tisdag, augusti 02, 2011

Värmeböljor i böljan den blå

Igår... puh pust stånk, vilken värme! Igen!
Först cyklade jag ner på stan, sen drog vi iväg med bilen till en av alla de fina badstränder som finns här runtomkring, vi ville mest ligga i skuggan och dricka kolsyrat vatten och lukta på blommorna.... 
Jag badade lite i Vänerns svallande vågor, nästan ljummet.
Sen åkte vi hem, åt lite lätt mat, och senare bakade jag en röraihopkaka med jordgubbar och till det vispgrädde.
Livet är rätt gott, fast man klagar över för MYCKET värme!


Två böcker, av sommarens planerade tre, har jag avverkat, men det går långsamt fram, väldigt långsamt, där känner jag mig som en snigel, ett stort projekt, haha!


Finns ju så mycket annat att göra!  


Att vara Fru och baka - lite mera kaka - för det vill han smaka, - sa min Pusselbits äkta maka!.



Idag, - lite behandling. Fast det är inte jag som ger den...


SEN, så spånar vi på om vi kunde komma ut lite med vagnen.
Spånar, alltså. Carpe Diem.
Välj Glädje, välj det bästa.


Ja, detta var Dagens Svammel om Gårdagen, denna dagen har knappt begynnt, och värmen står sig... och livet som Pensionär, det är full rulle, inget konstigt med det... må dä?

17 kommentarer:

  1. Det är gött att leva ;-) Och ni verkar njuta i fulla drag Njut och ha en fin solig dag.kramen Eva

    SvaraRadera
  2. Eva: Ja. Det är gôtt å leva. Och vi njuter så môe vi ôrkar. Kram!

    SvaraRadera
  3. Joo, jag tycker faktiskt att det är konstigt, att det är full rulle fast man är pensionär. Det trodde jag inte då jag jobbade heltid utanför hemmet. Trevligt att ni nu har fått värme, det gillar du. Håller tankar och tummar idag. Kram till er två äkta makar.

    SvaraRadera
  4. Du rimmar bra, hi hi... Varmt är det och det är sååå skönt. Vill för allt i världen inte ha höst och kyla än. Hoppas det går bra för pusselbits behandling idag. Kram

    SvaraRadera
  5. Full rulle vetebulle ☺ Jag är bara inne som hastigast, har mycket att göra denna vecka som inte blir gjort nästa.... Sekretsskram ♥

    SvaraRadera
  6. Optimist: Nä, när man har heltidsjobb, så "flyter allt på", tänker inte i dom banorna som man gör nu!
    Tummar hålls idag, ja! Kram

    SvaraRadera
  7. Simona: Än så länge är vädret skönt, har suttit på balkongen och läst lite.... Kram

    SvaraRadera
  8. Kaisa: Förstår! Full rulle, vetebulle, för dig också! Kram!

    SvaraRadera
  9. Full rulle här med! Jämt. Märkligt det där hur tiden fyller sig själv. Kram!

    SvaraRadera
  10. Tänk om den där vagnen orkade rulla till Öland. Va glad jag skulle bli :-)

    SvaraRadera
  11. Piedra: Ja, här "springer" jag i tvättstugan medan min andre hälft är på sitt håll just nu åkte han. Kram!

    Marlene: Rart sagt av dig! Vagnen i sig orkar säkert rulla till Öland, vagnen är inte sjuk, men innehavarna orkar inte med det! Så är det......

    SvaraRadera
  12. jag hoppas ni kan spåna in i verklighetens Öland det som ni älskar så mycket. Bada! Nähä allri i livet haha..Bless

    SvaraRadera
  13. Heeeej!
    Här har vädret varit drägligt. Det har gått t.o.m. att var ute idag ;)
    Jösses så aktiv du har varit.
    Jag har friserat buxbommen här hemma och rensat på uteplatsen samt underhållit trevligt besök.

    Ha det bäst och ta hand om er!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ja det finns alltid att göra, du skriver så bra :) alltid lika roligt att kika in..badade gjorde jag för några dagar sen och det är gott i vattnet.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Bless, Marit och Bling: Tack för era ord. Spåna in till Öland är ingen hit just nu, men vi kan spåna till en annan ö, kanske.
    Vad skoj att ni gillar att läsa det som jag hafsar ner, rätt ifrån huvudknoppen!
    Bada, jo det vill jag nog mera. Vi får önska flera. Lagom soliga dagar, som oss behagar! Kram!

    SvaraRadera
  16. Snarka loss o ha de gott.
    Nattiskramar ♥

    SvaraRadera
  17. Anneli: De vett´la du! Godmorgonkram!

    SvaraRadera