söndag, april 15, 2012

Följ med på vandring Los Gigantes /Min Video


Här gick jag i värmen......
Det är mina fotsteg som du hör.
Jag gick förbi många banan- och citronodlingar.
Vägen var stenig. Men jag är van. Har gått på kanariska berg förr. 
Som t.ex. Guazaberget i Los Cristianos.

Varje dag gick jag en 2-timmars vandring någonstans i byn.
Jag vill gärna röra på mig.
Inte bara ligga och pressa sol, även om det är skönt också.
(Som vanligt, klicka på bilderna)
En strålande utsikt över de gigantiska bergen. Los Gigantes.
Härligt att återse efter 14 år.
Jag hittade hotellet också.... med blandade känslor. Kommer senare....
Ha en go´ dag. Själv ska jag ut till husvagnen.
Städa, plocka.
Just nu kommer en strålande sol upp och det är 2,8 grader "varmt".....

22 kommentarer:

  1. Ljuvliga minnen, tack för att du delar med dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, dom bästa minnena behöver man inte köpa, dom finns i kameran! ♥

      Radera
  2. Nu har vi fått följt med i dina forsteg :-)

    Ger dig en stor:

    ♥♥♥♥♥ KrameluttMedBådeRosorOchTulpaner ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst ville du gå med en gång till, eller?
      KrameLuttarBlomsterTillDigOckså♥♥♥

      Radera
  3. Åh så härligt ♥♥♥
    Här i Piteå har det vräkt ner ca 1 dm snö :)
    men den har lovat att äta upp den gamla & efter det blir det snöfritt.
    Kramar ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch usch, för snö! Men det kommer en vår!!!
      Kramar♥♥♥

      Radera
  4. Ordentliga promenader då, det gör gôtt.
    jag längtar efter värme och sommar, vackra bilder.
    Söndagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, motion är fina fisken, det.
      Jag vill också ha sol och värme igen! Söndagskram

      Radera
  5. Jag var i Los Cristianos första gången i tre månader som femåring, 1966. Det var en liten fiskeby då, Playa las Americas fanns knappt alls. Var tillbaka i början på 80-talet. Vilken förändring! Nu känner jag för att åka tillbaka igen och kolla :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, Los Cristianos var en fiskeby från början, jag älskar den orten. Har inte mycket till övers för Las Americas... mest turister. Älskar Guaza berget. Vi har varit på toppen några gånger. Tror det är 450 el 500 m högt. Kram

      Radera
  6. Hejhej där har många fotsteg tillsammans med dig vandrat..Du är mitt i din Minnesresa och det låter som det är helande för dig..God söndag..Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovars, många har vandrat, så om inte i nutid, så i dåtid. Guancherna levde ju och brukade jorden på bergen, man kan se rester av gamla vattenledningar och dylikt.
      Vandring är alltid helande. Söndagskram

      Radera
  7. Vad härligt det ser ut! Kul att få se lite när man kommer iväg så där, jag kan oxå tycka det är skönt att sola, men jag brukar bli så rastlös efter en stund. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Exakt. Måste röra på mig. Nu har jag rört på mig idag, stylat, fotograferat, nu ska jag röra på bokstäverna =)

      Radera
  8. Åh, det är så trevligt att få läsa å se bilder om din vandring på resan ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tycker det! Kram ♥♥♥

      Radera
  9. Hade gärna gått med dej en stund till, det var faktiskt spännande!! nästan så jag lutade mej fram för att komma fortare fram!! ha ha.. :)))
    Snö på intåg här, en klass 1 varning utfärdad, vi får väl se ;)
    Kram och må så gott♥ /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, vad du är beskrivande rolig, haha!
      Här ingen snö, jag har varit ute och åkt lite med bilen. Har kommit en och annan regndroppe bara.
      Kram och må väl♥

      Radera
  10. Härligt att få läsa å se bilder om din vandring på resan ♥♥♥

    Stor kram och var rädd om dig,,,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tyckte om det! Stor kram!

      Radera
  11. Det ser så härligt ut! Önskar jag vore där nu... Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önska kostar inget.... jag önskar jag med att jag vore där igen! Kram! ♥♥♥

      Radera