onsdag, februari 03, 2016

Svar på Guess What

God morgon, onsdag!
Andningens Dag.

Rätta svaret var en läslampa som står vid min dator, heja Znogge Comsi Comsa!

Och lampa, det gissade 99 procent. Således var ni alla väldigt duktiga eller så var det här barnsligt enkelt! Jag fick lite blodad tand, så jag kör en GW även nästa tisdag, och då lite svårare.

Egentligen gillar jag inte att ha kommentarsgranskning på, jag vill mer ha direktkontakt med mina läsare. Men i detta läget var det väldigt kul!

Andra bilden, var flera nära, men Susjos och BP var närmast. Det var i lördags taget från ett elegant rum där mingel cider serverades - innan middagen i matsalen.
 Gå tillbaka till förra inlägget och läs alla roliga svaren! Tack för svaret, som kom ifrån Hjo-Hjos husse, gillas!

Det började snöa väldigt kraftigt, därför gick jag till fönstret och fotade och det blev en kul bild med speglingar mot älven Lidan.

Jag vill påminna om att det är februari månad, men ännu inte sommar och husvagn.
Lite mer Anno dazumal. Och kalendern är fådd av tyska campingvännerna.

Glöm inte andas.
♥ Ljus och Kärlek ♥

31 kommentarer:


  1. Grattis till Znozze, Susjos och BP

    Varför lade jag inte till *LÄS* till lampan? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grattis till dig med, såg i efterhand att du också skrivit *läs* och jag har nu länkat till dig. Egentligen är det både en skrivbords- och läslampa, men att den står just bredvid datorn, där hade Znogge rätt.

      Radera
  2. Jag lovar att komma ihåg det idag.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Kul med en gåta där mitt svar i alla fall rörde sig i rätt härad. Mysig present du fått av dina campingvänner. En gåva som värmer.
    Allt gott o kramen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var kul.
      Tack detsamma o kram!

      Radera
  4. Tack för det! Vi har haft en liknande så därför var det en logisk gissning för mig. Men veta säker det kan man aldrig vara ;-)

    Hoppas du får en fin onsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är så gammal, så jag trodde ingen skulle gissa rätt alls.
      Tack detsamma!

      Radera
  5. Februari månad och lite närmare vår och sommar är vi. Ska bli så skönt när våren anländer hur som haver =) Nästan rätt svar hade jag på lampan, hihi... Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut nästan rätt, lampa är rätt iofs.
      Kram ♥

      Radera
  6. En sån där lampa har vi haft :) De ger väldigt bra ljus!
    Vilken trevlig kalender! Förstår det är många fina bilder i den!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni också? Jag trodde den var urgammmal, haha.
      Tack, jo fina minnesbilder i den.
      Kram

      Radera
  7. Snö kan också vara fint, men jag föredrar just nu försommar, dock utan husvagn men i sommarsuga, Dock ser jag många både husvagnar och husbilar som är här nere just nu.
    Jan förstå att du har fina minnen från er tid med husvagn och minnena finna kvar. Visst är det fint!
    Kram och trevlig onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, du har det ju jättefint i er sommarstuga, toppen!
      Tack och kram!

      Radera
  8. Bra, då vet jag, svårt att gissa tycker jag.
    Vi har fått lite snö, små fjun, ligger på marken, och det är bara någon minusgrad så ännu är det inte sommar.
    Ha en trevlig eftermiddag.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker alltid det är svårt att gissa!
      Här skiner solen, jag har varit ute i gröngräset, nej, jag gick till ICA och handlade mat.
      Varm kram!

      Radera
  9. Bra, då tillhör jag iaf till de 99 procenten som gissade på "lampa". Sedan är du ju aningen taskig mot alla som gissat "srivbordslampa", men jag förstår att de inte nämns. Det är ju så himla jobbigt att länka till alla;-) Jag vet...

    Kul att Susjos och jag gissade rätt på "bonusbilden". Det gäller ju att läsa bloggar noggrant. Det kan komma väl till pass har jag märkt;-) Stort tack för länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det ska jag säga dig ärligt, att jag blev så ledsen på detta. Jag såg ju inte.
      Så det här var det första och sista GW för min del.
      Jag, som redan tagit en bild till nästa.
      Det finns andra saker att blogga om... ;)

      Radera
    2. Nääää inte sista tycker att du ska göra som jag och endast ge poäng till dom som svarar HELT RÄTT :)
      annars blir det jobbigt :) att länka till nästan rätt också
      Du hade HELT RÄTT hos mig :)
      och jag är nöjd att jag var på rätt spår det brukar jag nästan aldrig vara hihi
      KRAM

      Radera
  10. Men vart tog den lilla läslampan man fäster på boken jag såg vägen???
    Förstår inte vart sakerna jag gissar på tar vägen haha tror ni ändrar i smyg haha...
    eller så behöver jag verkligen dessa glasögon jag var och provade idag ;)
    När jag får dom kommer det bli hur bra gissningar som helst haha.
    Jag tar bara dom som är helt rätt NU och nästan rätt om det är få :) så jag tycker du dömt helt rätt !!!
    Stor KRAM och sååå TACK för att du är med !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna lampa var tydligen diskuterbar, haha! EN läs/skrivbordslampa. Inte i någon bok, haha, står stadigt bredvid min dator. Man får ju ta det som ett skämt, men min syn är inte vad det borde, så jag hoppar ur, men gissar på er andra, självklart!
      Stor KRAM!

      Radera
    2. Ähh det var ju egentligen bara ZNOGGE som hade helt rätt !!!
      med läslampa vid datorn :)
      Klart du ska fortsätta du är underbar och riktigt bra bilder
      KRAM

      Radera
    3. Ja, man kan ju dra detta in absurdum, och då skulle ju även du varit med med din läslampa ;)
      Kram!

      Radera
  11. kikar in & önskar dig en god natt kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, snälla. Nu lägger jag huvudet på kudden alldeles strax. Natta kram!

      Radera
  12. Va roligt att jag och BP kom närmast i bild nr 2! Tackar allra ödmjukast för länken. Sov nu så gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Och nu är det god morgon!

      Radera
  13. Jaha... så exakt som läslampa vid datorn alltså... men jag var bland de 99% i alla fall :)

    SvaraRadera