tisdag, januari 05, 2016

På Trettne, så far jag

God morgon, tisdag Trettondagsafton!

Och inte satt jag inne hela dagen igår, nej.
Först en promenad i kylan, sedan en cykeltur och till sist en kvällstur med bilen till gospelträningen.
"Bara" 6 minusgrader, men jag fryser som en galning, jag gillar inte Kung Bore det minsta!

Samma vy som igår, men detta är taget en timme senare nu idag.
Och vi går mot ljusare tider, det ändrar sig i snitt ett par minuter per dag.

 Med en enkel tulipan
upp på Trettondedan (fast fel, det är afton).

 
Min novemberkaktus, som blommade i december, har nu startat blomning i januari. 
Visst är årstiderna knäpp och knasiga, sa blomman.

Min middag.
Stekt flundra och stekta morotsslantar, lite sås och i lilla skålen färsk mango och clementin.

Och nu ska jag bort och äta.
Tar tåget till Borås och firar aftonen och lite till, hos äldste sonens familj!
Liten bloggpaus igen!

♥ Ljus och Kärlek ♥

23 kommentarer:

  1. God tur du fararbrud
    när trettne sänker sin skrud
    I Borås
    you nås
    Kramen på vägen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och vägen
      den är ingen sägen
      Hoppas tåget kör i tid
      så jag kan få frid
      Och sitta där och sticka
      och inte på huvudet vicka.
      Haha!
      Kramkram!

      Radera
  2. Tycker det är så mysigt att du har saker kring dig hela tiden så hoppas man det blir när åldern kommer :) o tiden finns ha det gott o va rädd om dig kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, i lagom tempo gillar jag detta.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Så trevligt att komma ut på vift igen :D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ha det så trevligt i Borås!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Precis som du fryser jag som en hund. Å idag är det hela åtta minusgrader. Med andra ord så åkte långkallingarna på för första gången på två år. Å grattis till så lite snö, vi har (tyvärr) betydligt mera.

    Din novemberkaktus tror nog att det redan är mars, då dom brukar blommar igen - ja, önsketänkande kan jag ju säga - att det redan är mars alltså.

    Ha det så underbart i textilstaden Borås med den läckra graffitin:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle gärna haft mars ;)
      Tack, och det hinns tyvärr inte med någon konstrunda nu heller, men det ska bli till sommaren! Jag ser ju graffitin genom bilfönstret så länge, superfint.

      Radera
  6. Vilken fantastisk unik ljuvlig blomma du måtte Ha , när den kan prata ..hihi. DEN BLOMMAN VILL JAG HA.......eller inte..hm...
    Nåväl...well well...
    Du ska ut å Fare du. Så kul. Fira trettondagjul. Hoppas bara , det inte blir nå strul.
    Och att tåget kanske sätter in ett par extrahjul.
    Ojojoj.....Må du ha det så kul.

    SJ SJ...gamle vän.....

    Ha det så kul.
    Trevlig Glad trettondagshelg på-re.

    Kramelikramkram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har rimmet satt sprätt på även dig
      svårt låta bli, se bara på mig ;)
      Tackelitacktack kramelikramkram!

      Radera
  7. Jag har också en så´n rolig blomma. Fullt med blommor i november och nu är det halva kaktusen som blommar igen. Roligt, men ovanligt i alla fall hos mig.
    Ha en trevlig helg i Borås.
    Varm kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är de roliga, dessa blommor, en konstig uppfostran, haha!
      Tack, det ska jag ha, kram!

      Radera
  8. Cool himmel! Jag gillar inte heller vinterkylan, men den har fört med sig solsken och det gillar jag ju. Klär mig dock som att jag bor i Sibirien.
    Tyckte mig se nya knoppar på min novemberkaktus också.

    SvaraRadera

  9. En trevlig helg till dig.

    KL ♥

    SvaraRadera
  10. Ha en glad trettondagsafton och trettondag =) Kram

    SvaraRadera
  11. Visst är det med blommorna som med oss, de har svårt att hålla reda på årstiderna. Inget är som det brukar vara.
    Dock blommade min novemberkaktus på rätt tid, men det var nog mest av en händelse. Din vita kaktus är verkligen vacker, och det säkert när den än behagar blomma.
    Vad trevligt med en resa! Önskar dig fina dagar i Borås och kanske är det mindre kyligt där...
    Stor kram!

    SvaraRadera
  12. Tufft med en cykeltur i kylan. Jag, som också är frusen av mig, tycker det blir alltför kallt med cykel och låter den står till varmare dagar. Trevligt med blomning inomhus som värmer och lyser upp.
    Varm kram

    SvaraRadera
  13. Flera är vi som inte gillar Kung Bore :-)
    Ha fina stunder med nära och kära - vi hörs och ses senare!
    Tisdagskram!

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt när man ser att dagarna blir lite längre. Det är hopp om livet!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  15. Ha en bra bloggledighet och en trevlig trettondagsdag :D
    Kram

    SvaraRadera
  16. Visst är det härligt att det går mot ljusare tider och de där minuterna de märks faktiskt! Igår upptäckte jag att det är ljust ute när stjärnorna i fönstren tänds, men så får det vara till de ska tas ner!
    Önskar dig en fin fortsättning på Trettonhelgen!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  17. Alla kommentarer lästa och gett mig glädje!
    Tacksamhet, kärlek!

    SvaraRadera