lördag, oktober 01, 2016

Änglarna dansar i gryningen

God morgon, lördag!

1 oktober.
Och frukosten är intagen på solig 11-gradig balkong!

Denna boken är påbörjad. 14-dagarslån. Tredje boken av Camilla Davidsson. Jag gillar hennes sätt att skriva.

Ganska så soligt igår och jag var ute och cyklade lite. Var inne i en återbruksaffär och kollade lite.

Nu bjuder jag på ett höstfoto från alingsåstrakten, som jag tog för två år sen i slutet av oktober. Fotot visar kraftfullhet.

Ahh, mina dagens pelargoner också!

Nu gottar vi oss åt lördagen!

♥ Ljus och Kärlek ♥

22 kommentarer:

  1. Se där ja .... änglar som dansar i gryningen... lockande titel! Ska se om jag kan klämma in denna författare då ... klämma in var ju ett förfärligt ord i sammanhangen jag menar naturligtvis ge plats åt ....
    Pelargon
    på tron
    inget kläm i skon
    och inget i diskhon
    Lördagskram med trevlig helg inbokad! eller ska det var inbakad??
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gläds åt solens strålar
      som världen så fint målar
      utan solen vore svart
      och grått enbart.

      Lördagskram med lagom njutning!

      Radera
  2. Ja, nu är oktober här och hösten lär väl koppla greppet men än blommar pelargonerna!

    Kram och trevlig lördag <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, så är det och jag är glad för blommorna!
      Tack och kram <3

      Radera
  3. Hösten verkar vara på ingång hos dej!
    Känner inte till Camilla Davidsoon, men bra tips.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så är det, det går inte att blunda för hösten. Men den är vacker också!
      Tack detsamma!

      Radera
  4. Fantastiskt vackert höstkort! Och fina pelargoner fortfarande.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  5. Vacker naturbild och din blomma är vacker,-)
    Ska kolla upp den författarinnan!
    Få se om jag gillar hennes sätt att skriva, det är härligt när man hittar böcker som man njuter av att läsa ,-)
    Ha det fint
    KRAM Primrose ,-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den författaren startade bokserien med en skildring av pilgrimsvandringen på Caminon, det var där mitt intresse startade.
      Tack o kram!

      Radera
    2. Har antecnat boken och ska skaffa den. Kanske finns den som ljudbok och jag kan lyssna på den här. Har svårt för e.böcker och vill helst bläddra själv men en "Hörbok" kan fungera bra.
      Vacker bild från Alingsås, höstlik.
      Och en fin kontrast är dina vackra pelargoner. En fot i hösten och en kvar i sensommaren.
      Önskar dig en fin lördag.
      Kram!

      Radera
    3. Ditte: Har du läst de andra? Det är tredje boken i en serie. Jag tror säkert den finns som ljudbok.
      Tack detsamma och kram!

      Radera
  6. Vilken otroligt vacker höstbild du har tagit! Fantastisk!

    Ha en härlig lördag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och tack detsamma, lördagskram!

      Radera

  7. Vackra blommor och vacker höstbild...

    Kl ♥

    SvaraRadera
  8. Den författaren har jag aldrig hört talas om. Inte så konstigt, då jag tyvärr mest är insnöad på deckare.
    Bilden från Alingsås visar skillnaden mellan naturen i år och för två år sedan. Tycker allt är fortfarande så mycket grönare här i år än tidigare.

    Å även dina pelargoner visar att "den riktiga" hösten är sen i år. Åt både frukost på balkongen och lunch ute idag. Helt otroligt, för det är ju ändå den första oktober.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alingsåsbilden är visserligen från slutet oktober, men jag tror det är grönare i år.
      Jag var ute och for vid lunchtiden och det var gott i luften, riktigt skönt.

      Radera
    2. Kul att hitta någon författare som man gillar .
      Men vilken fin pelargon. Jättevacker. Här blommar inga blommor alls. Men trädens blad är vackra förstås, och de är ju nästan som ett par vackra blommor som står i blom.
      Ha det jättegott och stor Kramelikram till fina dig

      Radera
    3. TantGlad: Tack, jo här blommar det för fullt på många ställen! Och grönt och skönt, blandat med lite höstfärger och blad.
      Kramelikram!

      Radera
  9. Tack för tipset! Jag hade inte upptäckt att hon kommit ut med ännu en bok. Jag laddade omgående ned den och satt ute och läste ett tag på förmiddagen. Undrar hur länge Emma ska stå ut med Alex?
    Trevlig kväll!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte stått ut en minut, kan jag säga. Hon skulle hållt sig till Olle ;)
      Tack detsamma, kram!

      Radera