onsdag, april 26, 2017

Moln på min himmel

God onsdagsmorgon!

Igår var det verkligen rena "vädret" i april. Solen sken, det började snöa och hagla, sen slog regnet, men det blev aldrig vitt på backen, - sen kom solen.

Men jag sprang i tvättstugan och röjde samtidigt på ett par andra ställen, så det blev minimalt datorjobb. Och idag blir det inte så mycket med den saken heller. Däremot skiner solen, så den storknar!

Några glada påskliljor från Kyrkans gård, fotade i söndags. Gula och soliga, vad jag blir glad.

Jag är så fascinerad av alla molnbilder, som har kommit för min åsyn. Alla dessa tre var i går morse. Man kan verkligen fantisera om dem.

Vad ser du i dessa två? De är ganska så lika. Jag vet precis, vad jag ser. Fantastiskt häftigt.


Jo, jag ska nämligen iväg med mitt jobbs Veteranklubb och äta lunch på fint hotell ute i bygden, i samband med årsmötet. Så jag drar om ett tag. Ha det fint!

💖 Ljus och Kärlek 💖

28 kommentarer:

  1. Så trevligt det låter med lunch! Hoppas det blir god mat och gott sällskap :D

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det brukar vara både gott och trevligt.
      Kram 💙

      Radera
  2. Jag tror att jag börjar gilla dina "himmelska" bilder mer och mer.
    Kram och hoppas du får en trevlig dag ♥

    SvaraRadera
  3. Vad glad man blir av de gula blommorna!
    När du skrev "Moln på min himmel" tänkte jag att något sorgligt hänt.
    Men bra att du är som jag, "bara" fascinerad av moln :-)
    Onsdagskram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar moln och himlar, åh himmel å pannkaka.
      Kram ❤️

      Radera
  4. Härligt fång av påskliljor oj då du skall iväg ja det är kul när det händer saker he he kram å fin dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har varit iväg, och det var gott och fint. Kram ❤️

      Radera
  5. Omväxling förnöjer sägs det ju, men det kanske inte gäller alla väderlekar... ;-)

    Fantastiska molnformationer! Jag älskar moln - åtminstone när dom inte är heltäckande eller skymmer solen alltför mycket :-)

    Ha en bra dag och en god lunch :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det är "levande" på något sätt, med moln. Inget slätstruket. Helst ska det vara vita molntussar på en blå himmel, förstås.
      Tack, jag åt mig mätt och goer ❤️

      Radera
  6. Moln är verkligen både vackra och fantasieggande! De gula blommorna lyser upp - man blir glad av att se dem :)
    Önskar dig en trevlig och smaklig lunch!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, det har varit en väldigt bra dag.
      Kram ❤️

      Radera
  7. Hos mig ser himlen olika ut varje kvart ungefär, typiskt April. Molnen var häftiga, skall det börja regna eller har det just slutat.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det fanns inget regn som kom till mig, men det såg hotfullt ut.

      Radera
  8. Då roade vi oss på samma sätt igår. Jag hade också tvättstugan. Idag har vi strålande sol. Får se hur länge det varar. Vackra påskliljor :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det kul. Men det är gott att ha ett rent samvete, jag menar en ren tvätt. Tänk om en skulle gnugga allt själv och skölja i sjön.

      Radera
  9. Så fint påskliljorna lyser upp!
    Hoppas du får en trevlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, de är som solar.
      Tack det fick jag, kram ❤️

      Radera
  10. Det var en lite hotande titel, men det var ju inte så farligt. Snarare tvärtom, för det väntar ju en trevlig dag för dig.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, kunde vart. Men det vara bara orosmoln.
      Dagen har varit perfekt.
      Kram ❤️

      Radera

  11. Jag gillar verkligen påskliljorna, de är tåliga som få, kyla, storm berör dem inte.... :)

    KL ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är de häftiga och soliga och humörhöjande!
      KL ❤️

      Radera
  12. Gula fina påskliljor, man kan inte annat än att bli glad av dem! Molnen var fantastiska...
    Hoppas du haft en bra dag! Kram

    SvaraRadera
  13. Dina molnformationer är otroligt bra, speciellt den sista. Ser en Hagrid från Harry Potter till höger där;-) Molnet till vänster om Hagrid i bilden ser ut som en tromb. En toppen bild!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du också såg en gubbe i molnet! För mig är det jättetydligt, fast jag såg då Herr Blåst. Det är ju jättetydligt, hur han blåser bort det stora tjocka molnet där till vänster!
      Kan självklart vara Hagrid, har googlat och sett hur han ser ut. Absolut!

      Radera
  14. Älskar dina molnbilder. Satt en stund och fantiserade. Helt klockrent med gubben.
    Tur att du var framme med kameran, och kunde dela med dig
    kramisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det! Du ser sånt också, förstår jag.
      Kramis

      Radera