onsdag, augusti 24, 2011

Fullspäckat

Igår var det Full Rulle. 
Vi fick för oss att sätta cyklarna på bilen och dra till Ulricehamn och cykla utefter sjön Åsunden på banvallen till Vegby. En av Sveriges vackraste cykelleder....
Sagt och gjort.
Det blev 2,8 mil Tur och Retur.
Ganska möra i benen efteråt, för att inte tala om rumpan.
Jag tog en massa fina bilder, men jag har inte hunnit få dom ur kameran, mer än just detta - där vid tågtunneln.
Det kommer mera, så småningom!


Idag, ja vad gör vi idag?
För min del blir det cykling till Frissan. 
Jag ska klippa mig, kanske ny frisyr?
Sen till Fotografen. Foto till nytt Körkort.  Sen till Polisen, som ska fotografera på nytt. Till Pass. Så är det när man fått ett Nytt Efternamn!





Under tiden så får min Älskling lite Omvårdnad. Sen så börjar vi planera för lite Semester, tror vi. Kanske börja packa Kabelina Husvagn. 


Avslutar dagens inlägg med ett tänkvärt ord:
"Ingen är optimist före frukost."
P:G:Wodehouse

14 kommentarer:

  1. Vad flitiga ni är! P.G.Woodhouse är en underbar författare(enligt mig iallafall) hoppas er dag blir fin!

    SvaraRadera
  2. Bra citat! Läste många böcker av P G Wodehouse när jag växte upp. 2,8 mil - oj oj oj, det var imponerande! Så långt har jag inte cyklat sedan jag var 17 år. Ha det så skönt i husvagnen! Det är tveksamt om vi kommer ut något mer i år. Kram!

    SvaraRadera
  3. Kurt "Fido": Ja, det här var "i mesta laget" kanske, ganska möra. Men, jag har många ggr cyklat 2 mil. Ja, idag så är det fullspäckat, som sagt, även tvättstugan till kvällen.

    Piedra: Som jag kommenterade till Fido, så händer väl 2 mil ibland. Husvagnen, ja. Inte än, men på planeringsstadiet. Lite vård på fredag också först. Kram!

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt med cyckelturer? vad duktiga ni är som cycklar så långt! Hoppas det går bra för din make idag! Nytt pass? utlandet? kram från oss!

    SvaraRadera
  5. Paloma: Cykla e gott, ja!
    Vi är säkra på att allt går bra idag!
    Pass? Jo, alltid bra att ha ifall, men det lär nog dröja....
    Nej, jag skrev ju i inlägget att jag fått ett nytt efternamn och då måste allting ändras! Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Det var inte dåligt :O då känns det nog i rumpan :)
    Ha det bra hos frissan ..en bild sen då :D
    Kram

    SvaraRadera
  7. Bling: Dom bilderna brukar aldrig bli bra, haha... snabbfoto hos Expert. Men, vi får se, kanske.
    Kram från den möra.

    SvaraRadera
  8. Det var en imponerande tur. Ni ligger inte på latsidan.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt! Så hur gör du nu då? Helt nytt namn? Eller lägger du till hans?

    SvaraRadera
  10. Marlene: Jag har kvar mitt efternamn som mellannamn och har hans efternamn som mitt efternamn!

    SvaraRadera
  11. Kikar in en sväng. Här regnar de o är så tråkigt, jag vill ut o promenera men jag får vänta o se om de blir bättre.
    Ha de gott kram ♥

    SvaraRadera
  12. Anneli: Tack, jag kikade just in hos dig också och fick tak över huvudet *ler*..... här regnar inte nu men grått grått. Kram!

    SvaraRadera
  13. Å så mysigt med husvagns semester!! hoppas ni kommer iväg! ;)
    Här cyklas alldrig, vet i tusan när jag satt på en cykel senast, men jag förstår att i en stad, där är den guld värd! & så får man ju massa nyttig motion på köpet ;)
    Kram på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
  14. Lena: Tala om tankeöverföring! Precis när jag tänkte kika in till dig, såg jag dig här hos mig, haha!
    Jodå, vi ska nog komma iväg lite med husvagnen!
    På tal om cykling, så är det roligast på landsbygden faktiskt! Men smart i stadstrafiken. Kram!

    SvaraRadera