söndag, mars 15, 2015

Tredje dagen efter Dagen D

God morgon söndag!

Söndagsfrullen gick inte av för hackor, heller.  Äter mer än magen tar emot, för den bråkar rejält med mig nu.

Igår kväll värk i hela tarmpaketet och illamående, trötthet.  Detta hör till när man rört om i magen.

Inte någon gång ont i  något sår. Två små titthål och ett fyra cm långt (kort) sår. Otroligt!!!

Inget ont i axlarna, så när magen är fixad kan jag få en taxi hem.

Sarahs tillfrisknande går framåt, hon har fantastiska värden nu.

Det känns som stor lycka och en mycket känslosam glädje. Jag tvekade aldrig någonsin. Mina små obehag går fort över och jag har hjälpt min dotter plus ytterligare en person i transplantationskön på detta vis.

Ljus och kärlek

23 kommentarer:

  1. Du ser riktigt pigg och kry ut. Hoppas du snart får åka hem.
    Kram

    SvaraRadera

  2. Idag är ditt leende större och du ser piggare ut. :-)
    Tänk att du faktiskt räddat ett liv? Ett helt liv, wow...... Fantastiskt!
    Roligt att Sarahs värden är så bra, helt underbart.... :-)

    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Härligt att ni mår bra.
    Du ser så fräsch ut.
    Kramar ♥

    SvaraRadera
  4. Härligt att Sarahs värden är så bra! ,-)))!
    Det är helt otroligt hur dom kan operera nu. Tiithålsoperation för det där, fantastiskt!
    Ja tänk att någon annan nu får ta Sarahs plats i kön! ,-) Och alla andra ett kliv framåt ,-)
    Hoppas nu bara du mår bra snabbt igen och slipper illamåendet och värken.
    Och ett Jättefint tillfrisknande till dig Sarah ,-)))
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Vilken lycka ni skall känna att det gått så bra. Hoppas nu allt går med fart så ni snart är hemma.
    Det måste kännas som en stor lättnad nu när all spänning släpper. Ja, du ser då glad ut.
    Stor kram! Lillemor

    SvaraRadera
  6. Roligt att se dig så pass pigg, trots magont.
    Önskar dig och Sarah allt gott och ett finfint tillfrisknande.
    Kramar till er.

    SvaraRadera
  7. Så underbart för er!

    Hoppas nu bara att magen lugnar sig så det blir taxi hem

    Kram <3

    SvaraRadera
  8. Du verkar ändå oförskämd pigg, vilket verkligen glädjer mig otroligt mycket.
    Fantastiskt med titthåloperationer. Jag menar en hel njure kommer ut via fyra centimeter. Knappt man kan tro det!
    Toppen att Sarah har fantastiska värden! Men det är klart - hon har ju fått din njure:-)

    SvaraRadera
  9. Så härligt att höra att det går framåt för er! Hoppas nu också att magen ska lugna ner sig :)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Härliga nyheter!! :))))))

    Kramarom er båda <3 <3

    SvaraRadera
  11. Har du provat Imogaze, tror jag den heter?! Köpte den att ta efter mina sövningar och operationer. Slapp morfin pga den. Magen gör så fruktansvärt ont efter all sövning. Finns på apoteket. Kram på er!

    SvaraRadera
  12. Ser nu att det står Wilma ovanför mitt inlägg. Mia ska det vara.:-)

    SvaraRadera
  13. Du ser så glad ut ! Härligt att din dotter har bra värden och att allt förlöper som det ska...Kram ♥

    SvaraRadera
  14. Bättre nyheter än du bjuder på, kan inte en söndag bjuda på!
    Jag är så glad för Er skull att jag tar små glädjeskutt!
    Stor kram!
    M.E

    SvaraRadera
  15. Så glad jag är över eran skull. Härligt för din dotter.
    Jag blir GLAD.

    Varma å hjärtliga kramar från mig till er.
    Kramelikraaaam.❤

    SvaraRadera
  16. Tack alla goa och trevliga, här kommer en sammanfattning. Orken tryter ibland. Men annars känns en otrolig förbättring i kroppen. Har nu tagit dundermedel mot magen, så den kanske spricker inatt, haha...
    Visst är det märkligt att de fick ut min knytnävsstora njure genom 4 cm???
    Sarah är så pigg med mycket livslust och njuren jobbar perfekt.
    FANTASTISKT är bara förnamnet!!!
    Godnattkram när så blir dags!

    SvaraRadera
  17. Underbart att höra, att den svenska sjukhussystement funkar.
    Vanligtvis läser man bara om fall, som gått åt helsicke eller inte
    ens blivit av.
    Såååå roligt att du blir väl omhändertagen. När man GER någonting,
    bör man givetvis få något tillbaka. Och du har gett din dotter en framtid.
    Kram igen!

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi behöver positiva nyheter, Ruth!
      Det är så härligt! Tack och kram!

      Radera
  18. Jag är så glad för både din och Sarahs skull. Nu kan dte bara bli bättre. Och du ser riktigt pigg ut. Positivt tänkande gör mycket för välbefinnnandet.
    Tankar och kramar till dig

    SvaraRadera
  19. Härligt att höra om era framgångar!

    SvaraRadera
  20. Tusen tack, Aaa, Ditte och Ann! Kramar från hjärtat!

    SvaraRadera