tisdag, juli 19, 2011

Regnbågar

**Denna bild är fotograferad av och © Margot Osterodt.
Ljushuvudet, som står där och tittar ut över det trolska vattnet, det är jag, det.... kan tänka...
**En sådan underbar kväll som det blev - efter allt regnande... där i fredags kvällen.
**Idag, ja idag så åker vi till Skövde för lite pyssel och vård, sen så hämtar vi vigselringen, och så blir det nästa ort för vård, schemat är fullspikat. 
**Får hoppas det blir en dräglig dag med vädret. Det är ju erbarmligt tråkigt semesterväder!
**Skulle behöva måla ängsblommor på husvagnen, precis som schweizarna jag såg igår, hade gjort, de hade piggat upp sin Bûrstner, folk är påhittiga minsann.....
**På tal om ängsblommor, ja... det skriver jag om senare. Det är så otroligt vackert. 
**Men nu så har vi halkat över på andra halvan av juli, blommorna blir färre och rätt vad det är så är vi inne i augusti. Tiden går fort!!! Det var inte länge sen som vi väntade på sommaren. Så där någon gång i maj, var det.
**Igår såg vi en superfin regnbåge (inte fina fisken - nu), jag försökte fotografera den, svårt få till det snyggt. Men kolla HÄR!
*****Nu får jag sluta mitt svammel och vi drar!!!!!********

11 kommentarer:

  1. Härligt med svammel
    Ha en Härlig Tisdag BloggMor

    SvaraRadera
  2. Finns nu åter på min gamla blogg

    Du får lägga upp bilder när ni har sagt JA

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ängsblommor är verkligen vackert att beskåda ☺
    Ack så trist att sommaren snart är över. Jag gruvar mig för sena hösten och den kalla vintern. Att gruva mig för årstiderna gör jag varenda gång det ska bli höst och vinter, he he...

    Sköt om er denna dag då den är full med bestyr av det mindre trevliga slaget.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Ja du fick ju till regnbågen fint... Jag kände redan hösten här om dagen, fullt med blad låg gula på marken..
    Vädret är inte mycket att orda om, solen kommer och går (mest går) ☺

    Kram på er båda! ♥

    SvaraRadera
  5. Det tycks bli som det blev förra sommaren för mig. Sommaren försvann och gick över innan jag ens hann blinka. :( Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej geddis :)...
    Ja du, nu börjar faktiskt hösten att märkas av i urskogen..Ängsblommorna blir färre och färre..Jag är en av den skara som faktiskt ser fram emot hösten..Ooops! Fast det får man kanske inte säga. Hoppas allt flyter på. Bless!

    SvaraRadera
  7. Vilken fin kvällsbild vid vattnet.
    Regnbågsbilder är också fina!
    Neeej, nämn inte hösten.... vill inte.... tiden går för fort ;)
    Hoppas allt går bra för er idag och sköt om er!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fin regnbåge...och kvällsbilden såg rofylld ut.
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  9. Nette: Tja, det är kul att svamla lite gallimattias också ibland, hoho! ♥

    Anki: ska genast kika på din nya blogg och bilder kommer i sinom tid, ja! ♥

    Simona: Det är något visst med dom svenska ängsblommorna, så naturligt äkta vackert. Jag vill inte heller att det ska gå åt hösten till. Sommaren är alltför kort, vi försöker njuta njuta njuta. ♥

    Kaisa: Ja, vi kan inte råda över vädret. En del somrar är långa och varma, andra mindre. Just nu är det mindre.... ♥

    Piedra: Bäst vi inte blinkar då... *blink blink inte* ♥

    Blessing: Ser du fram emot hösten? Ja. Iof är hösten vacker och sprakande färger blir det ju, och kanske ett annat lugn. ♥

    Marit: Tack, till minst hälften är allt kirrat idag. Nej, jag ska bara säga SOMMAR - inget annat! ♥

    Bling: Tack, och nu är jag ganska så trött.... får se om jag orkar mingla något eller inte, annars är det en dag te môra också, får vi hoppas! ♥

    SvaraRadera
  10. Hejsan!! ÅH vilken vacker regnbåge.Än är det ett tag till vintern. Så det kommer många fina dagar än. I dag har solen varit här. Ha en fin kväll.kram Eva

    SvaraRadera
  11. Eva: Jo, regnbågen den fanns i 10 minuter, sen var den försvunnen, det gäller att hänga på den!
    Jodå, visst kommer det fina dagar... Åskan gick rejält här förut, men nu är vi samlade här hemma, Herr och Fru. ♥

    SvaraRadera