söndag, juni 05, 2016

Skyltsöndag - Karlstadsskyltar

Godmorgon!

Ett förinställt inlägg, eftersom jag är på resande fot.

En äkta pusshållplats i Karlstad!

Bredvid uniformen från 1943 på sjuksköterskeeleven står ett redskap, som jag blev rädd för!
En ögonmagnet, som användes förr för att dra ut magnetiska främmande föremål ur ögat! Användes på 1920-talet. Hua mig!!

Här har vi en Perimeter. Användes för att bestämma synfältet.
1920-talet. Hua mig, igen!

"Skyltsöndag" förvaltas av fina BP. 

♥ Ljus och Kärlek ♥

8 kommentarer:

  1. Älskar pusshållplatsen! :)

    SvaraRadera

  2. Bästa skyltarna... 😄

    KL ❤

    SvaraRadera
  3. Härlig pusshållplats ❤️ Men vilken tur att vi lever just nu och slipper dessa hemska saker när ngt händer ;)
    Stor kram och Tack för att vi får följa med på din resa

    SvaraRadera
  4. Vilka läskiga saker dom höll på med på 20-talet! Fy!
    Fina bilder och kul att få veta ,-)
    Hoppas du har det jättefint KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
  5. Tror att väntetiderna känns kortare på en Pusshållplats. Om man hamnar där med önskvärd person vill säga. Skulle ju också kunna bli lite småjobbigt. :)
    Fina bilder. Gillar speciellt den nedersta där även du är med på ett hörn.
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Underbar skylt! En sådan skulle alla ha!

    SvaraRadera
  7. Du är verkligen en hängiven skyltare Gerd! Helt otroligt! 1 000 tack för det och länken.

    En Pusshållplats skulle jag också vilja ha i stor-Stockholm. Minns att folk skar sönder B:et på bussar som drevs av Busslink för några år sedan så att det blev "Pusslink".Sådan sabotage gillar jag:-)

    Å när jag tittar på skylt 2 och 3 så är jag glad att jag inte ens var påtänkt då. Usch.

    Fortsätt och njut av vin och sparris nu. Här är soligt men svinkallt - bara 10 grader just nu, 15 grader mitt på dagen.

    SvaraRadera
  8. Tack alla fina, för era kommentarer!
    Kramar!

    SvaraRadera