måndag, oktober 06, 2014

Dem heter Kjell

Mina nya inneboende. Kjelle och Kjell.
Det bor ju i mitt tjäll.
Gomorron!

Jo, jag var ju tvungen att namnge mina två nya hjälpredor i hemmet. 
De är ganska så manliga, för det är inget kvinnogöra.
Så dammsugaren heter Kjell.
Och fönstertvättaren får heta Kjelle. Han som kom efter, alltså sist.
Då tror jag de ger järnet, i mitt tjäll!
 Detta är Rosa-bandet-rosor, inköpta till mig själv.
Ljuset är ett äkta kyrkljus av stearin, köpt i Vedum.

Och, mina foton är upphittade på Google Drive, den sparar tydligen alla bilder, om man har ett Google-konto.
Google - på gott och ont.
Skulle haft kärt väninnebesök som idag, men där hon jobbar pågår just nu calici, och det vill jag inte ha!

Höstrusk, med chans för stor sol från 11-tiden och hela eftermiddagen och "bara" 13 grader! Jag kan njuta för samtliga fönster är tvättade utan, innan och emellan.

Det blir gospelträning till kvällen ♫♪♫♪

♥ Ljus och Kärlek ♥

27 kommentarer:

  1. God morgon ..men va gulligt att dem fått namn :) o va skönt med rena fönster önskar att jag orkat men ack inte ...solen skiner här men dock kallt ändå låter som en skön kväll du får & hoppas även dagen blir så bra :) kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu kan jag titta ut och njuta :) utan dåligt samvete. Jag ska se till att dagen blir bra, det blir ytterligare lite morgonträning, kör med hemmatabata och sedan en cykeltur.
      Kram!

      Radera
  2. Så trevliga kompanjoner du fått! Hoppas de ska göra ett bra jobb :-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de fann varandra direkt! ;)
      Kram!

      Radera
  3. Ja, storebror ser dig...överallt och jag kom också på för ett tag sedan att...visst mina bilder lägger sig också i googledrive direkt när jag tagit dom. Ganska smart men lite storebror ser dig över det :-)
    Kram från ett kyligt Skåneland

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och så säger de på radion, att google kan följa en i affären och se vad man handlar, näe..
      Kram!

      Radera
  4. Men det var väl ändå tur att du fick tillbaks dina bilder :) Och vad mysigt det ser ut när du har tänt ljus och ställt de vackra rosorna där på byrån!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag tycker det är mysigt att tända upp ljus på byrån i hallen.
      Kram!

      Radera
  5. Kul att du också döper dina elektroniska hjälpredor. Det gör vi också, då håller dom längre. Vår dammsugare heter Sucky, men det har jag troligen redan avlöjat;-)
    Härliga rosor förresten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag tror på Kjell. Och rosorna frodas.

      Radera
  6. Så trevliga kjellar du fått i huset och rosorna är väldigt vackra!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det skadar inte med ett par killar i huset ;) och rosor fick jag ju också dit automatiskt ;)
      Kram!

      Radera
  7. God morgon!
    Ha ha ja vi är hopplösa tidsoptimister som tar saker
    lite som det kommer, och oftast går det bra.
    Vilka vackra blommor!! Ljuvliga!
    Härligt med rena fönster.
    Nu sitter vi i kön för att få komma ombord, färjan är försenad.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, idag är en ren(t) utav solig dag men kall. Överlägger cykel eller promenad.
      Lycka till på resan. Kram.

      Radera
  8. Hoppas ni ska trivas tillsammans. Vi brukar också ge namn åt våra "inneboende". Ha det så trevligt med sjungandet. Kram Bosse Sångfågel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi trivs redan, är installerade och klara. Tack och sångkram!

      Radera
  9. Vilka vackra rosor! Och vilken tur att bilderna återuppstod :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja visst är det, kära google som ser och hör allt, de vet när jag går i affären också ;)

      Radera
  10. Skönt att bilderna är hittade! Så Google på gott och lite ont...
    Underbara rosor. Tack för den inspirationen! Skall också köpa hem idag.
    Dina hjälpredor gillar jag och namnen likaså. Har inte döpt mina till något, men det kanske är för att jag inte är den i hushållet som flitigast använder dem. Men min bil, en Golf, hette Allan efter pappa och min cykel, inhandlad i Peking och hemfraktad heter xì som betyder fin.
    Låter trevligt och glatt med sångövning ikväll.
    Soliga och varma hälsningar från mig.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, fina. Nu är jag hemkommen efter en lååååång promenad i blåsten!
      Kram!

      Radera
  11. Otroligt vackra bilder! Vilken suverän grej med google - ibland! Så roligt att dina bilder räddades! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det sämsta är att nu Google gett mig ett skräpprogram som jag inte blir av med... suck.
      Kram!

      Radera
  12. Förr hade jag nästan alltid färska blommor hemma.
    Förr, alltså innan Sigge flyttade in....
    Ibland kan jag inte motstå frestelsen utan köper en bukett (ev tar från kolonin)
    och ställer dem högt, högt här hemma.
    Så högt att jag inte ser dem....
    Men då har jag ju Sigge att titta på istället :)
    God kväll, Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet detta med katter. Man får klistra fast blomkrukorna, hihi.
      Kram!

      Radera
  13. Vi har sjungit Gospel också idag i min SPF-kör. Go tell it on the mountains. Man måste börja i tid - vi ska ha en liten julkonsert på SPF:s julfest - visserligen inte förrän i december, men tiden går fort. Till min förvåning lyckades hela kören med något undantag klappa händerna i baktakt!
    Tvätta fönstren får jag göra "te vecka" d.v.s. inte alls...
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska snart ha 20-årsjubileum i kören, det blir 25 oktober. Så har vi Lucia konsert denna gången istället för julkonsert. Förra julen hade vi konserten efter alla helger, då blev det musik i vintertid i början januari, fast vi hade julkonsert ihop med Pingstkyrkan innan.
      Oj, det blev mycket...
      Kram!

      Radera
  14. Rosor är så vackra - och ljus likaså. Var bara försiktig med elden!
    Kul med namn på hjälpredor i hemmet :-)

    SvaraRadera