onsdag, mars 14, 2012

Lins okulärbesiktning

Först till optikern. 
Kolla mina eventuella nya dagslinser. 
Mina nya solglasögon lär ha kommit, har jag tur så har även mina nya rätta glasögon kommit.
Synen har förändrat sig en hel del, och synen synes vara viktig för seendet......
Bilden till höger får tala för sig själv, den handlar om något helt annat.....
Det kan vara bil, det kan vara köksskåp, det ger sig.
Nu tar jag en PAUS, torkar tårarna och grunnar. Vill gärna sätta färg på tillvaron.
Kärlek, Ljus och Värme
...♥...♥...♥...

22 kommentarer:

  1. Då hoppas jag att dagen går i ljusa toner när tårarna torkat.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag med, verkligen! Just nu känns det bra, det gör det alltid på morgonen, tydligen, sover bra - tack och lov. Kram.

      Radera
  2. Mamma, ska du skaffa vanliga solglasögon med styrka eller är det såna som tonar ner sig i solljus? Puss puss från Sarisen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska skaffa två par glasögon med styrka. Dom som är "solglasögon" har samma styrka, men är något enklare i glaset. Puss puss. Idag förflyttar jag mig lite...

      Radera
  3. Lycka till med glasögon, linser.....

    OmsluterDigMedENGoKrameLutt ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag hoppas allt blir bra, eller åtminstone bättre!

      KrameLuttarFrånMigFårDuHär!♥♥♥

      Radera
  4. Färg behöver man verkligen. Jag köpte en orange klänning på Erikshjälpen igår, trots att jag just nu faktiskt bara känner för svart. Men jag vet ju att man mår bättre om man klär sig i fina färger.
    Vet inte vad jag ska göra med mina ögon för riktigt bra är det inte med de nya glasögonen heller. Mina ögon klarar inte att samarbeta.Så det har nog med ögonen snarare än med glasögonen att göra.
    Ha det så gott nu när du ska iväg och ta väl hand om dig! Vi hörs! Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag måste ha färg, är innerligt trött på dom murriga färgerna nu. Vårens färger går i neon, så det är ju en skarp skillnad.
      Får se hur mina ögon ser också, dom är speciella.
      Ja, jag ska nog fega iväg.... avskyr motstånd.
      Hörs! Kram! ♥♥♥

      Radera
  5. Ja glasögon är så dyrt tycker jag! Min väninna köpte nya nu 6000 kronor! Det är ju inte klokt! Tycker de skall ingå i högkostnadsskyddet!
    såg du hade kontakt Med Lotta K! Har funderat vad hon tagit vägen? hon får gärna höra av sig till mig med! Har ju en bok av henne med. nu hoppas jag din onsdag blir bra! Torka tårarna!<3 kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tyvärr så ingår inte ögon och tänder i något kostnadsskydd ;(
      Ja, tack, nu drar jag strax till optikern, så får vi se...
      Kram♥

      Radera
  6. Hej go vän...Jag älskar färger..Men min inredning är nedtonad i vitt och beige. Därför kan man ha sprittande färger i textil. Mmm man blir glad av färger...Ett tips Köp en bunt blandade tulpaner till dig själv på vägen hem..TröstKramis Blessing♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, tulipaner är görfina, särskilt dom blandade, vårfärger!
      Tack för tröstkramar, känns som om jag aldrig blir glad igen, men det blir jag nog.... Kramis ♥♥

      Radera
  7. Ja, synen måste man sköta om =)Vi har ju bara 2 ögon.
    Kul bild!

    Sköt om dig!
    Bamsekram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ser jag nog i syne... har varit hos optikern. Siffrorna på kvittot var konstiga... det blev mycket. Men jag har också fått mycket. Kram ♥♥♥

      Radera
  8. Två snabba tips på färg i tillvaron:
    1) köp en bukett blandade tulpaner
    2) byt gardiner

    Varm kram till dig idag Geddan <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tipsen var bra, men dom måste införskaffas båda två!
      Go´ kramen ♥

      Radera
  9. Hoppas du hittar färgen! Tulpantipset var bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag hittade färgen... den är röd. Kram!

      Radera
  10. Ja du, detta med glasögon blir dyrt i längden, för synen ändras med åren och allt blir dyrare. Men det är en av de saker vi måste skaffa oss, tyvärr. Det är ju bra att det finns möjligheter.
    Hoppas att allt gick bra för dig denna dag.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst blir det dyrt, skitadyrt rent ut sagt, för att kunna se!
      Allt gick bra denna dag! Kram!

      Radera
  11. Jag gillar inte glasögon riktigt, har haft lincer i 33 år och trivs utmärkt med dom! men på kvällen och morgonen har jag glasögon en stund, ganska så nya brillor, köpta för knappt ett år sedan, och så tappade jag dom i golvet för 2 veckor sedan och fick en rispa mitt i synfältet! -typiskt! så jag lär väl iväg och byta glas snart, uch vad det kostar med synfel! blä :(
    Hoppas du hittar något färgsprakande! ;)
    Kram på dej!♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade linser jättelänge då jag jobbade. Men nu verkar det som shit, ser inte skarpt. Glasögon funkar bäst, linser är tillfälliga vid bad eller regnväder. Kram!

      Radera