lördag, november 14, 2015

Ädelsten

God morgon, lördag!
Ostkakans Dag.

Som vanligt, Ring så spelar vi, men ett annorlunda program, efter attentatet i Paris.
Vet inte så mycket mer, då jag nyss vaknade till den hemska nyheten, i vad man kallar "Frankrikes 11 september".

Vet att jag måste lite ut på stan för att fixa ett par saker, som jag skulle ha gjort igår. Men igår öste regnet ner, så jag sköt upp till morgondagen, som då är idag.

Hade en lugn och avstressande dag igår igen, så skönt, en baravaradag, med lite sångträning, stickning, matlagning, tidningsläsning, textläsning klippa/kliistra.
Ingen titt i fotoalbum, det får bli en annan dag, kul att ni gillade 70-talsbilderna!
Detta är ett foto som jag tog för precis 5 år sedan!
En isfläck under vår skogsvandring i november 2010.
Är inte fotot som en ädelsten, så säg? Eller ser du något annat i den?

Ädelstenen får symbolisera den här lördagen.
Ska fina mig lite senare inför kvällen, ska på festligheter.

Många olika tankar finns i mitt huvud, men säger till mig själv och alla.
Sök glädjen. Ta hand om dig själv.

♥ Ljus och Kärlek ♥

28 kommentarer:

  1. Jag ser en sköldpadda på bilden "ler" Vaknade upp idag och det första jag hörde var att det skett ett terrordåd i Paris igen... Var är världen på väg egentligen? Ja man får inte glömma att ha kärlek och omtanken kvar till våra medmänniskor trots att hemskheter sker... Hoppas att du får en riktigt trevlig och kul kväll =) Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slutar inte förvånas. Världen är i uppror. Vill knappt skriva ner orden, för jag vill känna gott mod och glädje, går inte att gräva ner sig i elände.
      Tack, det blir trevligt i kväll, ser fram emot detta.
      Kram ♥

      Radera

  2. FRUKTANSVÄRT
    All kärlek till Frankrike ❤

    Vad är det för skojsigheter som du skall iväg på tro? =)
    Ha det så jätteskoj. :)

    KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer för mycket nu på alla de håll, man blir nästan rädd, må kärleken segra! ♥
      Skojsigheter? Jo, jag har varit på sådana tidigare. Fin supé m.m.
      KL ♥

      Radera
  3. Det är fasansfullt det som har skett!

    Hoppas du får en fin lördag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det.
      Min lördag blir bra, helt säker.
      Kram

      Radera
  4. Don gårdag låter småsnällmysig. Lite mys och pys sådär. Lite regn å rusk som här.

    Vacker sten. Jag ser en massa saker i bilden. Blir nog lite för låååång kommentar om jag ska skriva ner allt jag ser hihi. Men jag ser en ung vacker kvinna som drömmer sig bort på stenen.


    Det som händer i världen är ju sååå oroande. Hörde på nyheterna alldeles nyss....på tv 4 att Det var IS som låg bakom. Vi får väl veta lite mer under dagen.

    Ta hand om dig fina vän.

    VARM HJÄRTLIG lördagskram❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kallade bilden för en sten. Det var dock ingen sten, utan en is på stigen. Men jag såg den som en ädelsten.
      Hemskt det som händer i världen, men vi får ta hand om oss själva, och andra.
      Varm kram ♥

      Radera
  5. Hörde sent i går kväll om de hemska attentaten i Paris. Varför denna ondska? Jag kan inte tänka annat än att mycket av "religion" har en så stor inverkan på eländet som händer i världen idag. Så borde det inte vara.
    Stor kram och många tankar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bakom all ondska ligger säkert mycket missnöje, politik och religioner, man kan inte samsas. Usch.
      Stor kram!

      Radera
  6. Mitt hjärta och sorg med dom som förlorat ngn i detta avskyvärda attentat
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så overkligt.
      Lider med de drabbade.
      Kram ♥

      Radera
  7. Precis som du skriver, det går inte att gräva ner sig men det går heller inte bara att tänka bort .helt omöjligt! Det drabbar oss alla, på nära håll nu dessutom, förskräckligt det som hänt, igen ! Det har gått alldeles för långt ....
    Lider med de drabbade så klart.
    Soliga hälsningar från Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skrev "sök glädjen" och i morgon är jag en av kyrkvärdarna och då kommen attacken att finnas med i förbönen, som läses av mig och en till. Så inget förträngs.
      Nu har jag varit ute i solen och fixat mina ärenden inför kvällen!
      Kram!

      Radera
    2. Både du och jag har förmågan att kunna glädjas åt de små stunderna vet jag, det fortsätter vi med eller hur?! Viktigare än någonsin ! Jag vill nämligen inte en dag ångra att jag inte tog vara på dagarna då jag hade det bra utan istället ägnade tiden till att oroa mej för allt som eventuellt kan komma att hända.
      Ha det så mysigt ikväll !
      Kram Elisabeth

      Radera
  8. Det blev en svart dag för hela världen!
    Och IS segrade ännu en gång...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, usch, kunde knappt fatta detta, då jag vaknat och sen skrev inlägget.
      Kram

      Radera
  9. Det var en bäcksvart fredag den 13:e inte bara för Paris och Frankrike utan för hela Europa och världen. Vart är vi på väg? Ibland förstår jag inte den värld jag lever i just nu...

    Klart det är en saffir på bilden:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, ja. Vilken fruktansvärd dag. För hela världen. Det händer för många saker nu, stup i kvarten. Jag förstår inte denna värld, men det är bara att hänga med så länge det går.

      Vi hade ju en fin Kabe Smaragd, och Safir var ju två snäpp högre ;)

      Radera
  10. Vilande sinnet på din vackra blå ädelstensis Gerd, så tänker jag samma som du - sök glädjen! Vi delar den och sprider den för det onda ska inte få gro mer än högst nödvendigt. Följer dig i tanken när du ber förbön i morgon i kyrkan!..
    Kramen är lite större denna dag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tove, jag förbereder mig nu för kyrkan.
      Kram!

      Radera
  11. ja det som hänt har berör en hel värld lika sammansvetsade som man är oavsett var i världen man befinner lika hemskt är det för dem drabbade ...vi måste hålla ihopa önskar dig en fin kväll kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kvällen blev bra. Lite längre än vad som är vanligt hemma hos mig, men jag är ju uppe nu sen klockan 06.
      Kram!

      Radera
  12. Det som har hänt är verkligen en mardröm men vi får inte låta det mörka ta över utan vi måste stå upp för något annat.

    Jag tänker på en krokodil när jag ser din bild.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, vi måste leva vidare, annars har det onda segrat och det får det INTE!
      Nu har jag fått förslag på både sköldpadda och krokodil, intressant!
      Kram!

      Radera
  13. Jag ser både en bild av en hund och kontinenten Afrika under isfläcken :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, hunden ser jag, men Afrika? Nej, det såg inte jag. Spännande!

      Radera