torsdag, augusti 07, 2014

Min nya frisyr

God morgon, torsdag!

Räddningsarbetet fortsätter i Västmanland, men hem brinner upp, det är fasansfullt, tycker jag. Skog för massa miljoner uppbrunna. Man undrar hur miljökatastrofen ska sluta på Moder Jord!
Som om inte det är nog, så hotas Stockholm av nytt kraftigt åskväder igen.

Frissan hade inte fått någon större information genom kunderna om katastrofen, för själv hinner hon knappt med nyheterna, jobbar jobbar, ju!

OK, då kör vi. Mamma, mormor, farmor i ny tappning ;)
Japp, jag var och klippte mig igår, inför lördagsfesten.
Och då fick jag den vilda idén, som jag tänkt på förut, med att göra en färgslinga.
Den skulle ha blivit turkos, men frissan hade inte den färgen hemma.
 Så det blev grönt spray bara.
Ja, så är det.
Jaha, då blir det att fixa till resten och allting idag, så drar vi på bröllopsfest i morgon. Ska bli kul.

♥ TilliT ♥

37 kommentarer:

  1. Nej, naturen är inte nådig just nu, en fruktansvärd katastrof för många!
    Grönt är skönt och ombyte förnöjer! Häftigt! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Snygg frisyr! Och du passar i frisyren. Det skulle bli riktigt fint tror jag med slingor också i ditt hår :) Jag tycker också att det är hemskt med skogsbranden. Det måste kännas fruktansvärt för folk som bor och lever där, de som fått lämna hus och hem, de som har skogsfastigheter osv... Hua! Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Jag har redan slingor, det syns kanske inte, eller menade du färgade slingor? Kanske blir nästa gång, vem vet. Kram ♥

      Radera
  3. SKITSNYGGT!!!!!!!! Vilken snygging!!!!!! Snyggt me slingan och vågat hihihi.
    Jättetråkigt med branden och alla drabbade. Jag känner som många värkligen med i människors liv där. Jag tänker på djuren åxo.
    Ha nu en TOPPENDAG fina gulliga bloggvän.
    PSSSS.....du är en riktig snygging!

    KRAAAAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja, friskt vågat hälften vunnet, heter det väl, hihi.
      Kram på dig ♥

      Radera
  4. Du ser verkligen tuff ut i den nya frisyren. Blir det naglar i samma nyans?
    Ha en skön dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Naglarna är ju redan gjorda, de blommiga som jag visat förut som går i stil med gulablommiga klänningen. Kram!

      Radera
  5. Nu får du sitta och sova så du inte förstör den fina frisyren. Kan bara instämma med de övriga om att det blev jätte snyggt. Men allt pryder ju en skönhet eller vad är det man säger....Kul ide med en grön slinga som passar den här sommaren.
    Ha en fin dag. Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allt pryder en hönsket, heter det, hihi.
      Tack och kram!

      Radera
  6. Väldans tjusigt med både färgklicken och frisyren
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jag var hos frissan i tisdags och sa gör vad du vill och kom därifrån med ovanligt kort hår, men inte en enda grön slinga. Ditt hår är betydligt tjusigare än mitt!
    Men så har jag heller ingen bröllopsfest att se fram emot!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det har du ju inte, men du är säkert tjusig du med. Kram!

      Radera
  8. Jättefin frisyr och kul med en liten färgklick :)
    Ha det så trevligt på festen!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kände för lite färg. Tack och kram!

      Radera
  9. Astuff frisyr, vågad och väldigt klädsamt!

    ❤️ KL ❤️

    SvaraRadera
  10. Nu platsar du i Bajen fanclub utan minsta problem.
    Stockholm fick sitt åskväder prick klockan 06:00. Nu bryter solen fram igen. Jag menar 17 plusgrader kl 7 har vi ju inte haft på fem veckor;-)
    Nu är sommaren återställd:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul, ja jag kan ju vara med fast jag inte kan något om Bajen ;) Hammarby, väl? Där bodde min ene morbror en gång i tiden.

      Radera
  11. Jag hoppas verkligen dom får bukt med branden snart, innan den skördar fler hem och liv. Önskar, önskar att det kunde få regna ordentligt där nu så att man får lite hjälp att ta kontroll på elden.
    Jättesnygg frisyr! Den klär dig mycket bra och vad roligt med det gröna! Kul med en färgklick. Jag har funderat på att göra någon färgad slinga i mitt hår, det är ju så snyggt, men jag är nog inte lika tuff som du :) ha en härlig dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt besök här, alltid roligt med nya! Att slinga lite var inte så farligt. Nu har jag bara spray, det tvättas bort, men nästa gång, ja det får jag grunna på.
      Tack detsamma!

      Radera
  12. Håret blev verkligen snyggt. Med denna frisyr och slingan kan du inte få annat än kul. Kram B M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej B-M, inte så länge sen sist. Tack, jag får försöka ha kul ;) Kram!

      Radera
  13. Urtjusigt! Du klär verkligen i denna frisyren! Så "ärtig" (säger man fortfarande så...?)! Håller med, det är så fruktansvärt med denna brand! Stackars allt levande, både människor o djur. /Kram från Eva i Skåne, som en gång råkade hamna på din fina blogg och som lagt dej som en favorit som jag tittar till titt som tätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Eva i Skåne, jag blev bara så konfys för jag har en till Eva som bor i Skåne som kommenterar!
      Har du någon blogg?
      Kul att du kikar in här, absolut! Kram

      Radera
    2. Har tyvärr ingen blogg. Men tack! Jag fortsätter att titta in här, kan inte låta bli. Så roligt att läsa om allt du hittar på och se alla fina bilder du lägger upp! :o)

      Radera
    3. Tack för det, fortsätt gärna kika in här! ;)

      Radera
  14. Härligt - grönt är skönt :-)

    SvaraRadera
  15. Halloj SNYGGING! Tittar in för att kolla on din frisyr igen haha. Sååå snyggt.
    Önskar dig en toppenfredag. Själv ska jag städa och pynta till kräftskivan ikväll.

    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gomorron, TantGlad! Ja, jag ser likadan ut idag! ;) Ha det så gott själv nu med kräftskiva och allt! Kramelikram!

      Radera
  16. Åh,sååå vacker du är i din nya frisyr ♥ ..
    /Kram

    SvaraRadera
  17. Jättesnyggt och det gröna piffade verkligen upp det hela.

    SvaraRadera