torsdag, augusti 21, 2014

Mina nya naglar!

God morgon, en vanlig vardag, som en torsdag!
Lite vardagsbilder.
Så här ser det ut i mitt bostadsområde nu.
Ett arbetsfordon som jobbar med fasaderna. Tvättar och målar och snyggar till det. Det är de fantastiska på här, och uteparkerna sköts föredömligt.
Men, det syns vad blött det är ute. Här regnade det rätt bra, när jag gick här i förrgår. Får göra mig korta ärenden, inget kul att vandra ut i det blöta.
Hur mycket vatten finns där uppe bland molnen???

Ja, det har de säkert undrat på många ställen i vårt land nu. Och lokalt i Kvänum, som bara ligger 2,7 mil från Lidköping. Där har kommit SÅ mycket översvämningar, bostäder och källare helt förstörda. Räddningstjänsten har fått 140 larm.

Oj, nu har monstret kommit närmare mig!
Nu vill det äta upp mitt fönster, eller vad vill det?

Tvätten är struken, tunna sommarklänningar och tunikor upphängda rena och fina inför nästa sommar. Boken är utläst.
Och så var det ju det här med naglarna. Jag var iväg igår och fick gjort fransk manikyr, kände för lite stillsamt efter alla blomster.

Solen sken på min hand, den blev nog välsignad.
Och när jag kommit hem, satt jag och somnade till vid datorn, det VAR något magiskt!

Och drömde inatt om att jag hade problem med mitt busskort. Jag kunde inte betala utan tjuvåkte.
Nu på morgonen får jag ett mail om att mitt Västtrafikkort behöver bytas, för tiden går ut!

♥ Ljus och Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Så snygga din naglar är! Blir allt lite avis, men här återstår mycket trädgårdsarbete inför hösten så får nog vänta med att snygga till naglarna ett tag till.
    Igår var molnen snälla mot oss och släppte inte ner något regn över vårt tomt, men idag har vi redan fått ett par rejäla skurar. Tycker verkligen synd om alla som är drabbade av översvämningarna och får sina hem och tillhörigheter förstörda.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. De pratar för fullt om evakuerade lägenheter och översvämningar på radion, just Kvänum, här i Skaraborg. Jag vet att Halmstad är jättedrabbat men lilla Kvänum? Ojoj. Naturens krafter.
      Tack och kram!

      Radera
  2. Här har vi det bra nu, lagomt på något sätt men vi har haft mycket med översvämningar i Sthlms området förut.
    Det var en stor maskin. Bra att det hålls i ordning och rent och fint.
    Fina naglar. Mina är hopplösa, måste klippa dom så kort så kort för de är så tunna så de bryts lätt av. För tillfället har jag en spricka på ena tumnageln, den är hopplös, fastnar i allt.
    Kram till dig och ha en bra dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Beträffande naglar så hade jag innan trasiga nagelband och en liten cysta som förstörde ena nageln totalt.
      Nu är alla de problemen borta! Terapeuten kan laga en trasig nagel också. En sådan spricka kunde du bli av med.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Ja nog har ni och hela Västergötland fått sin beskärda del av vatten. Här kom det nästan ingenting alls. Lika bra det, då Stockholm aldrig kan hantera stora mängder av regn eller snö...
    Jättefina naglar - rent och snyggt.
    Lika snyggt är det i ditt bostadsområde, men det har jag ju redan sagt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och jo, du har redan sagt detta om bostadsområdet, men tål att sägas igen, du har ju också ett snyggt sådant. Gör SÅ mycket till trivseln!

      Radera
  4. Åh så snygga naglar jag älskar just fransk manikyr :) skönt att ha det rent & fint där man bor ju önskar dig en skön dag hoppas du slipper regnet kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte sluppit regnet, nehej, då. Har varit ute en sväng.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Jag skulle verkligen behöva ta tag i mina naglar inför nattens jobbstart. De tog inte så lite stryk av resan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK. Var det torrt för dina händer, kanske? Sol och värme kanske inte passar naglar, eller du kanske har jobbat under resan?

      Radera
  6. Så bra att de är noggranna med det yttre underhållet. Långt ifrån alla fastighetsägare är det.

    Så snygga naglarna blev. Stillsamt stilrena.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är skönt att känna att det är snyggt både ute och inne och helst inombords också. Kram

      Radera
  7. Då är du med andra ord en sanndrömmare!
    Naglarna ser riktigt tjusiga ut.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar så, det är inte mig så ovanligt. Känner på mig mycket.
      Tack, jag är nöjd med mina stillsamma naglar för tillfället. Kram!

      Radera
  8. Hoppas att regnet snart upphör där hemma så att inte mer skada sker. Vet ju att Halland drabbats ordentligt.
    Det här med att drömma något som sedan faller in är bra konstigt. Men visst ligger det något i detta. Jag minns såväl att jag drömde att vi skulle få möjligheten att adoptera tvillingar, önskade det så innerligt. Och ett par dagar senare fick vi förfrågan om vi ville bli föräldrara till tvillingflickor som då var två månader gamla. Visst ville vi och det blev resa till Sri Lanka för att hämta dem. Två små, små flickor som vägde 3kg när de var tre månader. Idag är de 33 år.

    Att få sina händer och fötter ompysslade är viktigt för välbefinnandet och nu inser jag att det är dags för mig också.
    Dina naglar blev jättefina.
    Önskar dig en trevlig dag och hoppas på att regnet ger sig.
    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mera regn kom idag här, jag var ute i det, fy bubblan.
      Din dröm slog ju in alldeles underbart! Så härligt!
      När man kommit upp i en viss ålder behöver kroppen månas om lite extra. Så är det bara.
      Kramar!

      Radera
  9. Den där hjärnan är allt bra märkligt, den håller reda på allt - även sånt man själv inte kommer ihåg att man har kollat upp!

    Naglarna blev fina i varje fall!

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Människan är helt klart finurlig!
      Tack och kram!

      Radera
  10. Svar
    1. Tack för titten och din kommentar! Du har ett vackert namn, så heter min yngsta dotter!

      Radera
  11. Vad fint dom gör det hos er - roligt att se bilder från området där du bor!

    Och fransk manikyr... undrar om jag inte borde pröva på det. Måste man ha jättestarka naglar? Mina växer mycket på sommaren men alla tio är inte hårda som sten :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är nöjd med området!
      Du behöver inte alls ha starka naglar. De blir starka av behandlingen, för flera lager läggs på och skavanker lagas innan. Man bör förnya var fjärde vecka, om det är färgat nagellack syns det en rand av att de växr ur, men det märker nog bara en själv. Vid fransk manikyr tror jag faktiskt man kan ha det något längre.

      Radera