måndag, april 24, 2017

Himmelska fröjder

God och glad måndagsmorgon!

Jag var tidigt uppe och bloggade. Ska iväg på läkarbesök snart. Om jag är så glad, det återstår att se, haha. Regnet öser ner och det är inte mitt favvoväder precis, att ge sig ut med cykel. 
Jag ska bli droppad med pupillvidgande, så jag kan inte blogga efter det att jag kommit hem. Men, i morgon, så.

Jodå, jag försöker se saker och ting från den ljusa sidan och har nu blivit rätt tummis med min nya mobil. Den gamla kan jag slänga i väggen, om jag känner för det.

 Himlen i lördags klockan 08. Läckra moln. Alldeles krulliga.

 Himlen igår klockan 09.

 Vårfestens meny.
Här ligger melon med parmaskinka och basilika, som förrätt.

 Varmrätten bestod av ugnsbakad fylld laxfilé, serverad med cherrysås, sparris, haricot verts och kokt potatis.
De flesta valde vatten, lättöl eller vitt vin, medan jag och en till valde rött vin. Jag tycker rött är jättegott till lax.

Sedan kaffe med tarte de chocolate och vispgrädde.
Så hade vi musikunderhållning. Hur trevligt som helst. Musik och god mat, skjuter glädjen i höjden!

💓 Ljus och Kärlek 💓

14 kommentarer:

  1. Krulliga moln, det var ett passande uttryck som jag inte har hört förut, då det gäller moln.
    Härliga bilder och även på maten. Förstår att du njöt.
    Hoppas att det går jättebra hos läkaren.
    Varm kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Såg väldigt gott ut det där :-)

    Lycka till hos doktorn nu! Sen ser du nog rätt skruvad ut efter det där pupillvidgande, men som tur är så ordnar det till sig efter ett tag :-)

    SvaraRadera
  3. Fantastiska molnformationer och läckra matfoton! Lycka till hos läkaren.

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket god mat :)
    Hoppas det går bra hos läkaren!
    Kram

    SvaraRadera

  5. Så gott det ser ut.
    Måtte det gå som det är absolut bäst för dig idag.
    Kul att du börjar bli vän med mobilen, du ger den nog rätt kärlek! :)

    KL ♥

    SvaraRadera
  6. Första bilden på molnen var gudomligt vackert.
    Laxfile - Mums!
    Ha det bäst! ♥

    SvaraRadera
  7. Härliga himmelska bilder ... och så frestande bilder på det goda ätliga!
    Hoppas det gick bra hos doktorn!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så du smörjer kråset!
    Hoppas att det gått bra hos ögonläkaren i dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  9. Att cykla i regn så här års är ingen höjdare, lite lättare att ignonera då det är varmare ute.
    Du får mig att inspireras av molnfotografering igen!

    SvaraRadera
  10. Vilken lyxmiddag! Den där menyn skulle jag gilla :) Jag dricker inte rött vin eftersom jag får migrän av det. Det blir vitt vin till allt från fisk till kyckling, men till rött kött brukar jag välja öl ...

    SvaraRadera
  11. Hoppas att det gick bra hos ögonläkaren så att du kan blogga i vanlig takt igen imorgon.
    Bilden med molntussarna är suverän, liksom maten du bjöds på. Den var du väl värd!

    SvaraRadera
  12. Gomorron! Tusen tack för alla fina och härliga kommentarer! Det blixtrade och hade sig i ögonen igår, så det gick inte att datorarbeta. Jag pillade lite försiktigt på min mobil, men gav upp.
    Nu säger latoxen i mig, att ni får denna sammanfattande svarskommentar.

    1001 kramar 💖

    SvaraRadera
  13. Skönt med en mobil dom fungerar men trist att en så dyr modell bara håller ett par år. Jag har min gamla Iphone från 2011 kvar och den fungerar väldigt bra fortfarande och vad gäller kamera så satsade jag pengar på en sådan i stället för ny mobil. Visserligen kan jag inte uppdatera så mycket på mobilen men den fungerar bra och jag är så nöjd med kameran så det var värt att behålla den gamla telefonen ett tag till. Men visst kommer det bli en ny vad tiden lider.
    Vilken trevlig middag och med mycket god mat. Härligt! Förstår det blev en lyckad kväll.
    Hoppas nu det gått bra med ögonen och dropparna.
    TRpr precis som du att med positiva tanka kommer man långt och mår så mycket bättre.
    Stor kram!

    SvaraRadera