måndag, maj 28, 2012

Raggisar och fönsterglädje


Visst är det härligt med raggsockesticke
och lite solsken genom fönstret!
Här har jag köpt två roliga krukor på torget. 
Det är dom som står på bordsduken.
Och raggisarna är snart ihopsydda,.
Jag gillar att sticka med restgarner. 
Det ingår liksom i min filosofi, att ta vara på allt.
Sen kommer det träliga, att fästa alla trådar......
Men, det är snart gjort, när en sätter sig te.
Vet ni, förr i tia, så stoppade man strumpor.
Man lagade alltså hål på häl och liknande slitet.
Det skulle va idag, de! Köp, slit och släng! Men handgjort är inte så billigt, faktiskt.
Idag ska jag ge mig ut på jakt efter nya kuddar.
Jag köpte ett nytt diskställ igår, ett i turkos.
Lagom grälligt och fint i mitt kök!
Igår lagade jag kyckling i lergryta.
Efterrätt jordgubbar, glass och grädde.
Satt och myste på balkongen och tänkte:
Var det Guds mening att jag skulle sitta här själv och njuta av allt det goda som vi båda uppskattade så mycket?
Ja, nån mening är det väl med allt. Jag har inte löst koden bara.......
Japp, nu har snart solen gjort sitt för idag. 
Det väntas helmulet resten av dagen.
Så bra, då... att jag bokat tvättstugan för kvällen! 
Vad gör du idag?
♥...♥...♥

16 kommentarer:

  1. Härligt att se att ditt liv ändå verkar så pass bra.....du är en riktig fighter, själv har jag träningsvärk efter att ha kört motorcykel ha ha,ja tydligen spänner jag mig så mycket då jag kör.....♥...♥...♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, nej, jag kan inte ta det lugnt, som nån tyckt jag borde, jag kör på, för det är JAG!
      Oh, vad härligt det låter med mc! Själv har jag mc-kort men har aldrig kört......
      ♥...♥...♥

      Radera
  2. God f.m idag är jag riktigt sen, den underbara rörliga dagen tog musten ur mig, behövde sortera alla intryck från i går.
    Så gulligt du har gjort i ditt fönster, ser att du har grönska utanför, härligt. Krukorna var också roliga......

    KrameLuttarMuletUteMenDetKännsSkönt (hjärta)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev sittandes lite längre vid datorn än beräknat... nu ska jag ut och iväg med cykeln!

      KrameLuttarMedLiteSolMestMolnigtÄndåSkönt♥

      Radera
  3. Åh! Nu kom nostalgin fram... När jag var liten så stoppade jag strumpor åt farfar. Med en sån där träslev innanför så det skulle bli rätt. Det blev det inte. Det blev en tjock klump under foten, men jag var jättestolt! Troligen gjorde nog farmor om det när jag hade åkt hem :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hade en s.k. träsvamp, som man stoppade in i strumpan, sen lagade man med nytt garn.... Det var en konst!

      Radera
  4. Sticka är härligt, men av någon anledning lyckas jag inget vidare med strumpstickor, så några sockar blir det inte. Än så länge blir det sjalar, mössor och halsdukar. Råkade köpa garn till en sjal som visade sig ha så krånglig beskrivning att jag nog inte klarar av att sticka den. :(
    Idag? Ja, jag vet inte riktigt. Det är massor jag borde göra, men hjärnan fungerar inte riktigt, så jag tror att det får bli lite pyssel. Ett armband i många olika färger som jag började på igår.
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar inte att sticka sjalar, mössor och halsdukar. Bara sockor och vantar...... och det måste vara "rätt" garn.
      Kram!♥

      Radera
  5. Så fina blomkannorna är!
    Maken fick av våran dotter en liknande kanna igår.
    Hur stickar du hälen och tån på dina raggisar? Med dubbla garn..eller?
    Det är sååå skönt ute nu. Men idag är det lite mulet, men vad gör det =)

    Ha det bäst!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inga dubbla garn här inte. Nej, detta råkar vara restgarner, så det är blandad kompott. Just hälen har jag lite special, min patent.
      Det var rätt skönt ute, har redan cyklat. Kram♥

      Radera
  6. Vet inte ännu exakt vad det blir kanske golf? Lite att "jobba" ifatt här(mest FB) efter att carit borta nästan 3 dygn! Nästa helg blir det Flygdag på Malmen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite som att vara i förvärvslivet... fick jobba igen, läsa igen.
      Du tycker säkert det är toppen nu med Flygdag och sen att "ratta" segelplanet!

      Radera
  7. Jag tror inte alls att det finns en mening med allt... tyvärr. Men ibland kan det vara skönt att hänga fast vid tron att det finns en mening, eftersom man då inte ger upp hoppet på nåt sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför lever vi då? - om det inte finns en mening med det.
      Vad är meningen med livet? Det är en stor fråga.
      Det är klart det finns en mening, annars sutte jag väl inte här och skrev. Det är nog meningen att vi ska tycka olika ;)

      Radera