måndag, juni 20, 2016

Lidköpings Vattenfest

God morgon, måndag!

Och här i bloggen är det lördag, i bildväg.

 Jag kunde inte låta bli att dra mig neråt bibblan och torget.
Vädret var jättehärligt och skönt.

Det var mycket på G. I maritimt tema. Hade inte koll på innan att det var Vattenfestival. Där ser man.

Här är det räddningstjänsten, som visar upp vad man har och kan. Låg även räddningsbåtar i älva.

 Quiltvisning på gräsmattan.

 Sedvanlig blomsterförsäljning.

 Här är det Polisen, som visar upp sina bilar med utrustning.
Några polisvolontärer rörde sig bland folket också.


En del av den bukett, som fick följa med mig hem.
10 rosor för 30 kronor!

Snart ska jag gå och köpa lokala papperstidningen NLT.
Sarah och jag är visst med där.

♥ Ljus och Kärlek ♥

18 kommentarer:

  1. God morgon ....mysigt du haft det o fina bilder :) vackra blomster för en billig peng är roligt kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och nu är det god förmiddag redan! Solen skiner, har varit ute redan.
      Kram!

      Radera
  2. Otroligt vackra quiltar! Verkligen!
    Och rosor för 30:- buketten.
    Då hade jag köpt tre! :)
    Trevlig måndag.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, ja hade jag fått plats, hade jag köpt mer än en bukett. Kanske.
      Tack och kram!

      Radera
  3. Det var verkligen en prisvärd bukett! Så bra att tidningen skriver om er. Ett nog så viktigt ämne med tanke på organbristen.

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var det. Visst är det bra att informera, kan inte göras nog.
      Kram ♥

      Radera
  4. Det var en billig bukett! Och vacker var den också :)
    Önskar dig en fin måndag
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, den gläder mig där den står.
      Tack och kram!

      Radera
  5. Oj hade ni så fint väder på lördagen. Hos oss var det duggregn och grått mest hela dagen. Underbara rosor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland har man tur, se. Och det var tacksamt för alla.
      Inget är som rosor.

      Radera
  6. Fina bilder. Så härligt när livet flyttar ut på sommaren och det är blomförsäljning, quiltningar och mycket annat. Fina rosor till fyndpris. :-)
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är gott att kunna vara ute, det ville jag mera, önskade något varmare. Känns trevligare då och blomster är skönt och grönt.
      Kram!

      Radera
  7. Trevligt med vattenfest! Och det mesta i den maritima vägen är jag förtjust i.
    Vilka vackra rosor och vilket pris! Rosorna hade verkligen en vacker färg.
    Kul att du och Sarah är med i tidningen. Hoppas du berättar.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, jag ska allt berätta.
      Det har varit mycket idag, om man säger så.
      Kvällskram!

      Radera
  8. Toppen bilder från vattenfesten, men jag undrar var är alla människor? Kanske hängde du på låset när dom öppnade.

    Antar att tidningsartikeln handlar om din donation av njure till Sarah. Jättekul i så fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick väl aldrig med mig alla människor på bild. Ibland är jag försiktig. För de fanns, överallt.
      Jorå, artikeln handlade om detta. Och det är alltid nervöst innan man läst "på riktigt" även om man sett utkastet. Men det blev väldigt fint. Det går vidare till MerOrganDonation.se

      Radera
  9. Fina bilder! Och såg ju dej och Sarah på din Instagram, va roligt!
    Rosorna du köpte var verkligen ett kap!! Kram och sov gott!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det behövs information om donation.
      Tack och kram, nu är en ny härlig dag!

      Radera