torsdag, januari 02, 2014

Nyckel och sax i ett fönster

God morgon!

Första gången jag hörde talas om en nyckel och en sax i ett fönster, var i Marléns blogg.

Först var jag skeptisk, naturligtvis, jo för jag måste ju grunna lite, var inte detta lite knäppt?

Men, så gjorde jag som det var sagt, min - för mig dyrbara - sedan länge borttappade grej överlät jag till köksfönstret. Kan tyckas banalt men det funkade! Någon dag senare låg grejen vid mina fötter, fastän jag tillbringat veckor med att leta innan och städat både här och där.

Och detta har hänt mig igen! Ett guldörhänge hade obemärkt lossnat från mitt ena öra och var jag tappat det, visste jag då rakt inte, inte ens om det var hemma. Jag letade febrilt och veckan gick. En dag efter det att jag sedan lagt nyckel och sax i fönstret låg örhänget och blänkte till här hemma.

Jag har läst lite om detta. Mycket kan vara att man släpper tankarna på det försvunna och låter tankarna visualisera. Går på intuition. d.v.s. magkänslan.

En nyckel är ett heligt ting. Nyckeln kan öppna saker på olika sätt och vis. T.o.m. öppna dörren till hjärtat! Riktigt romantiskt. Och saxen är en väldigt viktig och gammal uppfinning. Man vet ju att inget går upp mot Fiskars! En speciell slipning har gjort den världsberömd.

♥ Kärlek och TilliT ♥

18 kommentarer:

  1. Det har jag aldrig hört om tidigare. Nyckel och sax i fönstret... Synd att vi inte har några fönsterbrädor här, jag får nog fortsätta leta grejer på egen hand ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får lägga handen över solar plexus, då....

      Radera
  2. Oftast funkar det, men den senaste gången hittade jag tyvärr inte det jag sökte... men men, det löste sej ändå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men då fann du lösningen!

      Radera
    2. Nä, jag gjorde ju inte det. Det var den där nyckeln till bankfacket som bara inte gick att hitta, men banken lät det vara. Vi blev inte betalningsskyldiga tack o lov.

      Radera
    3. Man kan väl säga, att du fann lösningen på detta sätt med bankens generositet!

      Radera
  3. Har aldrig hört talas om detta. Jag brukar göra så att jag letar, och hittar jag den inte, så släpper jag alltihop. Och DÅ brukar oftast saken dyka upp. Precis som du säger, vid fötterna eller på den plats man letat allra mest. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så funkar det nog, Piedra. Jag brukar vanligtvis hitta alla mina saker, men detta gick fortare. Kram! ♥

      Radera
  4. Det där var någonting alldeles nytt för mig och jag ska genast prova det. Jag har tappat bort/förlagt en silverbricka och har letat efter den på alla upptänkliga ställen. Tack för tipset, nu ska jag prova om det funkar!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg att du redan startat projektet! Kram!

      Radera
  5. Det var helt nytt för mig men jag ska kanske ha det i åtanke ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  6. God fortsättning på dig. Å året kunde ju inte ha börjat bättre för din del:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det har börjat bra, det är sant!

      Radera
  7. Det har jag aldrig hört förr. Men kul att det fungerade. Jag får testa det om jag tappar bort något.
    Ha en fin kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Intressant! Hjärnan har ju en massa lagrad information, som man inte är medveten om.
    Synd att jag inte visste om detta tidigare. Jag gömde ett smycke en gång när vi skulle resa utomlands, så där i sista minuten innan vi åkte iväg. Hittade det aldrig! Oj, oj vad jag letade, men inte ens när vi flyttstädade kom det fram.En dyrbar födelsedagspresent var det, men händer det igen, så ska jag testa!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa du, det skulle du vetat då. Annars brukar saker komma fram vid flytt, för då river man ju i allt. Men, är det så att föremålet är stulet eller "fått ben" då är det nog kört.
      Min man skulle vara duktig inför en utlandsresa, så han satte lösenord på två av sina datorer och skrev aldrig upp detta, för det var så lätta. Men, ack. Han kom aldrig på det och fick lämna in datorerna för upplåsning. Fast detta var en bisak.
      Kram!

      Radera