torsdag, januari 07, 2016

Det var ju görsköj!

Go förmedda!

Ja, nu så är jag på G igen. Har blivit skjutsad av svärdottern till stationen. Svinhalt. 10 minus.

En enkel resa med tågbyte i Herrljunga. Landar förhoppningsvis i bostaden vid 13-tiden, utan att trilla omkull.

Gårdagen var kall och solig och jag vågade mig ut på en promenad med sonen och hundarna. Gick dock med korta försiktiga steg där på banvallen, inte ramla, nej nej.

Bjuder på några bilder igen i mobilt inlägg. Och tackar min familj för all fägnad och kärlek.

Till kvällen genrep av gospel i Otterstads kyrka inför konserten på söndag.
Således en fullspäckad torsdag.

Ljus och kärlek

24 kommentarer:

  1. Vad mysigt det ser ut när du håller i vovven =) 30 minusgrader idag har jag. Och stannar inomhus gör jag så gärna en sådan här dag... Ha en trevlig körkväll. KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. 30 minus!!! Hjälp!
      Jag har varit ute i 10 och frusit.
      Inne och hemma nu, men ska ut igen.
      Kram

      Radera

  2. Mysiga kort, här är 15 minus....

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Olika äro dessa grader. Brrr...
      KL <3

      Radera
  3. Det är härligt när solen strålar igen, men det är för kallt ute tycker jag. Även jag tog dock en promenad och fick också gå med försiktiga steg. Söta hundar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig.
      Japp, söta nystan!

      Radera
  4. Bilden med dig och hunden är helt suverän. Love it! Hoppas du är hemma nu utan att ha trillat omkull. Sätt på broddar eller investera i Icebugs - en livsföräkring tycker jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för det, och jag tog en selfie, där ;)
      Ska nog fundera på något slags halkskydd, ja.

      Radera
  5. Vilka goa nystan du tillbringade dagen med.
    Ja, förutom de tvåbenta då!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, riktigt roliga små trasselsuddar ;) den lilla är bara 5 månader, den store 5 år.
      Kram

      Radera
  6. Ja gå försiktigt. Vilken söt vovve du gosar med på bilden. Du har verkligen kört igång det nya året för fullt...
    Ha en fin kväll och kramen på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den lilla valpen är en riktig sötnosprinsessa.
      Jaadå, här är full rulle just nu. Januari är lite tuff nu, men rolig. Tack och kram!

      Radera
  7. Ååå......så söta vovvar. Vart det många nosspussar?? Hihi.

    Nä nu ska jag se "Ack Värmland" får lägga ifrån mig datorn , och önska dig en trevlig kväll.

    Kramelikram solstrålen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, lilla valpen ville gärna kela och pussas!
      Kvällen var trevlig, nu nattinatti, kramelikram!

      Radera
  8. Fullt upp i dag alltså hos dig :D Trevliga fyrbenta förresten :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket trevlig aktiv dag och norfolkterriervovvarna var så fina, så.
      Kram

      Radera
  9. Varma vinterbilder. Gott att resan gick bra. Så mycket enklare att förflytta sig när det är varmare tycker jag. Men man behöver det nog väl så mycket när det är mörkt och kallt.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att röra på sig är superviktigt. Så det blir att piska sig ibland, i kylan, alltså.
      Kram!

      Radera
  10. Kallt är det och halt, men trevligt att du vågade dig ut. Trevligt sällskap hade du också! Så fina hundarna är och ingen risk att de drar omkull dig heller. Skönt så. Vackra vinterbilder och kallt hos dig också. Här nu -12 nu i kväll.
    Förstår att du har en fullspäckad dag och visst är det trevligt och roligt med gospelkonserten!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har haft det bra.
      Nu var jag iväg på sångträningen. Vi blir många och även uppblandade med kyrkokören, så väldigt allsidigt, kul.
      Kram

      Radera
  11. Glad du höll dig på benen
    så inte scenen
    gick av
    nu gospeln klinga
    och gungar gör ni i takt
    på jakt efter skönhetens sväng
    ni i ditt gäng!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här har det svängt
      till detta jag har längt
      glädje stor
      för syster och bror.
      Alla har i stämmor samma mål
      sjung av hjärtat så mycket du tål!
      Kram

      Radera
  12. Jag blir så nyfiken! Har fött upp Norfolk i snart 30 år och vill alltid veta varifrån hundar kommer. Rasen är så ovanlig och det är sällan jag ser dem i vardagen. Vet du något om dessa noffars bakgrund?
    Hälsar Irene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer. Rasen är ovanlig.
      Du kan gå in på en blogg som heter http://sirnoffe.blogspot.se/
      Det är hennes hundar!

      Radera