onsdag, september 30, 2015

Besökt Taizémässa

Godmorgon, onsdag!

Nu har det varit hett ett tag, så lite piano, så där LAGOM, ett jättebra uttryck.

Två kvällar i rad. Och den sista av två igår kväll var fin. Mässa i Taizéanda med blivande konfirmander, som har som mål att åka till Taizé i Frankrike till våren.

Vädret är fortfarande kanon, måste vara ute och njuta av den stora höstsolen!


Denna rondell finns alldeles i min närhet, fotat igår.
Jag vet inte exakt vad den föreställer och vem som gjort den, men det måste väl vara ett sjömärke?


Detta konstverk (här har jag lånat fotot från nätet) föreställer 5 måsar och är gjort av silversmeden Theresia Hvorslev, som har butik "ilverknappen" här i Lidköping.


Detta konstverk har jag haft med tidigare i Skyltsöndag.
Det är en vindvisare, fotad för en månad sedan.
Tyckte den passade ihop med de övriga bilderna.

I eftermiddag träffas vi sticktanter en sväng, för övrigt förbereder jag mig för liten tripp i morgon. Ska brumma iväg med Volvolina, hon behöver rastas.

Ljus och kärlek  

22 kommentarer:

  1. Jag gillar alla dina konstverk. Det måste inte alltid förställa nåt för att vara vackert.
    Ha en bra dag och kväll med tanterna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att leta eller så ramlar det på en.
      Tack o kram!

      Radera

  2. Vilken blå fin himmel och konstverk.

    KL ♥

    SvaraRadera
  3. Du kan konsten att marknadsföra din stad =) Det finns så mycket vackert för ögat att se i en stad- sånt som man inte tänker på. Sånt som man i vanliga fall aldrig skulle lägga märke till - saker som man tar för givet för att det alltid har funnits där så man blir blind av vad en stad har att erbjuda.... Ha en fin höstdag! Kram♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det bara faller sig så ;)
      Ha det fint och kram <3

      Radera
  4. Ha en trevlig kväll med sticktanterna! Och hoppas du får en fin tur med Volvolina :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ses på eftermiddagar, och stort tack o kram!

      Radera
  5. Åh, Taizé! Längtar ständigt tillbaka dit.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har aldrig varit där, tänkte i våras, men då gick ingen resa härifrån.
      Kram

      Radera
  6. Härligt blå himmel. Konsten gör sig mot den bakgrunden. Hoppas du får en trevlig åktur!

    SvaraRadera
    Svar
    1. En blå himmel fixar det mesta! Tack!

      Radera
  7. Jag gillar rondellkonsten i Lidköping! Otroligt läckert. Å första bilden är ju kanooooooon! Tänk så "nyttig" en blå himmel och ett rött "märke" kan vara när man fotar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske skulle jaga fler... Får se.
      Jo, färger gör nästan allt.

      Radera
  8. Nu kom jag ju på konstverksrunda ju! Gillar dem de är klara i färgen och ljusa att se.
    Konstens verk - konstens särk - kram
    :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, du är härlig, Tove, verk och särk, jaa ;)
      Kram!

      Radera
  9. Vilken härligt klarblå himmel! Sådan blir man glad av. Hoppas det fina vädret kvarstår tills din tur i morgon. Sticka lugnt ;-)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror vädret håller i sig, beställer det i vilket fall som helst.
      Nu får jag dra iväg med stickorna strax. Tack o kram!

      Radera
  10. Så fina konstverk och vilken underbart blå himmel.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var en vacker dag.
      Tack o kram

      Radera
  11. Vi har ibland taizémässor här i Söderköping. Jag har spelat på flera. När min kör sjunger i kyrkan har vi alltid med några sånger som vi sjunger under nattvarden. Där passar de extra fint. Och sen kan församlingen ofta sjunga med också utan psalmböcker.
    Fina rondellkonstverk du visar!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här har vi varannan tisdag kväll, jag brukar försöka att gå.
      Taizémusiken tycker jag om.
      Tack o kram!

      Radera