söndag, augusti 26, 2012

Kultur- och Porslinsfestival i Lidköping

Jag skulle visat bilder, men jag orkade faktiskt inte fixa till dom.
Dom kommer vad det lider.

Jag visar upp en bild på ett av mina barn med make.
Kortet är taget i Värmland denna veckan.

Mina fyra barn är det finaste jag har, dom är livets gåva.
Kärlek.
Mycket finare än bilder på stugor och natur.
Jag är så tacksam.

Igår var jag på Porslinsfestivalen i Lidköping.
Himmel och pannkaka, så mycket jippon och så mycket folk i farten och en massa tillbud. Faktiskt riktigt kul.


Jag, som hade sönder köksvågen i förrgår, kunde gladeligen köpa en med mycket bättre kvalitet igår, för halva priset.

Tänk, vad jag tjänar! 
Den som gick sönder, hade ju gått sönder ändå, förr eller senare.

Idag skiner solen som bare den, men det väntas regn och det hela dagen, så jag vet inte vad jag hittar på. Och i morgon ska det bli en stor sol precis hela dagen, men då är inte agendan ren. Typiskt. 

Tänk, vad vi kommenterar vädret, både om hur det har VARIT och om hur det SKA BLI och ÄR. Och ändå så gör vädret som det vill ändå....

Nu ska jag koka havregrynsgröt. Och på med kaffehurran. 


Jag är tacksam för den här Söndagen, tacksam för varje dag som jag slår upp mina blå och konstaterar att jag lever. Och jag är tacksam över att jag sovit gott i MIN säng.
Kram!

20 kommentarer:


  1. Jag är också tacksam över att jag lever, känner glädjen och förnöjsamheten trots olidlig ryggvärk och annat, hi hi... nu fick jag sagt det! :-)

    SöndagsKrameluttarDennaRegningaSöndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. SöndagsKrameLuttarMedSolskenÄnSåLänge♥

      Radera
  2. Tacksamhet och lycka går lite hand i hand. Just idag har jag också såna känslor och var tvungen att skriva en blogg om det. Ta hand om dej fina Geddan :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, både ock. Jag kan känna tacksamhet i sorgen också.
      Jag månar om mig, tack♥

      Radera
  3. Man får vara tacksam för det lilla och att man lever.
    Nej, det lät inte så positivt, men det är gråväder idag, vilket inte bäddar för så mycket glädje.

    Det sägs att de flesta föräldrar är tacksamma och glada över sina barn.Jag vet inte, för jag har inga.

    Men det finns så mycket annat att vara glad över, t.ex. att det finns så goa bloggvänner som Gerd.

    Ha en fin dag
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, stort tack, fine Snawitz... En fin dag till dig också!
      Kram♥

      Radera
  4. Det var en lång gubbe, vädret ja, det är många gånger det som håller samtal igång:) gröten är avklarad här. Gott att du är tacksam..och sovit gott, min sömn krånglar nu :/ det går upp och ner.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är jättetacksam över god sömn, guld värt!
      Nu börjar det gråna ute. Ja, vädret är viktigt i denna kalla del av jordklotet.
      Kram♥

      Radera
    2. Just nu skiner solen, märkligt väder.
      Men hösten kan vara fin, jag gillar den klara luften och färgerna.
      T.o.m. regn och rusk är bättre än snö och kyla.

      kram

      Radera
    3. Ja, visst är det ett märkligt väder! Och jag gillar inte heller snö och kyla. Kram

      Radera
  5. Barn och barnbarn förgyller ens liv!
    Tänk så mycket glädje man får genom dem.
    Här skiner också solen.... än så länge iaf.
    Ni verkar ha mycket jippon i "eran" stad, kul!

    Önskar dig en fin dag!
    Kramis ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Lidköping är en "levande" stad och det är kul, tycker jag. Dessutom luktar det så gott i flera gatuhörn av fikabröd, finns många fik. Jag äter inte fikabröd, men gillar doften...
      Fin dag till dig, kram♥

      Radera
  6. Vi planerar kläder efter väder i stor utsträckning så det blir mycke väder snack :)..Det gifta paret är synnerliger en bra matchning..Idag är jag själsligt trött. Men det kommer en dag i möra med..Kramom/Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just nu planerar jag klädseln efter den cykeltur som jag ska ta. Hmm. Solen skiner, men regn ska komma.
      Det gifta paret, ja. Dom är pusselbitar för varandra.
      Kramom♥

      Radera
  7. Väder är nog ett samtalsämne man kan ta upp med alla människor typ.
    Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett lätt sätt att komma i kontakt. Söndagskram♥

      Radera
  8. Ja, det finns mycket att vara tacksamma över i vardagen!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det sägs att det händer små under hela tiden, men man blir så van vid dom, att man kallar dom vardagshändelser. Kram

      Radera
  9. Här hade dom LOVAT regn men tji fick vi. Gick ner och badade istället. 27 grader i vattnet. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Orättvist. Men, vad är rättvisa? ... Jag unnar er 27 grader!

      Radera