måndag, juni 16, 2014

Lupiner lupiner lupiner!

God morgon, ny vecka och en massa lupiner!
Jag kunde inte bestämma mig för vilken bild jag skulle välja. 
Så jag tog alla.
I och för sig speglar det väl mängden som fanns på min väg upp till Dalsland och Dals Ed i torsdags.
För det var en sommarfägring utan dess like. Vägrenar och backar bara lyste som en matta av blomster. "Den blomstertid nu kommer" och har kommit!
Underbart!




Igår var jag kyrkvärd och det var också barndop.
Så det blev lite annorlunda att pyssla med. Tur vi var två värdar, för det är en hel del förberedelser, även om dopfamiljen deltar själva.
På min lott föll att tända dopljuset och läsa hela förbönen.
Det var ju bra att jag valde kjol denna gången.
Sedan kunde jag pusta ut på balkongen, tills någon ryckte mig i håret (det syns väl där, ser upphängd ut, hihi...)
Ja, vad gör man inte för bloggen, haha! Sprida glädje och glada skratt!
Jag hade tänkt ta min morgonpromenad, men väntar lite, då det regnar nu och ska bli jättefint framåt 10.
Då går jag igång!
Och jag kollar midsommarvädret, men det skulle jag inte ha gjort, för det är stora regndroppar på väderkartan. Stängde igen den, hoppas på förändring, fast midsommar brukar oftast vara blöt, på många sätt och vis.

♥ Ljus och Kärlek ♥

36 kommentarer:

  1. Så vackert lupinerna blommar där. Klokt beslut att ta alla bilderna :-)

    Kram och god måndag från ett än så länge soligt Skåne!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska inte klaga över vädret, solen kommer. Nej, vi har haft kanon så länge, så!
      Kram!

      Radera
  2. Ja vad gör man inte för bloggen söta vän, och du kan värkligen glädja oss med både det ena och det andra. DET GILLAS! Vi behöver humor.
    Fantastiska bilder på lupiner du har. Villken fägring och vilket ögongodis!!!! TACK vännen. Och tack för dina ALLTID så snälla och uppiggande kommentarer hos mig. Du skriver ju sååååå roligt och gulligt.
    KRAAAM till bloggvärldens gulligaste bloggvän!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vad gör man inte för bloggen? Tokigt. Och visst behöver vi humor annars blir det för träligt.
      Tack, gulliga TantGlad ♥ kram ♥ diggar dig!

      Radera
  3. God morgon ...vilka ljuvliga bilder du tagit på dessa fina blommor, dom kan man se lite överallt ute & lika ståtliga där, va skönt med en promis redan :) här är ledigt i dag ha en skön dag kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, älskar lupiner! Nu ska jag iväg på min prommis, solen har börjat titta fram! Kram!

      Radera
  4. Säga vad man vill men lupiner i mängd är otroligt vackert!
    Ju fler desto bättre!
    Vädret får man ta dag för dag, jag litar inte ett dugg på prognoserna
    det skiftar ju från timme till timme. Och ibland när man tittar ut genom
    fönstret stämmer det inte överens med vad meterologerna säger....
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vädret, ja. Har väl alltid varit växlande. Men kan man undvika regn på sin prommis, så är det bäst, tycker jag.
      Lupiner, ja dessa ska njutas nu! Kram!

      Radera
  5. Lupiner är otroligt vackra.
    Kram och ha det så gott! ♥

    SvaraRadera
  6. Lupinerna är så otroligt vackra och färgglada på ett speciellt sätt.
    Å vädret kollar jag bara när jag ska semestra, det blir så frustrerande annars;-)
    Två toppen selfies förresten:-)

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder på fantastiska lupiner! Här har de nästan blommat ut. Kram! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, de är i ljuvlig blomning nu och då får man passa på. Kram ♥

      Radera
  8. Hej! tänkte bara tipsa om att jag just nu kör en tävling i samarbete med onlinedesign.se där man kan vinna ett presentkort på 250kr att shoppa fina inredningsprylar som jag tror du skulle gillar:)http://www.domkallarmighannes.com/2014/06/tavling-presentkort-pa-250-kr-fran.html
    Gillar du inte sådana här kommentarer så ber jag om ursäkt. Ha en bra dag kram joanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag tävlar inte, men det finns andra som gör det. Kram.

      Radera
  9. Just den typen av lavendlar är superfina när dom blommar sådär i flock :-)

    sv: Jag hade faktiskt funderingar på att bli journalist i min ungdom. Haha! Fast det bästa jobbet jag har haft är nog just Ama de casa ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, du är en äkta Ama de casa! ♥

      Radera
  10. Så vackert med alla lupiner utmed våra vägar! De verkar vara ordentligt rotade och sprider sig med rekordfart...Nya landskapsblomman för flera landskap! Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det kunde bli landskapsblomman ;) Kramiz

      Radera
  11. Lupiner är så vackert och de kom tidigt iår..För andra är de ogräs men för mig är det en Gudavacker gåva i den fria naturen..Söt du är Greddisen :D /Bless

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig gudavackert också, så för min pappa var det, jag är upplärd.
      Tack, du fina Bless!

      Radera
  12. Ja, de är verkligen vackra och färggranna, lupinerna :)
    Nej midsommarvädret är ingen idé att titta på, det blir ändå inte som prognosen visar :)
    Ha en fin måndag!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vädret blir som det blir, men jag ska ju packa ena väska! Ska resa bort! Och vill ha lite framförhållning. Tack o kram!

      Radera
  13. Jag såg oxå bara regn på väderkartan. Men det är ju bara bra för då kan det ju bara bli bättre om de har fel vilket de oftast har.
    Lupiner är väl bara sååå vackra där det står så ståtliga. Vacker är även du på bilderna du visar. Ha nu en fin midsommarvecka.
    Kram på dig.
    Nu njuter vi av den här midsommarveckan.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du gulliga. Ja, nu njuter vi och strax ska jag cykla iväg till min Tabata, och nyss gick jag en prommis. Promis me! Hugs!
      Hihi...... kramar!

      Radera
  14. Så fina lupinerna är. Vi får nöja oss med blåeld.
    Ha en skön söndagskväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blåelden är underbart vacker, så inte tycker jag ni får "nöja er", den är absolut i topp i min smak!
      Kram!

      Radera
  15. Älskar lupiner. För många år sedan var jag på Nya Zeeland i Lupindalen, där sträckte sig mil, efter mil, efter mil med lupiner i alla färger. Underbart vackert och vilken doft. Där stod jag mitt ibland alla blommorna och bara njöt av livet.
    Tack för att du återupplivade minnet av den stunden med dina vackra foton.
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Jo, blommorna blir till ett hav. Jag såg allt detta på resan upp, men hade inte tid att stanna då, men på hemresan gjorde jag mig en paus! Kram!

      Radera
  16. Lupiner brukar ju sprida sig rejält, men inte i min trädgård. Försökt några gånger plocka med mig frön och slängt ut lite här och där, men inte en enda lupin finns det här.
    Vackra bilder du bjuder på!
    kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det brukar ju växa "som ogräs", fast ett mycket vackert ogräs! Kram!

      Radera
  17. Det är väl morgon fram till lunch, så morgonpromenad vid tio låter ju vettigt ! (Den där delen av dagen som kallas för förmiddag har jag aldrig fått uppleva.. haha)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgon fram till tio, har jag hört, sedan är det förmiddag, men förr i tiden åt man middag redan vid ett, så då var det inte tal om lunch ;) Kram!

      Radera
  18. Godmorgon i stugan denna tisdag! Inget regn här men lite svalare nu på morgonen. Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Solen skiner, så inga sura miner, säger jag till mig själv! Kram!

      Radera