lördag, augusti 27, 2011

Skit på linsen

En sak mindre att bry sig om...
Min CASIO, blott dryga året gammal, har fått damm inuti linsen och fick skickas för reparation....
Som tur väl är, så går det på garantin!
Jag får "nöja" mig med min lite större kamera NIKON, den är den bästa, lite färre saker att hålla reda på, för visst är det sladdar till varenda pryl...
Inte nog med att det är USB-kablar för bildöverföring till datorn, det är ju sladdar för laddning av batteriet också. Sladdelisladd......
Men visst är det retligt? CASIO:n är ju bäst på videofilmning!
Inget varar för evigt! Världen är komplicerad.


"Man förlorar bara en massa tid på att vara punktlig."
Storm P

9 kommentarer:

  1. Jag brukar ha den turen att när garantin precis har gått ut på en apparat eller dylikt som jag har köpt så går den sönder.
    Jag skulle vilja äga en "rejäl" kamera som jag kunde använda mig av, men, men....
    Ha det lördagsbäst! Kram!

    SvaraRadera
  2. Simona: Ja, jag trodde det bara var ett års garanti, men det var två.
    Det är jätteroligt att ha en rejäl kamera, men den lilla är smidig.
    Nu så, förbereder vi oss.... Kram!

    SvaraRadera
  3. Hm, detta med kameror och sladdar det känner man ju till.... Har aldrig tänkt på att ett damkorn kan hitta in bakom linsen... Nu skall jag ut... Kram denna lördag! ♥

    SvaraRadera
  4. Kaisa: Man ska ha en mjuk borste och borsta runt linsen emellanåt. Det är inte helt ovanligt att det kan bli så! Ja, vi ska snart ut vi med, kram!

    SvaraRadera
  5. Citatet har väl rätt i och för sig, men om man ser det från en annan synvinkel så slösar ju den icke punklige bort andra människors tid, så man får välja vilket man vill göra. Synd med kameran men tur att det går på garantin. Kram!

    SvaraRadera
  6. Tur att garantin gäller. Det är mycket med det tekniska.Filmerna har bra kvalitet.. Oj !! nu börjar det åska här.
    Ha det bra.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar min digitakamera! Sony! Den är nästan med överallt! I kväll skallet plåtas så nu står den på laddning! Hoppas ni får en skön Lördag! KRAM

    SvaraRadera
  8. Skönt att det gick på garantin i alla fall!

    Kram och fortsatt fin lördag.

    SvaraRadera
  9. Piedra: Citatet kan diskuteras, det är sant! Tur med kameran ändå! Kram!

    Bling: Här har åskat från och till och varmt är det, kvavt. Kram!

    Paloma: Tack, vi är hos goda vänner, nära och kära, så vi har det gott! Kram!

    Znogge: Ja, det är bra med garanti om det infaller som det ska. Kram!

    SvaraRadera