måndag, december 23, 2013

Fin i jul ♥

Dan före dopparedan!

Early in the morning.
Tidig här idag, ska jag iväg och göra mig julfin klockan 08.

Jag skojade där med makeup-bilden, jag målar mig inte alls. Naturlig skönhet, vettu, smile...

Men naglarna ska få en duvning hos terapeut Annette, fast jag håller mig nog till en endaste färg, med någon liten utsmyckning, kanske en gran? Fast dessa naglar, fina som julgranskulor, vore väl nåt på en gammal panschis, va??

Och Volvolina tankade jag och buskörde med redan igår. Så nu snurrar (h)julen ända upp till Dalsland, om det inte dyker upp något hinder i/på vägen, men det ska vi väl inte tro. Jag ska köra anpassat. För:


Jag har tänkt gossa/krama runt bland barn, barnbarn och voffsing och njuta av en go uppesittarkväll! Riktigt mojsigt!

En riktigt God Jul
♥ Kärlek och TilliT ♥

23 kommentarer:

  1. Tidigt uppe här me :/
    Har alltid haft korta naglar, men visst är det snyggt för dom som kan ha. Har fått för mej att prova lösnaglar nån gång ? :) men dom skulle säkert åka av efter ett par dar :)
    Helt riktigt, änglarna får du inte köra ifrån.
    En riktigt God Jul önskar jag dej, finaste Gerd ♥
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Vilken bra början på dagen före doppardan! Sitter och tittar på 70-åringen, drottningen som inte har några rynkor! Lite synd tycker jag att hon inte kan åldras som en vanlig människa, utan se ut som en Barbiedocka.
    Jag tror säkert att du kör försiktigt, så nu håller jag tummarna att alla runt dig också gör dig så din skyddsängel inte behöver rycka in.
    Trevlig resa!
    Kram M.E och Melody skickar en puss till dig så klart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, nu är jag hemma och finfin, ska strax åka iväg. Puss och kram♥

      Radera
  3. Fin i jul ska vi vara.
    Dagen före doppardagen .
    Tittar in och önskar dig en riktigt GOD JUL!!!

    Julkramar från mig i massor och må så gott nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. God Jul! Julkramar från fina röda julnaglar!

      Radera
  4. Kör försiktigt och ha en riktigt fin jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! Nu brummar jag snart!

      Radera
  5. Kör försiktigt nu! Vägarna kan vara väldigt hala...

    God Jul!

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig kunnat ha långa naglar. De är inte så där vackert kupade utan gör sig bäst ganska kortklippta. Förr hade jag alltid nagellack, men det var i ungdomens glada dagar.
    Kör nu försiktigt och ha en helt underbar dag och helg!
    God Jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta är något alldeles speciellt. Lacket flagar inte och skyddar i stället, så jag är supernöjd.
      Nu, så. Slår jag igen butiken och God Jul!

      Radera
  7. God Jul Fina Greddisen, hjärta!

    SvaraRadera
  8. Kör försiktigt och ha nu en riktigt GOD JUL!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas du får en riktigt fin jul och nyår hos dina nära och kära!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Jag målar mig. Speciellt när jag mår dåligt. Annars står jag inte ut med att se mig själv i spegeln. Målar gärna naglarna i allehanda kulörta färger också. Fast nu till jul blir det inte. Hoppas du får en riktigt fin jul! Kramar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Tack för alla fina kommentarer hemma hos mig. Jag har varit dålig på att besöka mina nätvänner men en julhälsning måste jag ta mig tid att skriva.
    Duktig du är, som ger dig iväg med bilen.
    Till sist - Ha en Riktigt God Jul och njuuut ♥

    SvaraRadera
  12. Jag önskar dig och dina fina naglar en God Jul med nära och kära!

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas att resan gick bra och att du njuter av och med nära och kära nu! GOD JUL önskar jag dig!

    SvaraRadera
  14. Du får säkert en riktigt fin jul med barn och barnbarn. God Jul ♥

    SvaraRadera
  15. Låter som att det är ett bra recept för mys! utsmyckningar tror jag inte heller att du behöver allt för mycket av, du är fin ändå, även om det kan vara kul att göra något litet som att måla naglarna!

    kram

    SvaraRadera
  16. Ama, Marit, Piedra, Susanna, Moi, Veiken, Simona och Hanna! Tack för julhälsningar, kram och tack tack ♥

    SvaraRadera