söndag, oktober 28, 2012

Lady in Red


God morgon, kära SöndagsSjusovare!
5 minusgrader idag och solen skiner så vackert. Men i morgon ska det regna hela dagen och en 3-4 plus. 
Ibland är jag hågad att flytta till varmare land. För regnar, gör det överallt på jorden. 
Jag vill ha värme.

Jobbar en hel del med min Pilgrimsblogg, http://geddfishpilgrim.blogspot.se/det tar tid och kraft. Men vill så gärna få det färdigt, medan det är färskt. Har ju inte använt internet under resans gång. Bara klottrat ner några rader i min dagbok.

Lady in red, det är jag, det. Älskar rött!
Men igår köpte jag ett plagg i olika färger med en lila accessoar.
Jag kan inte gå i bara funktionströjor och fleece.
Måste vara lite kvinnlig ibland.
Gåbortsfin.

Kärlek - från mig - till dig ♥

23 kommentarer:

  1. Tack !
    Ja färger har stor betydelse...speglar vårt inre...rött är en kraftfull färg,känslosam...Jag har skrivit om varför vi bär våra färger i ett inlägg som heter "Alla färger tillsammans blir vitt"
    Färger är spännande...vi behöver dem alla och på olika vis..
    Längst ner i Skåne är det med kallt,men så vackert idag! Så nu kom jag upp i ottan, ha en skön söndag!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag vet. Jag har gått Färganalyskurs på 10 ggr också. Jag har tidigare skrivit flera inlägg om färger, men det var på Expressenblogg-tiden.
      Jag älskar färger och dess betydelse!
      Ska läsa ditt inlägg!
      Kram!

      Radera
  2. Tack för den fina låten. Du tog mig tillbaka till en kväll på "Örnen" då jag träffade en supermysig och go kille. Härliga minnen har passerat revy :)

    Ja, idag är det kallt ute, Brrrr. Jag gillar inte heller kylan. Men det är bara att gilla läget, och ta på sig varmt om man måste gå ut :)

    Ha en riktigt fin och skön söndag!
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, detta är en mysig låt.
      Jag går nog ut en sväng, jag med. Måste leta efter något som jag tappat i en av affärerna.
      Skön söndag till dig, Maria! Kram♥

      Radera
  3. Jag gillar glada färger - ljusa färger - starka färger ♥♥ Minus grader är det hos mig med! Och solen den lyser även idag. Skönt! Söndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och lov för solen! Och färger! Underbart. Söndagskram♥

      Radera
  4. Jag bor också i fel land... får väl se till att göra nåt åt det kanske? All kärlek till dej också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, att det inte bara är att prata, man ska agera också. Kanske det finns saker som gör att det är svårt att lämna tryggheten, vad betr. läkarvård, social gemenskap osv. Jag blir ju helt ensam i främmande land. Men idén lockan. Kram♥

      Radera
  5. Färger betyder mycket för mig. Jag har kallt men sol idag. Hade bara 17 grader när jag kom in i köket, brrrr....

    KrameLuttarMedVärmeKärlek

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, fyterackarn, så kallt! Klaga!
      KrameLuttarMedVärmeFrånMig♥

      Radera
  6. Bra låt!
    Nu har vi här +1,7°, men i morse när jag steg upp så hade vi -6°.
    Rött.. det är min färg också.
    Visst är fleecetröjor o.d. skönt? Jag älskar dom!

    Önskar dig en fin och ☼-lig dag!
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vill gå i sköna plagg, men ibland behöver jag kläda mig fin! Körsången, t.ex.
      Nu ska jag snart gå ut en sväng, kram♥

      Radera
  7. Och jag köpte ett rött halsband igår. Jag hade nog aldrig själv tillverkat en sådan kreation, men den var tillräckligt läcker för att locka mig att köpa, fast jag borde låtit bli. Men det blir snyggt till min röda och svarta tröja. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan smälta för vissa saker ibland! Jag är väldigt kritisk när jag handlar, men ibland står det bara mitt namn på saken. Kram♥

      Radera
  8. Nog var det kyligt imorse, cirka -3 hos mig.
    Nu är det +3 och solen skiner.
    Men jag stannar inomhus idag och vilar.

    Ha en bra söndag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit en sväng utomhus, dessutom hittade jag en borttappad sak, så jag tjänade på promenaden. ;)

      Radera
  9. Vilka minnen...<3 lady in red! När den var poppis dansade vi på göta källare vi var även i Tunisien mycket och de spelade den överallt! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är härligt att spela gamla godingar ibland! KRAM

      Radera
  10. Svar
    1. Du får en jättego kram tillbaka! ♥

      Radera
  11. Japp! Det är en av de bästa tryckarlåtarna genom tiderna. Och den har jag dansat med, med ELVIS. Ja det var ju inte han utan en impitatör men effekten WOW ;)

    Annars så ville jag bara tala om att din blogg blivit nominerad i min blogg-Oscarsgala och att det kunde glädja dig och göra dig stolt ;)
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/october/har-kommer-en-lagesrapport.html
    Lycka till! Röstningen börjar nästa vecka.

    Hälsningar
    Yohanna som hittade hit på grund av den, nomineringen alltså ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt, tack för det, Yohanna!

      Radera