måndag, juli 23, 2012

Susan Boyle hallelujah

Så har åter en morgon randats.
Hemma och är uppackad.
Gråväder och 15 grader, vad är det för sommar, suck...
Härligt trött......
Trevligt borta, men jobbig resa hem!
Åkte med GoByBus - med den som går mellan Malmö och Oslo.
Försenad.
Vid bytet i Uddevalla höll jag på att inte komma med bussen till Trollhättan.
Där skulle mitt sista bussbyte äga rum för att komma till Lidköping.
Och hade jag missat den bussen, hade jag fått sovit på Stationen i Trollhättan.
Det var fullständigt busskaos vid Göteborg, Smögen och Uddevalla, hörde jag och märkte jag.
Så nu får jag ta semester några dagar!
Hallelujah, en skön och vilsam sång med Susan.......
Sen, ska jag jobba med Skåne-korten.
Finns säkert några från Ven, eller Hven. Svenskt eller Danskt....
Men, jag känner mig, jag. 
Kan säkert inte hålla mig, utan att jag hörs av om detta snart...... ;)

12 kommentarer:

  1. Vilken röst tur att hon fick komma fram och sjunga för oss! jag tycker ven en härlig ö som vi besöker för sällan kul att hyra cykel och "veva" runt lite!Jag saknar ett par DYRA solglasögon som jag lade på muren vid St Ibbs kyrka (så heter den va?) dom var borta efter ca 2 minuter men jag tänkte om samvetet hade slagit tjuven och han lagt tillbaks dom men nej.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. UNDERBART, är ordet. Att veva runt hela ön kors o tvärs. LIVSKVALITET.
      Kyrkonamnet var rätt, Kurt! Synd på dina glajjor...

      Radera
  2. Håller med om att sommarvädret i år inte har varit det bästa... Jag tycker om att lyssna på Susan Boyle ☺☺ Det är alltid trevligt att få titta in till ditt blogghem å läsa om dina äventyr och även få se lite foton på de ställen du besöker... Kram, Kram ♥♥♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack, Simona, det blir jag jätteglad för!♥
      Detta är min vardag/min dagbok och jag är tacksam för allt.
      Kram♥♥♥

      Radera
  3. Hade själv tänkt åka till Ven någon dag i sommar, men det blev inte så p g a allting som gått sönder och kraschat här hemma. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd, det - för det var en upplevelse som känns att det vill jag göra om! Kram♥

      Radera
  4. Du verkar ha haft riktigt trevligt på din resa.
    Men.. vilken tur att du inte behövde sova på stationen ;)
    Nu har vi kommit hem från landet och tog med oss sommarförkylningen också =(

    Önskar dig en skön och lugn dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Marit... just nu läser jag bara mina kommentarer... tackar och niger, kram♥

      Radera
  5. Halleluja! Jag har fått tillfälle att tacka Gud för hans omsorg denna vecka. Ja nu får ta lite "semester" Gerd hehe..Kramom Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste bara tacka för dina ord också, sen kikar jag in till dig för att se vad som hänt.... kram♥

      Radera
  6. Tur att det gick vägen så du slapp sova på stationen! Välkommen he,

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kändes änna som kris, där ett tag.... Kram

      Radera