onsdag, april 25, 2012

Idékläckning

En morgon  för en vecka sedan, startade en idé i mitt huvud. 
Känslan för den var så stark, så jag t.o.m. uppsökte en gammal arbetskamrat och diskuterade.
Igår var jag hos Lisa och spånade på hennes idéer.
Det känns så härligt att kunna gå från -
Tröstlöshet -
till -
Nyfiken Glädje. 
Iaf för en stund, för det växlar...
Jag har ingen Aning, om vad det blir utav allt, vet bara att jag måste skaffa nya sociala kontakter, för jag har inte tänkt sitta här som ett ufo.
Till att börja med så startar jag en Aktivitet på Lördag.
Jag känner att Sigge Pusselbit gillar allt detta. 
Han var väldigt tydlig med att jag skulle ha det bra och vara rädd om mig.
Jag måste vara i Bearbetningsfasen av Sorgen. 
Idag öppnar ett nytt Affärscentrum - Änghagen - i utkanten av Lidköping.
Dit ska jag, åtminstone för att titta........Här skiner solen, Fånga Dagen!
COOP Extra
Rusta,
Sova,
Clas Ohlson,
Doc Morris,
Team Sportia,
Cotton Blue,
Harald Nyborg och
Frasses Hamburgare

14 kommentarer:

  1. Underbart mamma, blir så glad av att se att du söker nya vägar. Sorgen finns ju där men att du väljer att försöka blicka framåt, det får mitt <3:a att svälla av stolthet!!! Sigge är stolt, han finns med dig i alla dina beslut! <3 <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det tror jag, det. Att du och dina syskon tycker det är bra att er mamma går framåt! Det är ju den enda vägen!
      Att backa, är ohållbart. Men detta är en svår vandring....
      Kram, tösa mi ♥♥♥

      Radera
    2. Ja, det kommer det att vara, men jag tror på dig. Glöm aldrig det!!! <3 <3 <3

      Radera
    3. Gömmer det i mitt hjärta! ♥♥♥

      Radera
  2. Jag är så imponerad av allt du gör! Själv sitter jag här utan idéer och kommer ingen vart. Kram! ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Imponerad? Men - du har väl idéer? Smycken, böcker, författar bra inlägg......
      Kram!♥♥♥

      Radera
    2. Jag har ingen brist på saker att göra; det är sant. Men jag skulle behöva idéer till hur jag kan få någon ordning på mitt liv. Och det har jag inte. Kram! ♥♥♥

      Radera
    3. Jag vet inte heller hur jag ska få ordning på mitt liv.
      Det jag gör, är att testa olika saker, liksom saker att göra.
      Kram ♥♥♥

      Radera
  3. Jag blir glad när jag läser, livsvilja (längtan) som är sund och stark lyser om dig..... SoligaKrameLuttarNuSkallJagUtOchSkötaÄrenden (hjärta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var meningen, det. Jag ska inte bara gråta, utan visa att jag även kan fånga lite glädje.

      KrameLuttarSolenFannsPåFmMenFörsvann♥♥♥

      Radera
  4. Nu blir jag nyfiken som vanligt..Köpcenter gör mig alldeles trött i bollen..Försöker undvika dem. Kram Gerd//Bless♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du får förbli lite nyfiken *ler* - det är det som är grejen.
      Har varit i köpcentret, huvudlöst ☺ med folk.....
      Kram♥

      Radera
  5. Så härligt att få känna så, om än bara för en stund & som du säger så hade nog din pusselbit gärna sett dig i just den sinnesstämningen.....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag njuter av stunden...... och den hade min Pusselbit Sigge också unnat mig.

      Radera