fredag, september 09, 2011

Kams

Jag visste det inte, men det är rätt, det är palt! 
Och jag har aldrig ätit detta! Vi kom bara på att prata om denna maträtt, här en dag vid frukostbordet.
Kan kanske påminna lite om Kroppkakor, eller?
Det har jag ätit, äkta öländska sådana, mums!
Har du någon erfarenhet från Kams?
Finns lite att läsa HÄR!
Där "knyckte" jag bilden också.
Igår gjorde jag massor av Administrativt arbete med min nyaste Laptop ASUS. Kul, tycker jag... jag som älskar teknik. Ja, det gör vi båda, det är väl därför vi är Pusselbitarnas Herr och Fru!
En härlig Fredag önskar jag alla Läsare av MinBlogg.
Dagen idag, är ett oskrivet blad, och det är skööööönt!
"Jag älskar arbete, jag kan se på i timmar när andra arbetar."
Jerome K. Jerome

10 kommentarer:

  1. Det säga att det är skillnad på kroppskakor, beroende på vem som gör dom. Själv har jag aldrig märkt nån skillnad. Ingen favoriträtt m a o. Ha inte bara en härlig fredah, ha en fantastisk bra helg!! Kram

    SvaraRadera
  2. Palt har man gjort/lagat till och ätit många gånger. Ha en fin Fredag!Kram

    SvaraRadera
  3. Har inte ätit palt, men det ska ju vara gott. Teknik är kul speciellt när man köpt nytt :) nä jag förstår att det inte var lätt att fatta :D skulle ju lagt in länken..har gjort det nu, men ramar finns på Picnik.com
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tror jag gillar palt med fläsk! Men då jag var liten och var på sommarhem blev jag itvingad blodpalt!!!!!! Det äter jag inte!! önskar dig en trevlig fredag! KRAM

    SvaraRadera
  5. MUMS FÖR PALT OCH FLÄSK.Önskar en fin helg till er. kram

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig ens hört talas om kams. Kroppkakor är inte heller min förtjusning. Åh, har du ny laptop! ☺ Kram!

    SvaraRadera
  7. Jag har smakat kroppkakor en gång. Gillade inte... det kanske var bara dom som inte var bra, vad vet jag =/

    Det där ordspråket låter väldigt bra!

    Ha en skön dag!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Har varken ätit kams, palt eller kroppkakor. Tror inte att det är min grej liksom...

    Kram och fortsatt finfin fredag!

    SvaraRadera
  9. Nyss hemkommen efter en riktig skitdag på ren svenska ☺ Har inte ätit Kams, kroppkakor var det åratal sedan jag smakade.... Kram på dig! ♥

    SvaraRadera
  10. Tony: Tack, vi utnyttjade den här dagen på ett bra sätt!
    Simona: Jag förstår att du nog många ggr ätit denna rätt! Kram!
    Bling: Tack, jag ska kolla sen på din länk! Kram!
    Paloma: Jag har ett minne som sommarbarn också att jag fick nåt jag inte gillade, bu... Kram!
    Eva: Smaskens, sa du! Kram!
    Piedra: Jojomen, ny laptop, jag gillar tekniken... Kram!
    Marit: Dagens citat, kan många ggr vara bra! Kram
    Znogge: Tack, vi har utnyttjat fredagen, kram!
    Kaisa: Synd att du ska ha haft en dålig dag, hoppas det bättrar sig, kram!

    Idag har jag inte hunnit med datorn överhuvudtaget sen i morse! Har varit ute och verkligen tagit vara på Septembervädret, berättar mera sen!

    SvaraRadera