måndag, september 19, 2016

Hål

God morgon, måndag!

Sol och 11,6 grader. Ingen styver hetta längre.
Kan bli 18 i eftermiddag. Detta måste vara höstens inträde, ett faktum jag velat blunda för.

Först ett "hål" i morgonhimlen. Det var igår morse.

Och snart ska jag bege mig till tandläkaren och hoppas på noll "hål" där.
Har jag otur, kan det bli "hål" i plånboken. Ett mindre "hål" tar jag för givet, det kostar, bara att sätta sig i stolen och gapa.

Bôl i hôtten, sa en förr, alltså hål i botten. Minnet är som en pôse, tomt och innehållslöst, tills en fyller de me nåt...

Lite färgglatt på backen vid blomsteraffären nära mig.



Några hundkex på ängen, fast det var kanske inte poängen.

 Söndagsmiddagen var god. Stekta kalkonfiléer, mathavre, morötter, lök, gröna ärter och egna tomater, alltihop ekologiskt, även innehållet i vinglaset, vare sig det är rödbetor eller druvor. Och så ett glas vatten därtill.

Nu till kvällen blir det sångövning i gospelkören.
Kan tänka mig något med korv och surkål före, där.

♥ Ljus och Kärlek ♥

26 kommentarer:


  1. Jag höll också på att lägga in en himmel med vågiga moln, men eftersom jag har segt nätverk så blev det inte så... Hi hi, lustigt samma tanke... :)

    Lycka till hos tandläkaren, kl ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är lustigt med våra tankar, har ibland råkat ut för detsamma, hihi...
      Här är inte segt, men vi får väl se, efter jag varit hos tandläkaren, jag kanske gnisslar tänder.

      Tack och KL ♥

      Radera
  2. Jag fick precis samma höstkänsla idag. Lycka till hos tandläkaren! Jag gick tyvärr miste om världens tillfälle att öva hundfotografering, för jag jobbade när hundklubben där jag bor hade utställning. Men jag ska öva nästa gång tillflle ges.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket tillfälle det hade varit, men du får testa igen! Hundar är ju underbara när de tränas, för de är lyckliga då också, vill ju arbeta.

      Radera
  3. Härligt färgsprakande bildkavalkad. Nog börjar hösten göra sig påmind nu. Var iväg på en tur till Uddevalla igår och kunde konstatera att träden nu börjar skifta rejält i hösttoner.
    Hoppas tandläkarbesöket förlöpte hålfritt och att du nu är klar där för detta året.
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kylig och solig höst, får jag skriva. Hög luft. Varit ute mycket idag.
      Nöjd och glad, cyklar jag så småningom bort till kören.
      Kram!

      Radera
  4. Hoppas det går bra hos tandläkaren och att du slipper hål både i plånboken och i tanden!
    Hoppas också att det blir lite varmare frampå dan!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gick så bra. Det blev varmare, riktigt skönt, så jag tog mig en vidare cykeltur.
      Kram!

      Radera
  5. Bakläxa hos tandläkare är aldrig roligt. Eller billigt för den delen. Hoppas du blir godkänd!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kostar, gör det alltid, oavsett. Men mer eller mindre!
      Kram

      Radera
  6. Så vackra Gladioulus är! Ja, nu är det lite svalare ute även om det har varit varmt och skönt också i helgen hos mig. Jag önskar att du får bra besked av tandläkaren att där inte är några hål.

    Önskar dig en bra vecka!

    Kram/Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det slog mig precis, varför har aldrig tandläkaren rea eller extrapris? Haha, skulle vart nåt, det.
      Tack detsamma, kram!

      Radera
  7. Vilken mäktig morgonhimmel! Och va fint din blomsterhandel har
    gjort det till hösten. Det bästa med hösten är färgerna.

    Om du vill ta en tur med höst och, i synnerhet pumpor, föreslår jag
    "Autumn in the Arboretum" - Dallas pumpking festival. Det är definitivt

    TEXAS (Dallas) stil. :)

    Ruth i Virginia
    (21C och småregn - vill ha mer vatten; gräset är gult)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade ditt tips här på datorn, verkar ju helt fantastiskt! Men det är långt till Amerika ;)
      Granna färger emellertid, lugna varma.
      Tack för titten, Ruth!

      Radera
  8. En fin söndag ser jag & fina bilder hoppas du har det fint i dag måndag oxå kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och det är så fint här denna måndag! Kram!

      Radera
  9. Härliga färger! :-)

    Håller tummarna för noll hål! Förutom det där oundvikliga då...

    Ha en bra start på veckan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Litet hål i plånkan. Det fick gå. Pengarna ska rulla.
      Tack detsamma!

      Radera
  10. Hoppas på att tandisbesöket avlöpte väl och att det inte renderade hål i plånboken.
    Ja, hösten hemma är nog på väg, men kommer solen och piggar upp så är ju det bar och färgglada blommor gör det också. Gladiolus tycker jag så mycket om. Lite lagom höstkänsla men ändå med lite sommar kvar.
    Mysigt att plocka egna tomater för de smakar ju lite extra gott.
    Önskar dig en trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, precis, det vägen.
      Och blommor, det gläder så mycket. Så visst kan hösten bli vacker.
      Sitter här och tränar gospelsånger och skriver samtidigt, haha.
      Tränar inför nästa lördag, annars ska jag snart iväg på kvällens träning också. Mycke nu. Tack och kram!

      Radera
  11. Visst har det blivit betydligt svalare så nog har hösten kopplat ett visst grepp. Inte alltför hårt dock hoppas jag för i morgon blir det utomhusverksamhet!

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror det blir aningens bättre i morgon. Vi håller tummarna.
      Kram ♥

      Radera
  12. Hoppas att det gick bra hos tandläkaren så du slipper få hål i plånboken.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det gick bra och nu är jag hemkommen och färdigsjungen.
      Kram!

      Radera
  13. Vilka roliga molnformationer du har hittat! Otroligt läckert! Liksom färgkicken i tvåan:-)
    Jo, det blev till och med nästan 19 grader idag. Det är egentligen bara kvällarna och nätterna som skvallrar om hösten. Under dagarna är det ju fortfarande sommartemperaturer - inte mig emot alls. Gillar svala nätter.

    Hoppas att ditt tandläkarbesök blev lika prirvärt som mitt häromdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, detta med molnen. Det vara några sekunder, sen bye bye. Det är det som är så häftigt, om man hinner med att föreviga.
      Jo, dagarna är förunderligt härliga. Lunchen är ff vikt åt balkongen.
      Jodå, jag hade en juste tandläkare ;)

      Radera