lördag, december 14, 2013

Ditt turnummer är 13!

God morgon, det är lördag! 
Vaknar till Lisa Syrén och Ring så spelar vi, då är morgonen helt perfekt!
Somnade om förut, där ser man, inte hade jag orkat iväg som nu!
Och snön är väck, det småregnar och är klatschigt grått ute. 4 plus.

 Igår morse cyklade jag hit!
Tog en nummerlapp och datorrösten sade med tydlig stämma:
"Ditt turnummer är tretton"
Jag blev så glad, så jag måste poängtera detta i luckan. Fredag den 13:e, Lucia och jag får dagens turnummer!
Det måste ju bara innebära lycka!

 Jag har aldrig haft otur med siffran 13, så jag stegade in på Ögonavdelningen och fick hjälp av sjuksköterskan Ellinor. Testade så ögonen rann. Som omväxling till de tårar som kryper fram ur vrårna nu i adventstider. 

 Utgången var oviss...

Gårdagens outfit, lite lagom röda nyanser!
Ser du lussekatten?

 
 Den som inte får julkort av mig i år, kan plocka ett utav dessa. Fanns på sjukhuset och kostade bara 1 kr styck. Det skulle ju jag ha vetat innan jag skickade iväg mina...
Men nu är det lugnt. Skrivet, skickat, klart!

Ett besök på COOP, inte för att köpa clementiner, utan fläskytterfilé för 39 kr kilot.
Sedan kom jag först i kön för att köpa den bästa glöggen av alla (kändes lite konstigt att vara först, hihi...) nämligen alldeles vanliga Blossa. Dalavarianten är överreklamerad! Smakade på glöggen också. Båda.

Ögonen, ja. Det gick bra. Det är som det är och jag är glad för varje positiv vibb.  Och bästa förutsättningarna hade jag, sovit gott och var pigg. Det var väl lite Lycka...
Se inte hindren, utan möjligheterna!

♥ Kärlek, TilliT och Tacksamhet ♥

24 kommentarer:

  1. Så många fina olika varianter av bilder du visar idag. Jodå, visst ser jag lussekatten men smakat någon det har jag inte gjort än.... Trevlig lördag på dig.

    KrameLuttarFrån3PlusOchEttParSnöKornMenBarMark

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag åt ingen lussekatt heller....
      Ja, detta var en "fredagen-den-trettonde-scharad"!
      ♥KrameLuttarFörDagen♥♥♥

      Radera
  2. Jag ser också lussekatten och hade vi en sådan här skulle den nog också bli uppjagad på spegeln! Det där med katter har de små fyrbenta inte fått chansen att förstå sig på.
    Den enda katt de träffat är den som bor på vårdhemmet där far var och den var så skygg. Men far berättade med stor glädje att den hade kommit upp och lagt sig i knät hos honom när han satt framför brasan, vilket var väldigt unikt för den katten.
    Önskar dig en fin lördag, trots det trista vädret!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Lussekatten" sitter lite lurigt till. De sitter inte på spegeln, utan den avspeglas från kökets dörrkarm! Har förresten flera dörrkatter sedan länge, lite mysigt i avsaknad av riktig katt.
      Ja, ingen rädder för vädret här, jag ska ut! Kram♥

      Radera
  3. Nu kommenterade vi nog samtidigt i varandras bloggar!
    Svar: Nej vi ska inte flytta till Västervik, men vi måste ju ändå ta dit saker så vi kan bo där. Det är en Etta som jag har köpt, så den är helt tom. Vi har tillträde på måndag, så det var meningen att vi skulle vara några dagar hos far före jul, men nu blir det att installera sig i lägenheten med bäddsoffa och lite möbler, husgeråd och porslin för att på onsdag gå på hans begravning.
    Så var det ju inte tänkt... men man ska inte tänka ut för mycket!
    Kram igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så var det, ja. Nu minns jag det du skrev tidigare. Nej, svårt att planera utan att det kommer något annat emellan ♥ Kram♥

      Radera
  4. Lika fin outfit som vanligt:)/Anne

    SvaraRadera
  5. Ser katten och dej me =) det har varit tårar här med, det är blandade känslor inför julen..många minnen.
    13 har jag inte heller haft otur me, men mycket annat :/ så det räcker till.
    Tack för din fina kommentar inne hos mej, roligt att pyssla.
    Ha en fin fin dag
    Stor Kram ♥♥♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är superduktig, Bling!♥ Stor kram!♥

      Radera
  6. Vi hade också en väldigt bra fredagen den 13:e :-)
    Hoppas du får en bra lördag den 14:e också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, tack, hittills har denna dagen varit bra, jag har motionerat och ätit gott!

      Radera
  7. Hi hi jag fick lov att läsa om och om och om igen de där med turnummer innan jag fattade ;) "Tur nummer inte turnummer, eller kanske! :))

    Jag har en glöggflaska kvar från förra året, en Mando Diao som jag fick i present, hoppas den smakar som den ska ännu, ska öppna den nästa helg.

    Kram och fin fortsättning på lördan <3 /Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig var det glasklart, hihi, men det var ju jag som hörde rösten! Det kändes som om rösten talade till mig! ;)
      Din oöppnade glöggflaska är säkerligen alldeles ny och fin!
      Tack, och kram ♥

      Radera
  8. ja jag fick lite lussning av dennis i kyrkan igår så mysigt
    kram till dig

    SvaraRadera
  9. Skönt att det var bra med ögonen!

    En sån där lussekatt gjorde svärfar Lelle åt oss också - så himla fin!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bra och bra, det var iaf inte värre, och det är jag tacksam för och kallar bra... Jag har fler sådana katter på dörrkarmarna, så fiiiina!

      Radera
  10. ja hehe han är så go och nu har jag dekorerat inför hans kalas här hemma imorgon.
    tröttare än tröttast.
    kraam till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tacksamhet! Hoppas Dennis och du får kul! Kram!

      Radera
  11. Jamen! Du är ju en helt ny bekantskap:-) Stort tack för titt-in hos mig! AMA är verkligen en "matchmaker" om man säger så.
    Du verkar ha samma inriktning på din blogg som jag har på min - kul:-)
    Vi kommer nog att trivas ihop:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer definitivt att kolla din blogg igen! Kul!
      Ama, ja. Hon är rolig, ger mig många goa skratt!

      Radera