen göras i bästa form. Först en brunch, sen bussen till tandläkaren och sist ikväll blir det sångkören! 

Ljus och Kärlek 🙏🏻

18 kommentarer:

  1. Så vacker magnolian är! Vi har en här i området, så den måste jag gå och kolla på. Annars får jag väl åka till Visby, för där finns de minsann.
    Ha en fin onsdag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så vackert! Senare kommer en rosa variant.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Ja så vackert magnoliabusken blommar! Vackra bilder. Önskar vi hade en sån i närheten!
    Kallt här också, och vi har mycket senare blommning än du har. Så visst längar man.
    Båthamnen i ED, vackert, kvällsmat där lät som en väldigt fin ide. Det är sånt som ger livskvalite ,-) Och när allt slår ut,,-)
    Hoppas besöket hos tandläkaren går bra!
    Dagen avslutas härligt ändå med körsång.
    Ha det Gerd! KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla landskap har sina fördelar och olika tider, så är det. Vackert när det blomstrar.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Stjärnmagnolian är så vacker, så vacker och visst är det så Gerd, att man inte vet vad man ska skriva alla gånger men så kommer man igång under tiden man funderar...
    Lyx är att unna sig att ta tiden som den kommer, sova när man vill och så vidare.
    Ha en finfin dag!
    Kram från Funchal

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att gå efter sin egen klocka ibland. Men eftermiddagen blev snårig. Tandläkaren avklarad, nu väntar sången!
      Kram!

      Radera
  4. Magnolian 🌟 underbart 😍
    Så fin bild från hamnen 🤩 ser nästan somrigt ut 🌟
    Din morgon började tidigt, förstår Du återvände till sängen, intressant och viktigt med så olika organdonationer organdonationer 👍
    Idag har Du att stå i… tandläkaren är inte så skoj 🫠
    svar Yes 👍 Du förstod helt rätt‼️
    Ha en fortsatt bra onsdag och jag hoppas det gick bra hos tandläkaren, kram åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes som en viktig dag igår och en ljusnande dag idag och den fortsätter med sång, utan bulleribång.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Att mysa invid en sjö och inta sin matsäck eller grilla korv, det är ju min barndoms idyll det, härligt Gerd.
    Fina bilder, tackar för detta.

    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det underbart att kunna ta vara på naturen och göra något fint.
      Tack detsamma 🤗

      Radera
  6. Så vackert med blommande stjärnmagnolia. Är inte det tidigt?
    Mycket bättre med många bilder och lite text. Tyvärr är jag själv dålig på att begränsa texten. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, inte tidigt här. Fint med vackra bilder, visst. Texten bör inte vara alltför lång, tycker då jag, som ser dåligt.
      Tack och kram!

      Radera
  7. LillaSyster2024-04-17 19:30

    Underbara fröken Magnolia=)
    Hon att du haft en bra dag!

    SvaraRadera
  8. LillaSyster2024-04-17 19:31

    Hoppas att du haft en bra dag! Dumma tfn

    SvaraRadera
  9. Magnolior är både vackra och ståtliga tycker jag. Vi har en stjärnmagnolia i trädgården men den har ytterst få blommor i år dessvärre. Hoppas den ska ta sig ändå.
    Hoppas att det gick bra hos tandläkaren och att det blev en bra körövning.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt gick bra igår, förutom en ledsen plånbok, men jag satsar ändå på tänderna 😂
      Kram!

      Radera