lördag, maj 28, 2011

Te´sagt gäller!

God morgon, denna blåsiga lördag!


Solen glimtar fram då och då, men... barometern har sjunkit.
Det var en händelserik dag igår, även om besöket blev kort på Skara gamla bibliotek. I morgon finns den gamla lagen åter i Stockholms Kungliga Bibliotek


Vi satt och tittade i den nysvenska versionen av lagen och fann att det fanns mycket märkligt gammaldags i den, långt fjärran från våra värderingar. Och kom fram till att det var inte bättre förr... även om vi tycker det är sämre nu. Det var ett hårt liv, då. Klicka på "Kyrkobalken".


Kyrkobalken

Idag ruschar vi iväg igen, till något annat!
Fånga dagen, vettu!


Jo, vi ska beskåda Nordens första Fallskärmshopp från ett Vindkraftverk! De´  du!
Vi kanske blåser med i vindarna, hehehe.....


Typiskt skaraborgskt uttryck är: Te´sagt gäller!
Och nu gäller det, att spurta iväg!
Hej Svejs i Lingonskogen!

18 kommentarer:

  1. Håll i hatten så inte vindkraftsverket blåser bort den. :-) Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Kaisa!
    Eller oxå får jag låta bli att ta på hatten, den! ;)))
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Nu kan jag kommentera!
    //Grahn

    SvaraRadera
  4. Grahn!
    Oh, vad kul!
    Välkommen till min Blogspot!
    ;)))

    SvaraRadera
  5. tjo. Å jag vill oxå hoppa fallskärm. Fast från ett flygplan då hehehe--Bless

    SvaraRadera
  6. Och jag måste fixa lunch nu för jag ska iväg och hjälpa en kompis se'n. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tjohoooooooooooooooo Här tittar solen Fram Och Nu ska jag ta med mig Clint Kantarell med ut i skogen ... Ikväll ska vi Laga egen Sushi ...

    SvaraRadera
  8. Blåsten är jobbig, men vi får stå ut, rätt som det är blåser den bort. Hoppas att ni har en mysig dag. Kram.

    SvaraRadera
  9. Kyrkolagen var en höjdare. Inte bara menigheten utan också prästerna fick böta om det gällde. Ord, många visa, men inga visor för det;-)

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Skickar en lördagshälsning.

    Kram/Simona

    SvaraRadera
  11. Hej där...i lingonskogen.
    Jag är här nu! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Bless!
    Tror du det? Hahaha..... nu har vi sett dom!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Piedra!
    Vi har lunchat på utflykten! Fick grillad korv med bröd där ute vid vindkraftverket och sen smakprover på grillad karré och korv utanför Citygross, haha, så det kan bli!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Nette!
    Kan du det? Laga egen Sushi? Och jag som inte ens har smakat detta någonsin!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Optimist!
    Ja, det var jobbigt och kallt med blåsten, men som tur är så har vi en varm bil, hehe... får duga.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Syrliga karameller!
    Ja, visst var den underfundig, den gamla kyrkolagen!
    Ordvitsa, kan du, och det gillar vi med här, vi två, hihi...

    SvaraRadera
  17. Simona!
    Kramen! Tar emot och ger en tbx!

    SvaraRadera
  18. KeA!
    Hej du, såg dig allt, så roligt!
    Kram

    SvaraRadera