fredag, september 21, 2012

"Strö all min kärlek"



Denna sjöng vi också på AllsångsKul.
Den är jättefin!
Strör all min Kärlek!

Igår lånade jag flera böcker igen på Bibblan.
Var inne på Hälsokost och köpte mera Strandnypon. 
Där hittade jag äntligen äkta Lakrits från Lakritsfabriken i Ramlösa! Den sägs vara ekologisk och glutenfri.
Köpte den första gången i Ostbutiken i Malmö, och har sedan letat efter den här.
Den lakritsen är "tyvärr" vanebildande. Men det får gå.
En får njuta.

Det är Fredag idag. 
Regntunga skyar både idag och i morgon.....
...och kyligt!
Men jag har ju biblioteksböcker och stickegarn.
(...fast ingen att mysa med, ledsen...)

Jag önskar dig allt gott,strör Rosor och Kärlek till alla som vill ha!
Naturen finns här ute och exploderar snart i färger för oss alla!

24 kommentarer:

  1. Godmorgon Gerd! Blir tydligen din första här i dag! Gillar Mikael Wiehe mycket! Här är supekallt i dag! Blir vantar och halsduk i dag! Hoppas du får en fin fredag! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bara 4 grader idag!
      Och så är det internationella fredsdagen idag, fick jag höra på radion! KRAM

      Radera
  2. "Strö all min kärlek" på minner mig om en dikt jag skrev i vintras: "Jag brer ut min kärlek som ett täcke..."
    Åh, glutenfri lakrits som jag letat efter i åratal!!! Måste bara hitta den här någonstans. Tack för tipset!
    Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du hittar säkert lakritsen, du också! Den är bara så supergod! Kram♥

      Radera

  3. "Önskar dig kära hjärtat allt gott också"

    KrameLuttarHärBlirFullFartIdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. KrameLuttarTarDetSaktaIdagTrorJag♥

      Radera
  4. Man får unna sig nå gott ibland också ☺ för det skulle bli allt för tråkigt annars om man bara fick äta nyttiga saker.Och lakrits ska ju va nyttigt å bra för tänderna sägs det så... Ha det bäst bland böcker å stickgarn Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lakrits är säkert nyttigt *ler* och det älskar jag stort!
      Och att blanda lite böcker med garn, är förträffligt! Kram3

      Radera
  5. God morgon!
    De är så mysigt med bra böcker och en kopp te då den här årstiden kommer och de börjar bli kyligt mörkt och regnigt.
    Mikael wie har många underbara låtar. Tycker även om Björn Afzehlius..
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där tycker vi lika, älskar också Björn Afzelius-låtarna. Dom här två var väl lite ett radarpar! Kram♥

      Radera
  6. All lakrits är vanebildande, iaf för mej :-)

    SvaraRadera
  7. Fin låt. mycket vacker. Önskar dig en underbar fredag och helg. ♥ Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den låten talar till hjärtat.
      Tack detsamma! Kram♥

      Radera
  8. Önskar dig en go fredag!

    SvaraRadera
  9. Fin sång!
    Lakrits ja... det är min last =) Det är ju bara så gott!
    Få se om vi kommer ut idag, det är lite blandväder.

    Önskar dig en skön och mysig dag!
    Kramen damen ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, än så länge är den mysig och skön, min dag.
      Jag sitter med en extra kopp kaffe och har sticket bredvid mig.
      Kramen damen♥♥♥

      Radera
  10. Tack för titten inne hos mig

    Jag hämtade ett stort paket från Cdon med mina nya böcker, så nu har vi att göra :-)

    ha en bra helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt med böcker, riktiga böcker!
      Tack detsamma!

      Radera
  11. Har man inte värre vanor än lite lakrits så får det passera :-)

    Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Och så lite mörk choklad ibland, särskilt den med seasalt.....
      Kram♥

      Radera
  12. Lakrits är mitt absoluta favoritgodis, mums vad gott det är :)
    Regntunga skyar ja, kan man lugnt säga.
    Ha en trevlig Fredag! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lakrits, mmmmm, bara man inte äter FÖR mycket, för då kan man bli sjuk!
      Jag trotsade dom regntunga skyarna....
      Kram!

      Radera