torsdag, februari 05, 2015

Vänergaleasen Mina

God morgon, torsdag!

Känner för att färglägga dagen. Blå himmel, ser vi inte så värst mycket av nu, såvida det inte är en gnistrande solig vinterdag. Men jag föredrar hellre en sommardag...
Ett foto, taget av mig, en sommar, för något år sedan.
Båten heter Mina. Ett av världens äldsta segelfartyg. Hon byggdes 1876 vid Fågelö, Torsö.
För den intresserade finns länk HÄR!

 Men, ack nej, så här är verkligheten. Knäppte ett kort på väg från garaget igår kväll, efter utövning av Tabata.
Och knappt någon träningsvärk idag, återhämtningsshake direkt efter stretching gjorde susen!

Japp, en nästan-bara-vara-dag nu!
Några småärenden ska göras inför morgondagen. Så-de-så.
Den här buketten har stått sig så här sedan den 24 januari! Buketten köpte jag på minnesdagen.
Ligger mycket kärlek i den.

Ljus&Kärlek

25 kommentarer:

  1. God morgon!
    Jag tycker att buketten fortfarande är väldigt vacker!
    Liksom bilderna du visar idag!
    Ha en bra torsdag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är vacker på sitt sätt!
      Tack och kram!

      Radera
  2. Här är dagens "att göra lista" lång! Första dagen på länge jag är både frisk och utan sjukt barnbarn! Så roligt att din minnesbukett stått sig så bra, men vårdar man blommor med kärlek så tackar de med långt liv.
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jo, så är det nog med allt, det man vårdar med kärlek, får man kärlek tillbaka.
      Kram!

      Radera
  3. Ett nästan bara glatt inlägg med tanke på färgerna. Tack för det:-)

    SvaraRadera
  4. Båten var fantastiskt vacker, vilka segel! ,-)
    Vinterbilden är mysig ,-)
    Älskar vintern, men "sommar" det finns inget som går upp mot en varm sommardag ,-)
    Skönt med träning och bra att stretching!
    Vilket jag inte är så noga med, får skärpa mig.
    Minnesbuketten är fortfarande väldigt vacker.
    Hoppas du får en mysig dag.
    KRAM från mig Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en härlig vy här i Lidköping när man ser båten ligga där.
      Nu ska jag göra mig i ordning för stadens brus!
      Kram!

      Radera
  5. Ja dom säger ju så att blommor givna av kärlek håller längre :) super fin bukett & fina bilder ...hoppas allt är bra med dig och din dag blir toppen kram på dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, allt är bra med mig!
      Toppen, jaa, nästan. Har varit ute, nu tar jag det lilla lugna. Kram!

      Radera

  6. Ja, det är fina färger som du lagt ut och buketten är helt underbar.

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är det fantastiskt, att buketten håller sig SÅ! Det måste vara nån däruppe ♥
      KL ♥

      Radera
  7. Ja, ibland behöver man lite extra färg när allt är så grått!
    Kram och ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, grått behöver färgklickar, definitivt!
      Tack och kram!

      Radera
  8. Det är nog en mening med att buketten står sig och fortfarande är vacker.
    Det färgglada behövs verkligen och piggar upp. Minns några barndoms somrar när jag var på Torsö och badade med mina släktingar. Men det är historia nu...
    Fartyget är vackert och påminner om den sommar som komma skall.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Allting har en mening ♥
      Torsö, där var vi och campade mycket. Vid bygdegården. Trevligt. Kan sakna det nu.
      Tack och kram!

      Radera
  9. Så fantastiskt vacker buketten är fortfarande. Precis som om den vill finnas kvar hos dig...

    Här har vi blå himmel i dag men jag föredrar ändå en blå sommarhimmel och härliga temperaturer.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tyckas ♥ buketten har bosatt sig här.
      Mulet här. Kram!

      Radera
  10. Vilket enormt vackert foto av Mina!
    Att buketten kunnat hålla sig fin så länge är ju helt otroligt. Det var kvalité på den.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina är grann! Henne har vi beundrat många gånger.
      Och buketten, den var vald med omsorg.
      Kram!

      Radera
  11. Bistert. Långt till ljummen sommarkväll.
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, alldeles för långt!
      Tack detsamma!

      Radera
  12. Ojsan... Jag som gnällde en aning över att det har blåst här idag - men vi slapp i alla fall snön.
    :-)

    SvaraRadera
  13. Jag tog med mig lite sol hem från Kap Verde så den har även visat sig hos oss idag. Men -10 är ju lite väl kallt förstås.
    Det är tack vare den kärlek du ger blombuketten som gör att den fortfarande är så fin.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  14. Är hemma nu ifrån resan och blombuketten lever än.... <3<3<3

    SvaraRadera