lördag, juni 25, 2016

Blandad kompott på Midsommardagen

God morgon, Midsommardagen!

Har den äran på födelsedagen, äldste sonen Peter!
Du kom till världen en onsdag, efter Midsommar, år 1969.

Fotot taget igår, Midsommarafton. Kanonväder hela dagen! Helt fantastiskt, upp till 25 grader.
Vaknade till mulet idag, men solen SKA komma och graderna bli upp till 22. Kan jag vara mer än nöjd?
Vaknade också till Lördag med Lisa. Och nu strömmar Ring så spelar vi, ut från etern, med just Lisa. Och Anton. Mysigt.

 En underbar ingång till en söt affär.
Hanne G. En trappa upp, Your walk-in-closet
Där köpte jag ett par urfräcka grå byxor till 63 % rabatt i torsdags.

På MQ köpte jag sen en Dobberskjorta i burnt coral till 50 %.

Nu kommer det värsta. Måste rensa ur minst två plagg ur garderoben. Jag, som inte vill bli av med någonting (bra att ha)!

Rotfruktsgratäng och stekt lax på torsdagskvällen.
Jag tog aldrig kort på sillen igår, men det var klart godkänt och jag kunde sitta ute på balkongen och avnjuta den måltiden!

 Och nån vart trött på sin cykel igår.

♥ Ljus och Kärlek ♥

32 kommentarer:

  1. Så vackert med alla blommorna där på första bilden! Och skönt med finväder också :-)

    Ha en riktigt fin midsommardag nu :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var verkligen vackert igår. Njutbart.
      Tack detsamma ;)

      Radera

  2. Cykeln verkar få en ny uppgift. Hi hi... trevlig dag och KL ❤

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, något händer med cykeln, det är helt klart ;)
      Tack detsamma och KL ♥

      Radera
  3. Varför måste du rensa bort två plagg ur garderoben?
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter kanske konstigt, men garderoben blir lätt för full om jag bara stoppar in nya plagg.
      Kram ♥

      Radera
  4. ser ut som du haft det gott ja man vill ha luftigt i sin garderob :) ha nu en fin midsommardag kram i sommar värmen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt med luftig garderob, vill gärna bli knökafullt. Förstår inte.
      Vilken underbart fin dag igen! Kram

      Radera
  5. Trevligt med fynd och fint väder. Känner igen mig i det här med att det med att det kan vara svårt att rensa ut bland alla bra att ha saker. Samtidigt som jag i ärlighetens namn lätt skulle kunna plocka bort en hel del från hyllor och garderober och ända klara mig gott och väl.
    Önskar dig en fin fortsättning på helgen.
    Varma kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varför ska det vara så svårt att rensa ut bra-att-ha-saker?? Jag blir trött på mig själv ibland.
      Tack, helgen pågår i det positivas tecken.
      Varm kram!

      Radera
  6. HÄrligt att det blev fint väder på midsommar!
    Så fin bild från Linköping!
    Jag gör samma som du gör, inga fler plagg i garderoben, ett nytt in, ett gammalt ut.
    Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det underbart!
      Någon har sagt, ett nytt plagg in, två ut. Host host, det var ännu värre.
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Vädret i går var toppen =) även hos mig. Jag skulle egentligen ha rensat lite kläder som jag aldrig har ur min garderob - men det blir liksom aldrig av... Grattis till din son på hans födelsedag! Önskar dig en fortsatt trevlig Midsommardag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du också svårt för urrenset? Tja, tror vi kvinnor är rätt lika. Bra-att-ha, typ.
      Tack, min son med fru tog en flermilscykeltur denna dag, käckt.
      Tack detsamma!

      Radera
  8. Vilka fina fynd du gjorde! Och butiken med trappan upp verkade så mysig. Den skulle jag gärna besöka. Visst är det klurigt att rensa ut plagg, man får verkligen ta krafttag. Känner igen mig där.
    Stort grattis till din äldste son! Ja, tiden försvinner i rask takt.
    Önskar dig en trevlig lördag! Tror jag ska lyssna på och lösa melodikrysset nu när jag sitter här hemma i skuggan på terrassen. Verkar alldeles lagom.
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, den butiken skulle du gillat! Hon som har den är norska, dessutom. Jättetrevlig.
      Bra att lösa korsord och kryss. Själv kör jag med Wordfeud, det är tankekrävande och kul.
      Stor kram!

      Radera
  9. Grattis till din son!
    Och vilken fin ingång till affären!
    Och att fynda är alltid roligt :)
    Önskar dig en fin midsommardag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fynda är ALLTID kul, hihi.
      Tack och tack och kram!

      Radera
  10. Vilken jättevacker bild den första och vad härligt med riktigt sommarväder, precis som det ska vara när det är Midsommar. Minns alltför många som istället regnat bort. Grattis till dig som har en son och grattis till sonen, "bara" tio år äldre än vad jag är :-D
    Vikla fynd du gjjorde. Skulle själv behöva rensa min garderob med mer än två plagg. Konstigt att man (jag) sparar så mycket som "kan vara bra att ha" men som aldrig är bra ändå utan bara tar onödig plats.
    Undrar just om det inte var någon som var ute efter cykeldelar för sin egen cykel plockar man väl inte isär bara sisådär !
    Ha en riktigt fin fortsatt helg önskar jag dig från Malta :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev en kanon Midsommar!
      Tack. Jag är privilegierad med två söner och två döttrar!
      Ojsan, då är du i ålder med min yngsta dotter, då!
      Jag märker att det är många kvinnor som spar undan sina kläder ;) Ja, jag älskar mina kläder, så jag har separationsångest.
      Önskar detsamma till dig på Malta!

      Radera
  11. Vi hade faktiskt molnigt igår, men idag är det fantastiskt! Som solsemester utomlands! Önskar en fortsatt fin midsommarhelg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Solsemester här i dagarna två, då. Får se vad morgondagen bär i sitt sköte.
      Tack detsamma!

      Radera
  12. Ha en alldeles underbar fortsatt Midsommarhelg ...
    /Kram finaste ♥

    SvaraRadera
  13. Vi hade ju inget fint väder igår, så jag tackar så hjärtligt att du skickade det vidare upp till Stockholm. Här har vi nämligen haft årets varmaste dag idag.
    Grattis till klädfynden också. MQ är min favo butik, då de har alla märken samlade på ett ställe. Å rean började ju redan i mitten av maj.

    Dessa cykellik ser man lite varstans. Ingen verkar orka åka till återvinningen med "liken".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, varsågod, jag skickade det hetaste till er och behöll allt mycket go sol själv ;)
      MQ är en bra butik, jag är medlem där. STOCKHOLM är mitt favvomärke egentligen.

      Radera
  14. Vilka fynd du gjorde. Inte dumt alls. Det gäller att slå till när man kan. Jag har också en del braatthagrejor, men några åkte ut i förra veckan! Vilken flax vi har haft med Midsommarvädret! :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag slår till när plaggen passar mig perfekt. Jag köper aldrig bara för att det är billigt. Är kräsen på passformen. Å nu hade jag tur.
      Flax med vädret? Jo tack, det kan man säga ;)
      Kram

      Radera
  15. Varm Midsommar-kram lite sent om sider <3

    Önskar dej en fin söndag! <3 Natti natti <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varmt idag på morgonen också, men mulet.
      Samma till dig, mors morsning ♥

      Radera
  16. Svar: Nej du. Jag har en liten Sony pocketkamera. Å den gör sitt jobb:-)

    Stockholm märket gillar jag. Har ett antal toppar. Men kvaitén är urusel, tyvärr.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då är du en kanonfotograf *tummen upp* det gäller att ha "ögat" med sig ;)
      Har också just toppar å de har varit bra.

      Radera