måndag, september 28, 2015

Festen och resten

God morgon, måndag!

 Här kommer några festliga festbilder.

På begäran visas feststassen för lördagens begivenhet.
Jag var gäst på Vasa Orden Lidköpings fest.


Och så här glad kände jag mig efter att ha badat mig riktig ren och tagit hela eftermiddagen som ett skönt spa. Lugnt och fint.

Vi blev serverade en fantastiskt god meny. På plats gjord älggryta med ungsstekta rotfrukter, kokt potatis och den underbara bruna vinsåsen, smaskens. Därtill ett gott ekologiskt rött vin, vatten, öl valfritt.
Efterrätt kaffe, hembakad äpplekaka med vaniljsås (av Carina).


Carina (min f.d. chef) och hennes man Jan-Erik underhöll med prat, bilder och film från en av deras oräkneliga resor under åren, denna på 27 dagar med "Läs och Res" till Centralamerika i januari i år. 


Jag tog igår på mig ett ideellt extraknäck som tar tre dagar att genomföra, så - inte mindre tid vid datorn, snarare tvärtom - men mindre tid för blogg, kan man säga.

Ska luncha idag med kompis och senare vara med på körövning, så lite körigt, haha!

 

Det var nog många som såg blodmånen i natt. Här var jag uppe kl 01.45 och stannade uppe en timme, men sen gick månen bakom huset, så då kunde jag inget se. Synd.

Samtidigt som jag blickade mot månen, stod denna ambulans nedanför balkongen... man pratar ju om mångalen, vilket jag inte tror på, har aldrig ont av fullmånen. Har du?

Ljus och kärlek

38 kommentarer:


  1. Så fin du är, flotta damen! =) Du strålar och det är nästan jag kan höra kvittret som kommer, tihi......
    Jag såg inte månen men tittar på alla andras. =)


    KL ♥

    SvaraRadera
  2. Så stilig du var på festen! Som för övrigt tycks ha varit mättande för såväl knopp som kropp!
    Hoppas du inte blir helt urlakad av alla projekt du har på gång!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag väljer vad jag gör för tillfället. Ingen bloggvandring förrän jag är färdig med uppdraget.
      Tack o kram!

      Radera
  3. Hade jag inte jobbat i helgen som gick så hade jag nog ställt klockan för att gå upp och kika på underverket... Nu får jag nöja mig med bilderna i media. Ha en fin finmåndag!

    SvaraRadera
  4. Glömde att säga att det var en riktigt fin röd klänning 👗 du har... Klär dig verkligen den där röda färgen... 😆

    SvaraRadera
  5. Festhumör på! Ingen tvekan, syns att du njuter av "fest på gång"

    Mångalen, nja inte galen däremot vaken Skulle kunna göra de mest tråkiga saker, tex städa källaren, enormt pigg på natten när månen är full.

    Husvagnenslivet över för denna gång, sorgligt att "bomma igen" för säsongen, Nu väntar 7 långa och absolut mindre roliga månader, rent av tråkiga. Känner mig lite låg idag, säkert därför, finnas ingen annan orsak Du Gerd förstår säkert
    Kram från Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår dig absolut!
      Tack o kram!

      Radera
  6. Åååååh.......Vad fina ni är. Det riktigt lyser om dig Gerd. Du passar Värkligen bra i rött. Du är tjusig värre.
    Vilken trevlig kväll.
    Jag var åxo uppe i natt och kollade månen. Den var inte så röd då klockan var 02.20 . Men fotade gjorde jag genom fönstret.
    Kortet vart väl sisådär .
    Din bild var jättefin av månen.
    Ha en underbar dag min fina bloggvän.

    Kramelikramkram.❤��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hastigt inhopp här, tack o kramelikramkram <3

      Radera
  7. Vad trevligt med denna fest och så mycket gott att äta. Du var verkligen fin i den röda klänningen med den vita jackan! Trevligt också att lyssna på föredaraget och få lite resetips.
    Jag var uppe i natt, hade ställt klockan, men vad hjälpte det....Månen var inte synlig. iNte ens om jag ansträngde mig för det var fullt av grå moln där uppe på himlen. Men jag gjorde ett försök.
    Tycker du fick till en bra bild! Men jag hade tänkt mei en röd måne...Men det kanske baar var röd på vissa platser.
    Soliga kramar och trevlig måndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den röda månen hade visat sig efter kl 04.
      Tack o kram

      Radera
  8. Så fin du var i dina kläder :) Förstår det blev en väldigt trevlig fest!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Tjusigt och festligt! Själv sov jag mig igenom den blodröda supermånen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nu blir det snart lunchtajm här...

      Radera
  10. Snack om läcker outfit! Allt, precis allt i rött inklusive skor och glasögon. Ja, inte jackan då såklart. Skitsnyggt!

    Maken stannade upp till klockan 03:00 och såg ingen måna. Den hade "gömt sig" bakom molnen. Synd!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev mycket rött, ja. Tack.
      Hade varit kul att fått se blodmånen, men men...

      Radera
  11. Så vackert klädd du var =) Jag var uppe och såg blodmånen också... Ganska häftigt faktiskt... Kramen ♥

    SvaraRadera
  12. Så festfin du är på bilden efter en eftermiddag i SPA- tecken! Så underbart!
    Fotade också lite måne kring 00, och den såg ut som din ... :-) Rött passar dig!
    Trevlig måndagskväll kram

    SvaraRadera
  13. Vilken tjusig outfit!
    För det mesta brukar jag sova lite bättre än vanligt vid fullmåne. Det gjorde jag inte inatt med jag sov med flit förbi för jag tyckte att jag behövde sova vad jag kunde.
    Kram! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag behöver sova också och prioriterar det vanligtvis.
      Tack och kram <3

      Radera
  14. Jösses så tjusig du är!
    Riktigt elegant! :)
    Här i Stockholm kunde vi inte heller se månen.
    Molnen låg dom ett tjockt täcke på himlen!
    Lycka till med arbetet! :)
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla!
      Jo, jag har förstått att stockholmarna hade mulet igår natt.
      Kram!

      Radera
  15. Så fin du är! Vilken kul fest du var på! Nja, mångalen blir jag inte. ...men ibland känns det som att vattnet går på väldigt många gravida just när de tär fullmåne, men det är säkert bara en känsla!
    Och nej, någon blodmåne såg jag inte bakom molnen i natt...det var för molnigt här i stan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var en intressant synpunkt, sett från din yrkesroll!
      Tack.

      Radera
  16. Låter som att det vart sig en trevlig lördagkväll :)

    SvaraRadera
  17. Så fin du är Gerd, och ser så glad ut!
    Jag tycker mig kunna sova dåligt vid fullmåne, men när jag blivit äldre kan jag sova dåligt när som helst...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jo jag känner en inre glädje och den spritter väl ut i hela kroppen.
      Jag har aldrig sovit speciellt dåligt vid fullmåne, men kan sova dåligt när som, jag också.

      Radera
  18. God morgon ,,,,oj va snygg du är :) va roligt du har det Gerd :) önskar dig en fin dag kram

    SvaraRadera